Ulubieni bohaterowie na ekranie i w domu. Jak rynek zabawek przenika się z filmowym światem?

Granica między światem ekranów a rzeczywistością coraz bardziej się zaciera. Jeszcze kilka lat temu to filmy i bajki inspirowały twórców zabawek do odzwierciedlania ulubionych bohaterów w postaci maskotek, figurek czy lalek. Dzieci pragnęły mieć w domu kolekcje swoich ulubionych animacji, bawić się zabawkami z filmowych światów i odtwarzać na dywanie sceny z wielkiego ekranu. Dzisiaj trend działa w dwie strony – nie tylko filmowe hity wpływają na rynek zabawek. To właśnie popularne kolekcje lalek czy figurek coraz częściej stają się inspiracją dla produkcji filmowych. Czy to nowa era popkultury?
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp
Email
Print
Yummiland

Zabawki inspirują ekrany, czyli jak trend się odwraca

Jeszcze jakiś czas temu to filmy i seriale wyznaczały trendy w świecie dziecięcych zabawek – lalki, maskotki czy figurki, inspirowane bohaterami z wielkiego ekranu trafiały na półki sklepowe, stając się marzeniem wielu dzieci. Dzisiaj ta relacja coraz częściej się odwraca. To właśnie najpopularniejsze serie zabawek stają się punktem wyjścia do tworzenia filmów i seriali. Co sprawia, że bohaterowie ze sklepowych półek tak dobrze odnajdują się w animowanym świecie? Przede wszystkim gotowe grono zaangażowanych i oddanych fanów.

Ulubione zabawki to często coś więcej niż tylko kolorowe figurki, zdobiące dziecięce półki. To także emocjonalne przywiązanie oraz zaangażowanie, a w przyszłości silne wspomnienia. Właśnie dlatego przenoszenie ich do świata filmu ma tak duży potencjał. Dzieci, które już wcześniej związały się emocjonalnie z marką poprzez zabawę, chętnie sięgają po bajki i seriale z ulubionymi bohaterami. Producenci filmowi otrzymują więc nie tylko inspirację, ale również ogromny potencjał marketingowy i możliwość rozwinięcia całego uniwersum wokół danej marki. Powiązanie świata zabawy z produkcjami medialnymi sprawia, że dzieci mogą na nowo odkrywać swoich ulubionych bohaterów – podkreśla Katarzyna Spieszko, Marketing Manager, MGA Entertainment Poland.

Od zabawki do filmu – fenomen Baby Born

Marki Baby Born nie trzeba nikomu przedstawiać. Te popularne lalki, obecne na rynku od lat 90., szybko zdobyły serca dzieci na całym świecie. To właśnie one zachęcają do kreatywnej zabawy, uczą empatii i troskliwej opieki. Z pewnością wielu młodych dorosłych dzisiaj wspomina je z sentymentem. Nic więc dziwnego, że zawitały do świata filmu. To doskonały przykład na to, jak marka zbliżyła się do swoich odbiorców nie tylko poprzez wprowadzanie nowych modeli i akcesoriów, lecz także poprzez zaproszenie ich przed ekrany. Animowany serial otwiera przed swoimi fanami świat fantastycznych przygód, których głównymi bohaterami stały się właśnie lalki Baby Born. Dzieci mogą zobaczyć, jak ich ulubione zabawki „ożywają” na ekranie, pobudzając wyobraźnię, przekazując cenne przesłania o przyjaźni i zachęcając do kreatywnej zabawy.

Yummiland – słodki świat w animowanej odsłonie

Sześć wyjątkowych bohaterek, które ratują swoje magiczne miasto, aktywując niezwykłe moce za pomocą… błyszczyka. Supermoce, takie jak latanie czy umiejętność klonowania oraz wizerunkowe atrybuty i wyraźne kolory. Czy to brzmi jak przepis na filmowy sukces? Zdecydowanie tak! To właśnie kolekcja Yummiland od MGA Entertainment zdobyła popularność nie tylko na sklepowych półkach, lecz także na YouTube. Sukces kolorowych lalek na rynku zabawek zaowocowała produkcją krótkich animacji, które wprowadziły widzów w kolorowy, cukierkowy świat lalek. Dzieci, które wcześniej bawiły się w domowym zaciszu, mogą obecnie z entuzjazmem śledzić losy swoich ulubionych postaci na ekranie, budując jeszcze silniejszą więź z marką.

L.O.L. Surprise podbiły ekrany

Kolejnym przykładem przenikania się świata zabawek i filmów jest kolekcja L.O.L. Surprise. Od momentu premiery MGA Entertainment w 2016 roku seria lalek zyskała ogromną popularność. Sukces na rynku zabawek szybko zaowocował. Twórcy animacji przenieśli styl i estetykę L.O.L. Surprise na ekran, zapraszając małych wielbicieli do świata ulubionych bohaterów. Dzieci szybko pokochały możliwość śledzenia przygód swoich ulubionych lalek nie tylko w codziennej zabawie, lecz także na ekranie, co umocniło pozycję marki.

Jeszcze bliżej najmłodszych fanów

Baby Born, Yummiland czy L.O.L. Surprise to tylko niektóre z przykładów udanego połączenia świata zabawy z filmowym ekranem. Mając na uwadze na popularność tych produkcji, w przyszłości możemy spodziewać się jeszcze większej liczby produkcji inspirowanych popularnymi liniami zabawek, bo to nie tylko gotowy materiał na scenariusz, ale także sprawdzony przepis na sukces, a dla nas przede wszystkim ogromna radość i bezcenna możliwość zbliżenia się do naszych odbiorców – podsumowuje Marketing Manager, MGA Entertainment Poland.

MGA
MGA Entertainment jest jedną z najszybciej rozwijających się i największych prywatnych firm zajmujących się zabawkami oraz rozrywką na świecie. Firma z siedzibą w Los Angeles i biurami na całym świecie tworzy innowacyjne, zastrzeżone i licencjonowane produkty konsumenckie oraz rozrywkowe, w tym zabawki, gry, lalki, odzież, elektronikę użytkową, elementy wystroju domu, artykuły papiernicze, artykuły sportowe, filmy i seriale telewizyjne. Rodzina MGA obejmuje wielokrotnie nagradzane marki, takie jak L.O.L. Surprise!™, Little Tikes®, Rainbow High™, Shadow High™, Bratz®, Miniverse™ MGA, Fluffie Stuffiez™, Na! Na! Na! Surprise™, Micro Games of America™, Baby born® Surprise and Zapf Creation®. Więcej informacji znaleźć można na stronie www.mgae.com oraz w social mediach: LinkedIn, Twitter i Facebook. 
mga logo

Źródło:

MGA