Według raportu Market Hub, sektor zabawek ma się bardzo dobrze, a dynamiczny wzrost będzie kontynuowany jeszcze przez około 4 lata. Prognozy przychodów tego sektora notują nieustający wzrost aż do 2028 r., kiedy to przewiduje się przekroczenie wartości 230 miliardów USD.
Główną rolę we wzroście sprzedaży notują zabawki edukacyjne, które mają pozytywny wpływ na stymulację rozwoju dzieci. Nie dziwi więc fakt, że konsumenci chętnie stawiają na świadome wybory podczas zakupów. Firma MGA w swoich działaniach wpasowuje się w obecny trend i stawia na zasadę play value, która charakteryzuje się wartością i uniwersalnością. Zabawki, które są nie tylko atrakcyjne, ale także angażują i zachęcają dzieci do kreatywnej, pełnej przygód i wrażeń zabawy wiele dziś zyskują. Wysokie noty w raporcie „TOYS Poland RMDR” to potwierdzenie zaufania konsumentów i otwartości na nietuzinkowe możliwości zabawy.
Przykładem takich produktów jest np. lalka Rainbow High Classic, która nieustannie zyskuje coraz większe grono fanek, już trzeci miesiąc z rzędu znalazła się w pierwszej dziesiątce w kategorii „Lalki” (w maju numer siedem w całej kategorii „Zabawki”). O jej wyjątkowości świadczą dodatkowe funkcje. Poza klasycznym zastosowaniem, dzieci mogą dowolnie zmieniać jej akcesoria i dać popis swojej kreatywności podczas projektowania indywidualnego stylu. Na miejscu szóstym w swojej kategorii znalazły się kolejne produkty MGA – L.O.L.! Loves Mini Sweets x Haribo Tots, które dostępne są w dziewięciu wyjątkowych odsłonach wraz z przesłodkimi akcesoriami. To kolejny dowód, że niestandardowe zabawki, stworzone z pasji i pomysłem, a także we współpracy z kultowymi markami są lubiane przez dzieci (i nie tylko).
Duże wzrosty (60% względem poprzedniego miesiąca) zanotowały również kultowe lalki L.O.L. Surprise! x Hello Kitty, które powstały z okazji 50. rocznicy uroczego kociaka. Liczby potwierdzają, że seria kolekcjonerska spotkała się z dużym uznaniem. Miesiąc z powodzeniem zakończyła także seria L.O.L. Surprise! Water Balloon, która podskoczyła w liczbie sprzedanych sztuk aż o 20%, podobnie jak kultowy już produkt Miniverse, który zanotował wzrost o 8%.
Obserwując dane wynikające z raportu, potwierdzają się nasze założenia, że zabawki licencjonowane będą cieszyć się nieustającą popularnością. Nic dziwnego, ponieważ produkty te cieszą zarówno małych, jak i dużych odbiorców. Współprace ze znanymi markami obfitują w sukcesy, ponieważ dają kupującym możliwość zobaczenia produktów, które znają i uwielbiają w odświeżony wydaniu. Rozumiejąc, że współprace marek mogą być kluczowe w utrzymaniu silnej pozycji na rynku, już we wrześniu na sklepowych półkach pojawią się produkty Miniverse w serii Harry Potter oraz Władcy Pierścieni. Czujemy, że będzie to prawdziwy sukces – mówi Katarzyna Spieszko, Marketing Manager w MGA Entertainment Poland – Dziękujemy naszym odbiorcom za zaufanie, to dzięki Wam liczby zawarte w raporcie są tak satysfakcjonujące – dodaje.