Zauważenie przez rodzica pierwszych prób naśladowania przez niespełna rocznego malucha zachowań zaobserwowanych u mamy czy taty (np. rozmowa przez telefon) jest naprawdę rozczulające. Często uwieczniamy te pierwsze próby na zdjęciach i wracamy do nich z sentymentem po latach. Małe dzieci są świetnymi obserwatorami, a naśladownictwo to chyba najważniejszy z mechanizmów, leżących u podłoża wpływów wychowawczych. Pandemia sprawiła, że wielu rodziców zaczęło pracować zdalnie lub hybrydowo, spędzając dużo czasu w domu przed komputerem. Dziecko, które jest regularnie obserwatorem posługiwania się rodzica komputerem czy telefonem również jest zaciekawione tymi urządzeniami (na dodatek wabiącymi zmieniającymi się obrazkami, wydającymi intrygujące dźwięki) i chce się nimi bawić, nie rozumiejąc przecież, że nie jest to sprzęt odpowiedni dla niego.
Według Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) dzieci poniżej 2 roku życia nie powinny mieć ŻADNEGO KONTAKTU z urządzeniami ekranowymi. Zbyt duża liczba wysyłanych przez nie silnych i złożonych bodźców, w sposób mimowolny przyciągających uwagę dziecka sprawia, że urządzenia te nie powinny być dostępne dla tak małych dzieci. Ale nie sposób wytłumaczyć tego maluchowi, płaczem próbującemu zapewnić sobie kontakt z nimi. Dodatkowo wiemy przecież, że komputery mają wiele zalet i nie można odcinać dziecka od technologii, której wykorzystywanie będzie integralną częścią ich życia i cenioną społecznie kompetencją.
Interaktywny Tablet Malucha (DHN29)
Mama wieczorem siedzi na kanapie i przegląda wiadomości na tablecie? Tata sprawdza w nim prognozę pogody? Dziecko może również poszerzać swoją wiedzę o świecie! Tablet Malucha wygląda jak prawdziwy, ale jest zabawniejszy – i można się z niego wiele nauczyć! Posiada aż 28 kolorowych przycisków, „aplikacji”, które uruchamiają treści edukacyjne (w języku polskim). Tablet pomaga w nauce liter, kolorów, pierwszych słów, nazw zwierzątek, a do tego emituje wesołe dźwięki, odgłosy i zachęca do wspólnego śpiewania! Dzięki wykorzystaniu technologii „Poziomy nauki” treści edukacyjne zabawki można łatwo dostosować do aktualnego etapu rozwoju dziecka, co sprawia, iż rośnie ona wraz z dzieckiem. Malec styka się z treściami wystarczająco trudnymi, aby je zaciekawić, ale jednocześnie wystarczająco łatwymi, aby dało radę sprostać wyzwaniom i miało poczucie sukcesu. A dysponowanie trzema poziomami nauki (wybieranymi jednym ruchem) sprawia, że zabawka szybko się nie znudzi i posłuży mu na długo. Pierwszy poziom to „Odkrywanie” – dziecko może naciskać dowolne przyciski i poznawać np. nazwy zwierzątek. Drugi poziom to „Zachęcanie”- proste pytania i polecenia np. „Znajdź małpkę”. Trzeci poziom „Naśladowanie” najsilniej angażuje dziecko, rozwija jego sprawność ruchową, pamięć, mowę i wyobraźnię, zapraszając do wspólnej zabawy w naśladowanie np. „Kwa, Kwa, zakwaczesz jak kaczka”? „Umiesz galopować jak zebra”? „Spróbuj parsknąć jak hipopotam!”.
Edukacyjny Laptop Malucha (HHX33)
Mama ma służbowe spotkanie online? Każdy maluch od 6 do 36 miesiąca życia także jest teraz gotowy do zdalnej nauki czy zabawy! Z Edukacyjnym Laptopem Malucha dziecko może prowadzić „telekonferencje” ze Szczeniaczkiem, przesuwać przełącznik, żeby „włączyć głos”. „Cześć przyjaciele! Jak się macie”?. Maluch będzie z zapałem pracować, by poznać wszystkie przyciski na klawiaturze i obsłużyć muzyczny kręciołek, który włącza kolorowe światełka. Laptop Malucha posiada aż 55 edukacyjnych aktywacji, wesołych piosenek, dźwięków, które pomogą dziecku w nauce literek np. „ABC ze mną baw się!”. Zabawka pomoże także w nauce cyferek, kolorów, powitań, a nawet pierwszych słów po angielsku! „Hello friends, how are you”? Interaktywny Laptop Malucha również uwzględnia technologię „Poziomy Nauki”, dzięki czemu zabawkę i jej edukacyjne treści można łatwo dostosować do etapu rozwoju dziecka. Zabawkę zamyka się i otwiera jak prawdziwy laptop, można ją łatwo złożyć i przenosić, oddaje nieocenione usługi podczas podróży z dzieckiem.