Śniadanie prasowe będące podsumowaniem wyjątkowego programu CSR „Odkryj siebie z Hebe”

Rodziny zastępcze, system instytucjonalnej pieczy zastępczej (domy dziecka) oraz adopcja to najistotniejsze elementy w skomplikowanym systemie opieki nad dziećmi, wychowującymi się poza rodzinami. Wychodząc naprzeciw problemowi społecznemu jakim jest proces usamodzielnienia w Polsce, marka Hebe we współpracy z Fundacją One Day, rozpoczęła pierwszy tego typu, autorski program aktywacji społeczno-zawodowej „Odkryj siebie z Hebe”. 9 czerwca 2022 roku odbyło się śniadanie prasowe, które miało na celu przybliżyć inicjatywę i zwrócić uwagę na nieustający problem, z którym każdego roku boryka się tysiące młodych ludzi w Polsce.
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp
Email
Print
Chwile wzruszeń, refleksji i duża dawka wiedzy eksperckiej oraz danych statystycznych o problemie usamodzielnienia w Polsce to tylko niektóre z elementów składowych wyjątkowego spotkania prasowego, które odbyło się w czwartek 9 czerwca na warszawskiej Pradze w Pałacyku Konopackiego.

Poznajmy statystyki
Z danych GUS wynika, że na koniec 2020 r. w instytucjonalnej pieczy zastępczej przebywało 16 029 dzieci, a w ciągu całego 2020 r. 3 963 wychowanków do 18. roku życia opuściło (z różnych powodów) placówki instytucjonalne pieczy zastępczej. 37% wychowanków to podopieczni, którzy powrócili do rodziny naturalnej. Jest to najliczniejsza i najbardziej niepokojąca grupa pod względem dalszego rozwoju i wejścia w dorosłe życie. Głównym celem programu aktywacji społeczno-zawodowej „Odkryj siebie z Hebe” jest umożliwienie startu w dorosłe życie młodzieży, poprzez zapewnienie stałej pracy oraz wsparcia mentorskiego ze strony pracowników Hebe.

———

———

Zacznijmy od początku…
Niecałe dwa miesiące temu na warszawskiej Pradze, 15 osobowa grupa młodych ludzi – podopiecznych Fundacji One Day – wzięła udział w dwudniowych warsztatach przygotowawczych do rozpoczęcia (w większości przypadków) pierwszej pracy. W spotkaniu uczestniczyli także mentorzy Hebe. To dzięki nim każdy uczestnik programu może liczyć na indywidualną pomoc w trudnych chwilach związanych z życiem zawodowym, ale nie tylko – mentorzy pomagają także w budowaniu umiejętności komunikowania się oraz poczucia własnej wartości.

Podopieczni Fundacji One Day spotkali sie z pracownikami Hebe w siedzibie firmy, poznali zakresy odpowiedzialności poszczególnych działów, a także dowiedzieli się jak będzie wyglądała ich praca oraz z jakich szkoleń mogą skorzystać w ramach programu. Młodzież odwiedziła także jedną z drogerii Hebe, aby w praktyce doświadczyć zawodowej rzeczywistości. Od 1 kwietnia w drogeriach Hebe możemy spotkać nowych konsultantów – podopiecznych programu. W akcję zostały włączone drogerie Hebe w całej Polsce, tak aby umożliwić pracę podopiecznym jak najbliżej ich miejsca pobytu.

Marka Hebe wierzy, że prawdziwe piękno wynika z postaw i wartości. Jesteśmy nakierowani na kobiety nie tylko w obszarze health&beauty, ale także będąc blisko realnych ich potrzeb. Zwłaszcza tych, związanych z budowaniem własnej wartości i rozwojem osobistym.  To nasza odpowiedzialność by inicjować projekty, które czynią piękno i dobro. Dla naszej firmy to ważne i długofalowe zobowiązanie jakim jest wspólny program z Fundacją One Day – podsumowała Magdalena Mularuk, dyrektor marketingu Hebe.

Wychowankowie ośrodków opiekuńczo-wychowawczych i domów dziecka, czują się wykluczeni ze społeczeństwa, często doznają braku poczucia bezpieczeństwa, a także dostępu do wiedzy, przygotowania do dorosłości, którą na tym etapie powinni zapewnić rodzice. Autorski program aktywacji społeczno-zawodowej „Odkryj siebie z Hebe” powstał w odpowiedzi na systemową lukę, po to, aby dać nadzieję na lepszą przyszłość młodym i ambitnym ludziom, którzy nie mieli szansy wejść w dorosłe życie na równi z osobami wychowującymi się w prawidłowo funkcjonujących rodzinach. Marce Hebe zależy, aby młodzież opuszczająca pieczę zastępczą poczuła, że może liczyć na realne, namacalne wsparcie. Hebe zamierza kontynuować program, organizując kolejne edycje w przyszłości.
HEBE
Jeronimo Martins Drogerie i Farmacja jest właścicielem sieci drogerii Hebe rozwijanych w Polsce od 2011r. w ramach projektu biznesowego Grupy Jeronimo Martins w Polsce. Koncepcja drogerii opiera się na połączeniu wysokiej jakości obsługi z ofertą produktów zawsze w niskiej cenie. Unikalny wystrój wnętrza, spójna wizualizacja i komfort zakupów są jednym z czynników wyróżniających Hebe. W kolejnych latach JMDiF planuje dalszy rozwój w oparciu o dotychczasowe doświadczenia z rynku drogeryjnego i farmaceutycznego.

Źródło:

Jeronimo Martins Drogerie i Farmacja