Liczba ofert pracy w Polsce stale rośnie. Tylko w grudniu minionego roku rekrutujący opublikowali 250 tys. nowych ogłoszeń. To wzrost o 5% w porównaniu do grudnia 2021 [2]. Pracodawcy, którzy poszukują nowych talentów do swoich zespołów, muszą mierzyć się z wyzwaniem, jakim jest zainteresowanie przyszłego pracownika swoją ofertą.
Współczesny pracownik, czyli kto? To pytanie trzeba sobie zadać przed rozpoczęciem procesu rekrutacyjnego. Obecnie pracownicy za jedną z głównych życiowych wartości stawiają rozwój. Blisko 90% z nas jest otwarta na zdobywanie nowych kompetencji [3]. Zatem z ich perspektywy możliwość pozyskiwania nowych umiejętności – zarówno typowo biznesowych, jak i miękkich – będzie stawiana o wiele wyżej niż stabilność i utrzymanie posady za wszelką cenę.
– Focus na kompetencje językowe swoich pracowników to długofalowa inwestycja w firmę. Z badań e-Tutor wynika, że 57% pracodawców dostrzega korelację pomiędzy znajomością języków wśród pracowników a wynikami osiąganymi przez firmę. Najkorzystniejszym rozwiązaniem jest wybór kursów, które odbywają się poprzez platformy online. Pozwala to zredukować koszty nawet o 90% – mówi Anna Szczęsna, Head of HR w Tutore Poland.
Dobrze skonstruowane, czyli czytelne, zawierające wszelkie szczegóły ogłoszenie jest jednym z kluczowych elementów employer-brandingu, który ma duży wpływ na postrzeganie pracodawcy jako rzetelnego i godnego zaufania. Szczegółowa oferta pracy jest podstawą. Gdy kandydat już na etapie czytania ogłoszenia spotka zbyt wiele niewiadomych, nie wzbudzi to jego zaufania. Zbyt ogólna oferta znacząco obniży szanse na zatrudnienie idealnego kandydata. Poszukujący pracy szukają także… odpowiedzi. W ogłoszeniu powinny się znaleźć wszystkie niezbędne informacje – m.in. o wymaganiach, zakresie obowiązków, oferowanych benefitach, ale także oferowanym wynagrodzeniu, chociażby w formie widełek.
Najwięcej ogłoszeń zamieszczanych jest na dedykowanych platformach w pełni poświęconych szukaniu pracy. Oferty warto również zamieścić na oficjalnych profilach firm w mediach społecznościowych. Nie tylko pozwala to na zwiększenie zasięgów, ale też na pozyskanie pracowników zaznajomionych z działalnością marki.
[1] Raport eTutor „W jakie benefity inwestują największe firmy w Polsce”?
[2] https://elementapp.ai/blog/wp-content/uploads/2023/01/Oferty-pracy-w-Polsce-grudzien-2022.pdf.
[3] https://www.hays.pl/rozwoj-zawodowy.