Teksańska masakra piłą mechaniczną ulubionym horrorem Polaków

Z okazji nadchodzącego Halloween SentiOne przeanalizował wypowiedzi polskich internautów pod kątem ich ulubionych horrorów. W pierwszej trójce pod względem liczby wypowiedzi znalazły się Teksańska masakra piłą mechaniczną, Pogromcy duchów. Dziedzictwo oraz Czarny telefon. W kontekście konkretnych platform streamingowych najwięcej wypowiedzi o tego typu produkcjach dotyczy Amazon Prime oraz Disney+.
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp
Email
Print

Już w poniedziałek przypada coraz chętniej obchodzone w Polsce Halloween. Oprócz przebierania się i zapalania dyniowych lampionów popularnym sposobem spędzania czasu w ten dzień jest oglądanie horrorów. Z tej okazji SentiOne, polska firma zajmująca się m.in. monitoringiem Internetu z wykorzystaniem zaawansowanej technologii sztucznej inteligencji, przygotowała ranking horrorów oraz filmów o duchach i potworach cieszących się największą popularnością wśród polskich internautów – zarówno ogółem, jak i na konkretnych platformach streamingowych. Przeanalizowane dane dotyczą danych z ostatniego roku, czyli okresu od 24 października 2021 r. do 24 października 2022 r.

Pod względem liczby wzmianek niekwestionowanym zwycięzcą jest Teksańska masakra piłą mechaniczną, wspominana w polskim Internecie w ciągu ostatniego roku ponad 61,5 tys. razy. To seria horrorów licząca już 9 filmów, z których pierwszy miał premierę w 1974 r., a ostatni w lutym tego roku. Na drugim miejscu z ponad 46 tys. wzmianek znalazło się kolejne podejście do klasycznej serii z lat 80. – Pogromcy duchów. Dziedzictwo, film, który miał premierę w listopadzie ubiegłego roku. Trzecie miejsce z blisko 42 tys. wzmianek również zajmuje stosunkowo nowy film – Czarny telefon, którego światowa premiera miała miejsce we wrześniu 2021 r., polska natomiast w czerwcu 2022 r.

Na dalszych miejscach znalazły się: Koszmar z ulicy Wiązów (niemal 26 tys. wzmianek), Blair Witch Project (23,8 tys. wzmianek), Milczenie owiec (23,7 tys. wzmianek), Omen (22 tys. wzmianek), Powrót laleczki Chucky (18,5 tys. wzmianek), Ostatniej nocy w Soho (17,3 tys. wzmianek) oraz Halloween (11,5 tys. wzmianek).

Teksańska Masakra Piłą Mechaniczną” to jedyny film z wymienionej dziesiątki, na temat którego większość wzmianek – aż 64 proc. – pochodzi z Facebooka – mówi Wojciech Łuszczyński, Head of Marketing w SentiOneNajnowsi Pogromcy duchów” oraz Milczenie owiec” najczęściej były omawiane na portalach internetowych, za to w przypadku sześciu pozostałych produkcji ok. 40 proc. wypowiedzi na temat każdej z nich pochodzi z Twittera. Chociaż w rozmowach o horrorach w polskim Internecie dominują mężczyźni, to od kobiet pochodzi zazwyczaj ¼ – ⅓ wypowiedzi.

Na Amazon Prime oglądamy seriale, na Disney+ klasykę
Które tytuły są najczęściej omawiane w kontekście oferty konkretnych platform streamingowych? Najwięcej wypowiedzi na temat szeroko pojętych horrorów pojawia się w kontekście Amazon Primie Disney+. Na pierwszej z wymienionych królują serialePamiętniki wampirów (30,6 tys. wzmianek), daleko za nimi Carnival Row (5 tys. wzmianek) i Supernatural (2,2 tys. wzmianek). Widzowie Disney+ wybierają klasykęOmen (22,2 tys. wzmianek), Obcy 8. pasażer “Nostromo” (10,1 tys. wzmianek) oraz Obcy – decydujące starcie (4,2 tys. wzmianek).

W kontekście HBO Max największą popularnością cieszą się filmy o czarach i demonachCzarownica: Bajka ludowa z Nowej Anglii (2,3 tys. wzmianek), Zakonnica (1,8 tys. wzmianek) i Annabelle (610 wzmianek). Odbiorcy Netflixa upodobali sobie tematykę opętań i zombie – najczęściej wymieniany jest Egzorcysta (5,6 tys. wzmianek), za nim znalazły się Resident Evil (4,5 tys. wzmianek) oraz Obecność (3 tys. wzmianek).

Fot. SentiOne
SentiOne
SentiOne, polska spółka założona w 2011 roku, wspiera marki w zakresie automatyzacji obsługi klienta z wykorzystaniem technologii AI. SentiOne oferuje klientom szeroki wachlarz rozwiązań: od monitoringu Internetu i zintegrowanej platformy obsługi klienta, po boty konwersacyjne nowej generacji. Rozwiązania SentiOne były stosowane na całym świecie przez takie marki jak Procter & Gamble, McDonald’s, Nike, Unilever, Beiersdorf, Tesco, Starcom, Mindshare, Mediacom, Saatchi & Saatchi i wiele innych. Firma posiada biura w Gdańsku, Warszawie, Londynie, Ostrawie, Budapeszcie, Monachium, Eindhoven i Meksyku, a produkty zostały wdrożone u ponad 400 klientów na rynkach europejskich, a także w USA, Kanadzie, Meksyku, Kolumbii i Brazylii.

Źródło:

SentiOne