Ludzie na całym świecie robią sobie tatuaże, często decydując się na tekst w języku innym niż ten, którym się posługują. Od inspirujących cytatów i tekstów piosenek po imiona i zwroty. Jaki rodzaj napisów jest najczęściej wybierany i którzy celebryci swoimi tatuażami zainspirowali najwięcej osób?
Preply, analizując liczbę oznaczonych odpowiednimi hashtagami postów na Instagramie oraz roczną liczbę wyszukiwań w Google, wytypował pięć najpopularniejszych rodzajów tatuaży tekstowych na całym świecie.
Najczęściej tatuujemy imiona, inicjały i ulubione cytaty
Tatuaże z imionami są najpopularniejszym rodzajem tatuaży tekstowych. Na Instagramie w 2022 roku pojawiło się 298 tys. postów na ten temat. W Google frazy uwzględniające tatuaż z imieniem wyszukiwano aż 2,6 miliona razy. Na drugim miejscu znalazły się tatuaże składające się z pojedynczych liter. Na Instagramie pojawiły się one 122 tys. razy, i odnotowano 2 157 840 wyszukiwań w Google. Trzecie miejsce – 87 400 postów na Instagramie i 896 640 wyszukiwań w Google – należy do cytatów.
Na czwartym miejscu najpopularniejszych tatuaży tekstowych znalazły się hasła wyrażające konkretne uczucia, motywację, odzwierciedlenie szeregu różnych myśli i emocji. Pojawiły się one w 87 400 postach na Instagramie i uzyskały 535 200 wyszukiwań w Google. Tatuaże zawierające fragment tekstu ulubionej piosenki uplasowały się na piątym miejscu, z łączną liczbą 5000 wyników na Instagramie i 145 320 w Google.
Najpopularniejsze języki: japoński, chiński i arabski
Wiele osób decyduje się na wytatuowanie sobie obcojęzycznych słów lub zwrotów. Niektórych kusi estetyka znaków języków niełacińskich, inni decydują się na uniwersalny język, najczęściej angielski, by tatuaż był zrozumiały na całym świecie. W jakim języku najczęściej wykonujemy tatuaże? Nie jest to język angielski (który zajmuje dopiero 10 miejsce w zestawieniu). Pierwsza trójka należy do języków spoza alfabetu łacińskiego: japoński, zaraz za nim plasuje się język chiński, a pierwszą trójkę domyka język arabski.
Tatuaże w języku polskim bardzo zyskują
Trendy w tatuażu nieustannie się zmieniają. Preply przyjrzał się temu, które języki wybierane były najczęściej, na podstawie średniej zmiany popytu z roku na rok. Największa zmiana zainteresowania nastąpiła w przypadku tatuaży wykonanych w języku perskim ze wzrostem popularności na całym świecie o 312% w skali roku. Perski jest językiem indoeuropejskim używanym w krajach takich jak Iran i Afganistan. Na drugim miejscu uplasował się język polski ze wzrostem o 200%, a na trzecim język pendżabski – wzrost o ponad 129%.
Tatuaże tych celebrytów najbardziej wpływają na konsumentów
Osoby podziwiane na całym świecie, mają duży wpływ na to, jakie tatuaże wybierają ich fani. Mając to na uwadze, Preply przyjrzał się liczbie wyszukiwań dotyczących tatuaży celebrytów, i w ten sposób wyłonił dwudziestu o największym wpływie.
Na całym świecie, w Internecie najczęściej wyszukiwane są tatuaże Ariany Grande – jest to ponad 1,3 miliona wyszukiwań rocznie. Sama gwiazda pop ma na swoim ciele prawdopodobnie ponad 50 tatuaży, które zawierają m.in. cytaty z filmów oraz pseudonimy. Wyszukiwania dotyczące tatuaży Ariany Grande szczytową popularność osiągnęły w 2019 roku po tym, jak fani wychwycili błąd w tłumaczeniu jej japońskojęzycznego tatuażu poświęconego jej albumowi „7 ring”. Tatuaż przedstawiający wyraz „shichirin” w dosłownym tłumaczeniu oznacza „mały grill”.
Na drugim i trzecim miejscu znajdują się odpowiednio Harry Styles i Justin Bieber, Inne wytatuowane gwiazdy, które znalazły się w pierwszej dziesiątce, to Rihanna, Ben Affleck czy Angelina Jolie, czy David Beckham, który w zestawieniu najpopularniejszych celebrytów zajął 12. miejsce.
Tatuaże z błędem – najwięcej jest ich w USA
Decydując się na tatuaż tekstowy w obcym języku – upewnijmy się pięć razy wcześniej, że jest on poprawny. Nie raz i nie dwa słyszy się o tatuażach z błędami gramatycznymi lub nawet o zupełnie innym znaczeniu. Preply sprawdził, w jakich krajach jest najwięcej osób, które żałują wykonanych tatuaży, oraz gdzie popyt na ich usunięcie lub korektę jest największy.
Co roku, ponad milion osób w Stanach Zjednoczonych poszukuje informacji dotyczących usunięcia tatuażu. W Brazylii takich informacji szukało 275 040, a w Wielkiej Brytanii 217 200.
Metodologia i źródła
Przeanalizowaliśmy globalne dane wyszukiwania Google, aby poznać najpopularniejsze rodzaje tatuaży tekstowych i inspiracje tatuażami celebrytów na podstawie najczęstsze zapytania. Dane zebrane w listopadzie 2022 r.