Kampania #ODWOLUJE #NIEBLOKUJE zwraca uwagę na problem nieodwołanych i zbyt późno odwoływanych konsultacji lekarskich. W 2019 r. według danych NFZ z tego powodu nie doszło do skutku aż 17 mln wizyt. Potwierdza to tylko, jak ważna jest to inicjatywa, a my jako Medicover jesteśmy dumni, że po raz drugi z rzędu występujemy w roli współorganizatora – mówił podczas konferencji Wojciech Łukasiewicz, Dyrektor Departamentu Operacyjnego w Pionie Usług Biznesowych.
Kluczowym elementem II edycji kampanii było wypracowanie Karty Dobrych Praktyk dla Pacjentów. Jak mówiła podczas konferencji Magdalena Kołodziej z Fundacji MY Pacjenci, karta ta zawiera szereg konkretnych wytycznych i wskazówek dla każdego pacjenta, dzięki czemu jest świetnym sposobem na podniesienie społecznej świadomości o znaczeniu odwoływania wizyt. Na ten problem zwracała także uwagę akcja ambientowa oraz stand przedstawiający Jana Spóźnialskiego.
W ostatnim czasie obserwujemy rosnącą świadomość wśród pacjentów, co przekłada się także na mniejszą liczbę nieodwołanych wizyt. Jeśli już takie są, to najczęściej wynika to z nagłej sytuacji życiowej, której nikt z nas nie przewidzi. Co zrobiliśmy, by ułatwić pacjentom odwołanie wizyty? Postaraliśmy się, by odwołanie wizyty lub przełożenie jej na inny termin było proste i wygodne dla pacjenta – m.in. wystarczy odpowiedź NIE na wiadomość tekstową z przypomnieniem o zbliżającej się konsultacji. Stosujemy pozytywną narrację w kontaktach z pacjentami, m.in. dziękujemy za odpowiednio wczesne odwołanie wizyty i przypominamy, że każda odwołana we właściwym czasie konsultacja udrażnia system i daje szansę innemu pacjentowi na skorzystanie z niej. Dodatkowo, w ramach tegorocznej kampanii, w wybranych centrach medycznych Medicover w całej Polsce pojawiły się m.in. liczniki z liczbą nieodwołanych wizyt, plakaty informujące o akcji, naklejki na drzwi, a także standy przedstawiające Jana Spóźnialskiego, który blokuje miejsce w kolejce – podkreślił nasz ekspert.