Polscy rodzice fanami hybrydowego modelu nauczania
W Polsce zaledwie 15 proc. rodziców przyznało, że preferuje tradycyjne lekcje angielskiego ze względu na wartość, jaką niesie bezpośredni kontakt z nauczycielem. Martwią się oni również o czas spędzany przed ekranem. Z kolei dla 17 proc. to lekcje online są preferowaną formą nauki, przy czym średnia w tym zakresie ze wszystkich badanych krajów to 23 proc. (dla lekcji online) oraz 25 proc. (dla lekcji stacjonarnych).
Czy postawy polskich rodziców różnią się od innych?
Dla polskich rodziców punktem odniesienia są z reguły kraje z nami sąsiadujące. I tak okazuje się, że w kontekście podejścia do zdalnych lekcji angielskiego, Niemcy i Czesi mają podobne zdanie (model ten preferuje kolejno 18 i 19 proc. vs. 17 proc. w Polsce). Nasi sąsiedzi częściej jednak wykazują podejście tradycyjne – lekcje stacjonarne preferuje 22 proc. niemieckich i 23 proc. czeskich rodziców w porównaniu do 15 proc. w naszym kraju.
– W dobie postępującej globalizacji i dostępu do informacji nie jest
niczym dziwnym, że różnice w podejściu rodziców do kwestii edukacji
powoli zacierają się. Wciąż oczywiście widzimy pewne trendy i postawy
charakterystyczne dla konkretnych regionów, jednak w gruncie rzeczy
myślimy podobnie. Badani rodzice są świadomi roli edukacji i
możliwości, jakie może ona otwierać przed dziećmi – komentuje
psycholog dziecięcy, Anita Janeczek-Romanowska. – Polacy wydają się
łączyć naukę zdalną i stacjonarną, ponieważ wiedzą, że to nie sama
forma jest najważniejsza, ale sposób przekazywania informacji – dodaje
ekspertka.