Zalando wprowadza pierwszą kolekcję adaptacyjną dla dzieci

– Zalando, jedna z wiodących europejskich destynacji e-commerce dla mody i lifestyle’u, po niedawnych premierach odzieży sportowej i obuwia dla najmłodszych, rozszerza asortyment mody adaptacyjnej o kolekcję odzieży dla dzieci. Nowa kolekcja, w skład której wchodzi 29 propozycji marek własnych Zalando – Friboo i Yourturn Kids, została zaprojektowana z myślą o podstawowych potrzebach dzieci z niepełnosprawnościami. Znajdują się w niej t-shirty, spodnie, swetry, body i bielizna, wyposażone w różnorodne cechy adaptacyjne1. Ceny wahają się od 89,00 PLN do 179,00 PLN , a rozmiary obejmują standardowy przedział 98–164 (dla dzieci w wieku 3–14 lat).
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp
Email
Print
odzież dla dzieci niepełnosprawnych
  • Pionierska kolekcja adaptacyjnych ubrań dla dzieci z niepełnosprawnościami oferuje podstawowe elementy garderoby, łącząc niezbędną funkcjonalność z eleganckim wyglądem.
  • Oferta adaptacyjna Zalando skierowana do dorosłych została poszerzona o wybrane produkty marek Adidas, JanSport, Skechers i BOSS.
  • Nowa, jesienno-zimowa kolekcja adaptacyjnego obuwia dla dorosłych, stworzona w oparciu o opinie klientów, łączy funkcjonalność z najnowszymi trendami.

Kolekcje mody adaptacyjnej są projektowane dla osób z trwałą lub tymczasową niepełnosprawnością. Ubrania te oferują dodatkowe cechy, dzięki którym ubieranie się jest łatwiejsze i wygodniejsze. Po wysłuchaniu opinii rodziców dzieci z niepełnosprawnościami i przeanalizowaniu dostępnego na rynku asortymentu, Zalando postawiło na stylowe, podstawowe elementy garderoby, które można nosić przez cały rok i łatwo łączyć z odzieżą spoza kolekcji adaptacyjnych.

Podczas projektowania kolekcji dla dzieci, poza uwzględnieniem ich indywidualnych potrzeb, które mogą być różne dla wielu z nich, pamiętaliśmy również o ich rodzicach i opiekunach. Nasze ubrania nie tylko umożliwiają dzieciom samodzielne ubieranie się, ale wspierają także rodziców, którzy często muszą przebierać dzieci wiele razy w ciągu dnia. Są to małe detale, które robią ogromną różnicę, na przykład szerszy dekolt ułatwia włożenie koszulki przez głowę, kilka guzików pozszerza spodnie, dyskretny otwór ułatwia dostęp do portu dożylnego czy stomii itd. W czasie całego procesu projektowania, zebraliśmy dużo niezwykle cennych informacji od rodziców i opiekunów dzieci z niepełnosprawnościami – tłumaczy Markus Breitsameter, Team Lead Design Textiles w Zalando.

Jak wszystkie inne, dzieci z niepełnosprawnościami rosną, brudzą się i z czasem zdobywają wiedzę oraz nowe umiejętności. To wymaga częstego przebierania się, więc ich garderoba również musi być elastyczna. Dlatego też zdecydowaliśmy się na włączenie do sprzedaży niektórych rzeczy w multipakach w przystępnej cenie. Zgodnie z zasadą kolekcji adaptacyjnych „Styl przede wszystkim”, odzież łączy niezbędne funkcjonalności z eleganckim wyglądem, a cechy adaptacyjne zintegrowano w subtelny sposób” – dodaje.

Przestrzeń współpracy i nauki

Znalezienie modnej, funkcjonalnej odzieży w przystępnej cenie ciągle stanowi wyzwanie dla osób z niepełnosprawnościami. Według szacunków WHO około 1,3 miliarda ludzi na świecie żyje z poważną niepełnosprawnością1. Stanowi to 16% światowej populacji, czyli 1 na 6 osób, jednak branża mody wciąż nie spełnia ich potrzeb. Zalando chce pomóc w zlikwidowaniu tej istotnej luki na modowym rynku, oferując w jednym miejscu szeroki wybór stylowych kolekcji adaptacyjnych w różnych rozmiarach i cenach.

Jesteśmy dumni, że udało nam się stworzyć kompleksową ofertę odzieży adaptacyjnej dla wszystkich płci i grup wiekowych w ramach naszych marek własnych, na wszystkich 25 rynkach. Współpracujemy z naszymi partnerami, dzieląc się spostrzeżeniami na temat projektowania, cech adaptacyjnych oraz opiniami klientów, aby rozwijać i udoskonalać nasz asortyment. Zachęcamy marki do przyłączenia się do tej misji – podkreśla Aylin Dobberstein, VP Private Label & Product Supply w Zalando.

Dzięki wymianie wiedzy i doświadczeń w całej organizacji, BOSS we współpracy z Zalando, wprowadził tego lata sześć modeli adaptacyjnego obuwia damskiego i sześć męskiego. Ta kolekcja modnych i funkcjonalnych produktów wysokiej jakości, skupia się na ułatwianiu ubierania się i zawiera łatwe do chwycenia zamki oraz wyjmowane wkładki.

Ponadto oferta Zalando poszerzyła się ostatnio o większą liczbę modeli adaptacyjnych marek partnerskich, m.in.:

  • Adaptacyjną odzież treningową od marki Adidas, wprowadzającą pierwszy wzór i wykończenia stworzone specjalnie dla sportowców, grających w pozycji siedzącej lub na wózku inwalidzkim.

  • Wybór nagradzanych2 plecaków i toreb na ramię marki JanSport, wprowadzony po trzyletniej współpracy z Disability:IN, globalną organizacją non-profit, która koncentruje się na zwiększaniu inkluzyjności dla społeczności osób z niepełnosprawnościami.

  • Szeroką gamę sneakersów Skechers z systemem handsfree, które znacznie ułatwiają zakładanie i zdejmowanie butów zarówno dzieciom, jak i dorosłym.

Zespół ds. marek własnych Zalando nieprzerwanie rozwija kolekcje odzieży adaptacyjnej, aby oferować propozycje zgodne z aktualnymi trendami a także systematycznie poprawiać funkcjonalność produktów, bazując na opiniach klientów. Pod koniec tego miesiąca dostępna będzie kolejna kolekcja obuwia adaptacyjnego dla dorosłych na sezon jesień-zima. Projektanci jeszcze bardziej skupili się na funkcjonalności Easy On/Easy Off, wprowadzając uchwyty suwaków, które są łatwe do chwycenia i mają wypustki, umożliwiające osobom z dysfunkcją wzroku odróżnienie lewego buta od prawego za pomocą dotyku. Te konkretne rozwiązania projektowe mają na celu ułatwienie użytkowania produktów, przy jednoczesnym zachowaniu ich modnego charakteru. W kolekcjach obuwia damskiego znaleźć można popularne buty w stylu Mary Jane oraz inne, bardziej masywne modele, natomiast w kolekcji męskiej znalazły się wysokie botki oraz nowoczesne sneakersy.

Reakcja osób z niepełnosprawnościami na wprowadzenie w Zalando kolekcji adaptacyjnych w październiku 2022 roku była niezwykle zachęcająca. Wielu klientów pytało nas, kiedy wprowadzimy odzież adaptacyjną dla dzieci, więc cieszę się, że ten dzień wreszcie nadszedł. Jestem dumna z naszych zespołów projektowych i zakupowych, które stworzyły szeroką i kompleksową ofertę odzieży adaptacyjnej, odpowiadając na potrzeby tak wielu osób z niepełnosprawnościami – podsumowuje Aylin Dobberstein.

2 Jansport został zwycięzcą 2023 Innovation by Design Awards w kategorii Accessible Design.

Zalando
Zalando to wiodąca europejska platforma dla mody i stylu życia, założona w 2008 roku w Berlinie. Buduje paneuropejski ekosystem w oparciu o dwa wektory wzrostu: B2C i B2B. W obszarze B2C, Zalando oferuje swoim około 50 milionom klientów na 25 rynkach wysokiej jakości inspirujące doświadczenia zakupowe dla produktów modowych i lifestylowych, zapewniając dostęp do wielu marek w jednym miejscu. W obszarze B2B udostępnia markom i sprzedawcom detalicznym swoją infrastrukturę logistyczną, oprogramowanie i usługi, by wspierać ich w zarządzaniu sprzedażą internetową i jej rozwoju, zarówno na platformie Zalando, jak i poza nią. Poprzez realizację wizji ekosystemu, Zalando dąży do wprowadzenia pozytywnych zmian w branży mody i lifestyle.

Źródło:

Zalando