„Odkryj siebie z Hebe” – ruszyła 3. edycja autorskiego programu CSR

Ruszyła 3. edycja programu aktywacji społeczno-zawodowej ,,Odkryj siebie z Hebe” organizowanego przez Hebe przy współpracy z Fundacją One Day. Od 4 do 12 czerwca 2024 r. w Warszawie odbyły się warsztaty, podczas których młodzież z placówek opiekuńczo-wychowawczych przygotowywała się do rozpoczęcia swojej pierwszej pracy w sklepach Hebe w całej Polsce. Celem programu jest pomoc jego uczestnikom w usamodzielnieniu się, poprzez umożliwienie zatrudnienia oraz zapewnienie wsparcia mentorskiego ze strony pracowników Hebe.
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp
Email
Print
Odkryj siebie z Hebe

Program „Odkryj siebie z Hebe” pomaga młodzieży w podjęciu – często swojej pierwszej – pracy. Dzięki wsparciu pracowników Hebe, którzy wcielają się w rolę mentorów, uczestnikom programu dużo łatwiej wkroczyć w nowy etap ich życia. W czerwcu grupa ponad 30. młodych osób otrzymała niepowtarzalną szansę rozpoczęcia pracy w sklepach Hebe, na dwa miesiące – od początku lipca do końca sierpnia. Po tym czasie, uczestnicy mają możliwość kontynuowania pracy, jeśli wykażą chęci i zaangażowanie oraz sami będą zainteresowani dalszym rozwojem w Hebe.

Warsztaty na start

Program „Odkryj siebie z Hebe” rozpoczął się od czterodniowych warsztatów, podczas których uczestnicy mieli okazję wziąć udział w grze rekrutacyjnej oraz poznać swoich mentorów. Część warsztatową poprowadził Michał Sasin – psycholog, team coach i trener kompetencji biznesowych. W ramach przygotowania do pierwszej pracy młodzież i mentorzy uczestniczyli również w zajęciach „Ciało wie”, które poprowadził Adam Adamonis – specjalista w dziedzinie psychosomatyki, trener i edukator ruchu somatycznego. Nie obyło się bez wizyty w jednym ze sklepów Hebe, gdzie uczestnicy programu poznali pracę konsultantów, którą już wkrótce sami będą wykonywać. Wydarzenie odbyło się w Studio UP! przy ul. Długiej w Warszawie. Cieszymy się, że już po raz trzeci możemy wesprzeć kolejną grupę młodych ludzi w zdobywaniu pierwszego doświadczenia zawodowego. To przełomowy i niezwykle istotny okres w ich życiu, który może znacząco wpłynąć na ich dalsze losy.. – Magdalena Mularuk, dyrektor marketingu Hebe.

Zdarza się, że nasi podopieczni pracują bez określonych warunków zatrudnienia czy też po prostu nie mają odwagi by udać się na pierwszą rozmowę rekrutacyjną. Należy pamiętać, że młodzież, z którą pracujemy doświadczyła w życiu wiele trudnych sytuacji oraz zaniedbań ze strony dorosłych. Przebywając w pieczy zastępczej ich poczucie własnej wartości istotnie obniżyło się, co znacząco wpłynęło na umiejętność stawiania granic. Program „Odkryj siebie z Hebe” to szansa, o jakiej marzy każdy kto myśli o procesie usamodzielnienia się. Dzięki wsparciu mentorów oraz psychologa dużo łatwiej zbudować im pewność siebie, przełamać bariery i tym samym, rozpocząć nowy etap w życiu – Monika Krzyżanowska, pomysłodawczyni oraz założycielka Fundacji One Day.

Pierwsza praca z odpowiednim wsparciem

Dzięki programowi młodzież opuszczająca placówki opiekuńczo-wychowawcze już od początku lipca rozpocznie pracę w Hebe. W akcję zostały włączone sklepy Hebe w całej Polsce, tak aby umożliwić podopiecznym podjęcie pracy jak najbliżej ich miejsca zamieszkania.

„Odkryj siebie z Hebe” to coś więcej niż pomoc młodzieży w zdobyciu pierwszej pracy. To przede wszystkim budowanie pewności siebie, wyjście ze strefy komfortu oraz kształtowanie postaw, które będą im służyć przez całe życie. Dzięki inicjatywie, uczestnicy zyskują nie tylko doświadczenie zawodowe, ale także perspektywę na lepszą przyszłość.

HEBE
Jeronimo Martins Drogerie i Farmacja jest właścicielem sieci drogerii Hebe rozwijanych w Polsce od 2011r. w ramach projektu biznesowego Grupy Jeronimo Martins w Polsce. Koncepcja drogerii opiera się na połączeniu wysokiej jakości obsługi z ofertą produktów zawsze w niskiej cenie. Unikalny wystrój wnętrza, spójna wizualizacja i komfort zakupów są jednym z czynników wyróżniających Hebe. W kolejnych latach JMDiF planuje dalszy rozwój w oparciu o dotychczasowe doświadczenia z rynku drogeryjnego i farmaceutycznego.
logo hebe

Źródło:

Jeronimo Martins Drogerie i Farmacja