W drugi listopadowy długi weekend Polacy chętnie wyjeżdżają w większym gronie dorosłych

Przed nami kolejny długi listopadowy weekend, związany ze Świętem Niepodległości. Wśród najczęściej wybieranych przez turystów miejscowości tym razem Karpacz pokonał Zakopane, widać również wzrost zainteresowania miejscowościami położonymi nad morzem. Sporo osób decyduje się na wyjazd ze znajomymi — blisko ⅕ szuka zakwaterowania dla grup od trojga do ośmiorga dorosłych.
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp
Email
Print

Pierwsza połowa listopada tradycyjnie upływa pod znakiem długich weekendów. Dzień Wszystkich Świętych dopiero za nami, a już za kilka dni Święto Niepodległości. W tym roku 11 listopada wypada w piątek, pozwalając wydłużyć weekend bez konieczności brania urlopu. Mimo to blisko 80 proc. osób planujących wyjazd na terenie Polski w dniach 11-13 listopada zamierza przeznaczyć na niego dwa dni, jak wynika z danych Nocowanie.pl, polskiego serwisu turystycznego odwiedzanego w sezonie nawet przez 4 mln użytkowników miesięcznie.

Karpacz w górach i Gdańsk nad morzem
Wciąż zdecydowana większość wyjeżdżających – 61 proc. – wybiera odpoczynek w górach, widać jednak spore przetasowanie na liście miejscowości, w których najczęściej poszukują oni zakwaterowania. Na początku listopada najpopularniejsze było Zakopane, teraz jednak jego miejsce, przesuwając się z czwartego, zajął Karpacz. Na trzeciej pozycji uplasowała się Szklarska Poręba. Z kolei czwarte miejsce zajmuje Gdańsk, który jeszcze na Wszystkich Świętych zajmował ósmą pozycję. Pierwszą piątkę najpopularniejszych podczas najbliższego długiego weekendu miejscowości zamyka Kraków. Wzrosło zainteresowanie miejscowościami nadmorskimi – wśród dwudziestu najczęściej wyszukiwanych, oprócz wspomnianego Gdańska, znalazły się również Sopot, Międzyzdroje, Krynica Morska i Kołobrzeg.

Przy wyborze zakwaterowania kierujemy się ceną i opiniami innych turystów
Ponad ⅓ turystów poszukuje zakwaterowania na kwaterach i w pokojach. Blisko ¼ chciałaby spędzić wyjazd w wynajętym apartamencie, a 15 proc. w domku. Wielu naszych użytkowników przy wyborze miejsca pobytu przywiązuje dużą wagę do jego ocen wystawionych przez innych turystów, warto więc zachęcać odwiedzających do pozostawienia opinii na portalu rezerwacyjnym. Nic w tym dziwnego, chcemy mieć pewność, że trafimy do miejsca, gdzie wypoczniemy, zrelaksujemy się, oderwiemy od codzienności i skorzystamy w pełni z uroków wyjazdu. Dlatego istotne są też dostępne w obiekcie udogodnienia jak bezpłatny parking czy wi-fi. Coraz więcej osób chciałoby mieć możliwość zabrania na wyjazd swojego czworonożnego przyjaciela – mówi Tomasz Zaniewski, CFO Nocowanie.plNajważniejszym czynnikiem wyboru jednak pozostaje cena noclegu. Według naszych szacunków w ten długi weekend wyniesie ona średnio 65 zł za osobę na dobę.

Polacy coraz chętniej wyjeżdżają w zorganizowanych grupach
Wśród osób zainteresowanych wyjazdem na drugi długi listopadowy weekend przeważają pary dorosłych – stanowią aż 34 proc. Co dziesiąty wyjeżdżający szuka zakwaterowania dla dwojga dorosłych z jednym dzieckiem, również co dziesiąty dla dwojga dorosłych z dwojgiem dzieci. Widać wzrost zainteresowania wyjazdami w grupach – o ile w okresie dnia Wszystkich Świętych nieco ponad 11 proc. wyszukiwań dotyczyło noclegów dla grupy od trojga do ośmiorga dorosłych, to teraz jest to niemal 20 proc.

Nocowanie.pl
Nocowanie.pl to lider wśród polskich portali turystycznych, który od 17 lat dba o to, by planowanie wypoczynku było proste, łatwe i przyjemne. W sezonie korzysta z niego nawet 4 mln użytkowników miesięcznie. Baza ofert obejmuje obiekty noclegowe w Polsce oraz za granicą, m.in. w Anglii, Austrii, Bułgarii, Czechach czy na Słowacji. Oprócz wyszukiwarki noclegów prezentuje również informacje o atrakcjach turystycznych i lokalnych imprezach, rozkładach jazdy, prognozach pogody. Portal nieustannie się rozwija i wprowadza udogodnienia, takie jak bezpieczne płatności online czy wirtualne spacery po obiektach. Udostępnia również aplikację mobilną dla właścicieli obiektów noclegowych, do prowadzenia komunikacji z turystami i zarządzania pozycjonowaniem obiektu.

Źródło:

Nocowanie.pl