Zalando wraz z fundacją SexedPL wspiera kobiety w ramach inicjatywy “Mamy do pogadania”

Zalando, jedna z wiodących europejskich destynacji e-commerce dla mody i lifestyle’u, wraz z fundacją SexedPL uruchomiły projekt „Mamy do pogadania”, wspierający mamy w Polsce w dążeniu do realizacji różnych osobistych celów na każdym etapie rodzicielskiej podróży: akceptacji własnego ciała, rozwoju osobistego, relacji, pasji, kariery, przedsiębiorczości. Inicjatywa, składająca się z trzech części: bezpłatnych konsultacji online, cyklu spotkań w Poznaniu, Warszawie i Łodzi oraz ogólnodostępnych treści edukacyjnych, jest odpowiedzią na wyzwania, z jakimi zmagają się polskie mamy.
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp
Email
Print
Mamy do pogadania
  • Inicjatywa „Mamy do pogadania” ma na celu wspieranie rozwoju osobistego kobiet na każdym etapie ich rodzicielskiej podróży.

  • Projekt jest odpowiedzią na wyzwania, z jakimi borykają się mamy w Polsce: akceptacją własnego ciała, trudnościami w znalezieniu odpowiedniej pracy, odczuwaniem niesprawiedliwego traktowania z powodu sytuacji rodzinnej, a także presją społeczną i obciążeniem psychicznym.

    ———

    ———

  • Inicjatywa składa się z trzech części: bezpłatnych konsultacji online, cyklu spotkań w Poznaniu, Warszawie i Łodzi oraz ogólnodostępnych treści edukacyjnych.

Na podstawie badań, Zalando wraz z fundacją SexedPL, wskazało trzy kluczowe obszary, przysparzające matkom w Polsce trudności:
(1) Niska samoocena po urodzeniu dziecka, która przyczynia się także do narastania presji związanej z koniecznością pogodzenia roli młodej matki z innymi rolami w dorosłym życiu (jak np. partnerka, osoba aktywna zawodowo).1
(2) Niski współczynnik uczestnictwa w rynku pracy (30% matek z dziećmi w wieku 1-9 lat nie jest zatrudnionych, a co szósta niepracująca matka ma trudności w znalezieniu odpowiedniej pracy), połączony z rosnącym pragnieniem powrotu do życia zawodowego po urlopie macierzyńskim.2
(3) Wreszcie eskalacja presji i obciążenia psychicznego kobiet będących matkami w miejscu pracy.3

Program darmowych wydarzeń obejmuje panele dyskusyjne i warsztaty na temat: psychologii zmiany, przedsiębiorczości kobiet, prawa pracy oraz siostrzeństwa i seksuologii. Wśród panelistów znajdują się: Sylwia Chutnik (Fundacja MaMA), Marta Majrzchak-Ostrowska (Herstories), Sandra Frydrysiak (SWPS) oraz doradca prawny Marta Rolirad (Prawo jest proste). Ponadto w Poznaniu kobiety powracające na rynek pracy będą miały możliwość zrobienia profesjonalnego zdjęcia do CV. Zalando i Fundacja SexedPL zapraszają do udziału w projekcie kobiety na różnych etapach macierzyństwa – od matek niemowląt po matki, których dzieci są już dorosłe.

Agata Stola, psychoterapeutka i seksuolożka, opiekunka merytoryczna projektu: Niezależnie czy myśli się o powrocie na etat, założeniu własnego biznesu, czy innej aktywności zawodowej, warto dowiedzieć się, jak o siebie zadbać – emocjonalnie, prawnie i fizycznie. Projekt wychodzi naprzeciw kobietom w wypracowaniu indywidualnego balansu pomiędzy życiem rodzinnym i zawodowym. Proponuje im w ramach spotkań szczere, otwarte i pełne czułości rozmowy między kobietami, które chcą cieszyć się macierzyństwem, jednocześnie nie rezygnując z siebie. Wierzę w to, że dobra mama to przede wszystkim spełniona i szczęśliwa kobieta.

Daniel Rogiński, General Manager CEE Zalando: Inicjatywa 'Mamy do pogadania’ ma na celu wsparcie polskich mam, które borykają się z różnymi wyzwaniami i presją społeczną związaną z ich rolą. Projekt ten opiera się na dialogu kobiet i jest dedykowany właśnie im. Naszym priorytetem jest stworzenie przestrzeni, w której kobiety mogą zadawać pytania, dzielić się swoimi doświadczeniami, budować wspólnotę i uzyskiwać eksperckie porady. Całe to przedsięwzięcie nie mogłoby się udać bez współpracy z naszym zaufanym partnerem, Fundacją SexedPL. Poprzez to partnerstwo dążymy do nagłośnienia istotnej kwestii społecznej oraz udzielenia realnego wsparcia polskim mamom, na każdym etapie ich macierzyńskiej podróży.

Przez cały wrzesień, projektowi “Mamy do pogadania” będą towarzyszyć także darmowe konsultacje online, do których zaproszono specjalistów z czterech dziedzin – prawnika, seksuolożkę, psychoterapeutkę i położną. W mediach społecznościowych SexedPL (Instagram, Tiktok) znaleźć będzie można również różnorodne treści edukacyjne związane z projektem. Panele dyskusyjne i warsztaty są całkowicie bezpłatne. Szczegółowe informacje znajdują się na stronie internetowej www.sexed.pl oraz na profilach społecznościowych fundacji. Wszystkie spotkania zaplanowano w komfortowych przestrzeniach hoteli PURO.

Fot. Zalando

O SexedPL

SEXEDPL to stworzona przez Anję Rubik multimedialna platforma zapewniająca dostosowaną do wieku edukację w zakresie praw człowieka, równości płci, relacji oraz reprodukcji. Informujemy o ryzykach związanych z życiem seksualnym, prezentując seks i seksualność w sposób pozytywny. Podkreślamy takie wartości jak wzajemny szacunek, inkluzywność, równość, empatia i odpowiedzialność. Współpracujemy z czołowymi specjalistami, realizujemy ogólnopolskie kampanie społeczne, udzielamy bezpłatnych anonimowych konsultacji, prowadzimy warsztaty edukacyjne oraz dwie telefoniczne linie pomocowe – Pełnoseksualni (730 994 964 pn 17.00-20.00) i Antyprzemocowa Linia Pomocy (720 720 020 pn-sb 17.00-21.00).

1 prof. dr hab. Beata Ziółkowska „Obraz ciała i samoocena. Perspektywa kobiet w połogu”, link

2 Najnowszy raport Polskiego Instytutu Ekonomicznego (publikacja: 7/03/2023)

3 „Niech nas usłyszą” – raport 30% Club Poland i UNGC (publikacja: marzec 2023)

Zalando
Zalando (https://corporate.zalando.com) to jedna z wiodących europejskich destynacji e-commerce dla mody i lifestyle’u. Zalando, założone w Berlinie w 2008 roku, oferuje szeroki wybór odzieży, obuwia, akcesoriów i kosmetyków dla ponad 50 milionów aktywnych klientów na 25 rynkach. W asortymencie znajdują się zarówno cenione na całym świecie marki międzynarodowe, jak i polskie. Zalando zapewnia kompleksowe doświadczanie mody, łącząc inspiracje, innowacje, interakcje i zakupy w jednym miejscu. Jako najsilniej związana z modą firma technologiczna w Europie, nieustannie poszukujemy nowych rozwiązań cyfrowych, które wzbogacają podróż przez świat mody naszych klientów, partnerów i innych kluczowych uczestników historii Zalando. Naszą wizją jest być Starting Point for Fashion, czyli pierwszym miejscem, do którego klienci udają się myśląc o modzie, mającym pozytywny wpływ na ludzi i planetę.

Źródło:

Zalando