Wiosenna oferta
Starbucks od początku swojej działalności w Polsce, w ramach akcji „Bring Your Own Tumbler”, docenia tych, którzy zamawiają napoje do własnego kubka, oferując zniżkę w wysokości 1 zł. Można z niej korzystać każdego dnia, na przykład wypróbowując wiosenną odsłonę kaw Iced Shaken Espresso – Iced Brown Sugar Oat Shaken Espresso, Iced White Mocha Oat Shaken Espresso i Iced Toasted Vanilla Oat Shaken Espresso. Łączą one warstwy gładkiej kawy z kremowym napojem owsianym i wybranym dodatkiem smakowym. To idealne towarzystwo do łapania pierwszych ciepłych chwil! A niezależnie od pogody, 22 kwietnia nie zapomnij swojego wielorazowego kubka i koniecznie skorzystaj z wyjątkowej promocji w Starbucks.
Pozytywne nawyki w kawiarniach Starbucks
Zachęcanie do przychodzenia z własnym kubkiem to nie jedyne działanie marki w zakresie dbania o swoje otoczenie. W tegorocznym raporcie inicjatyw CSR i zrównoważonego rozwoju „Odpowiedzialny Biznes w Polsce. Dobre Praktyki 2022”, wydawanym przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu, znalazło się aż 5 inicjatyw Starbucks.
W ramach akcji „Zabierz fusy do domu” Starbucks już od kilku lat oferuje swoim Gościom za darmo fusy po kawie, zachęcając do ich ponownego wykorzystania czy jako ekologiczny środek do czyszczenia domu czy nawóz dla roślin. Oprócz tego firma współpracuje ze start upem Ecobean, w ramach projektu Circular Coffee, wspierając prace nad możliwościami jakie daje przetwarzanie fusów. Marka wspomaga testy nad ponownym wykorzystaniem kawowych odpadów, przekazując te zbierane w warszawskich kawiarniach.
Starbucks angażuje się także w działania mające na celu ograniczenie marnowania żywności. Specjalną ofertę kawiarni można znaleźć w aplikacji „Too Good To Go” – są to specjalne paczki, które pomagają sprzedać pozostałą pod koniec dnia żywność, nadal nadającą się do spożycia. Dzięki współpracy z aplikacją marce w 2022 roku udało się uratować przed zmarnowaniem ponad 430 000 produktów!
„Jako marka podejmujemy działania, by dbać o lepsze jutro dla nas wszystkich. Dlatego bardzo nas cieszy, że nasze wieloletnie inicjatywy zostały po raz kolejny docenione w raporcie FOB. Pojawiły się w nim zarówno te drobne, zachęcające do używania wielorazowych kubków, jak również te naprawdę innowacyjne, jak poszukiwania sposobów na drugie życie fusów razem z jednym z najbardziej innowacyjnych polskich startupów. W takich chwilach przypominamy sobie, że suma małych gestów składa się na realne efekty. W końcu to my wspólnie decydujemy jak będzie wyglądała nasza planeta w przyszłości.” – mówi Paula Chudzińska, Brand Manager Starbucks Polska.
Starbucks lokalnie
Od początku swojego istnienia Starbucks to coś więcej niż tylko kawa. Kawiarnie marki pełne są ludzi napędzanych potrzebą dzielenia się dobrem. Przejawia się to zarówno w chęci dbania o środowisko, ale również o lokalną społeczność. Partnerzy (pracownicy) Starbucks od ponad roku współpracują z Fundacją Opiekuńcze Skrzydła, która pomaga dzieciom zagrożonym wykluczeniem społecznym. Działa ona na rzecz wyrównywania ich szans w domach dziennego pobytu, które są wzorowane na domach rodzinnych. W 2022 r. pracownicy Starbucks Polska nominowali Fundację do otrzymania dotacji od The Starbucks Foundation – globalnej fundacji marki. Grant to jedna z wielu inicjatyw w ramach współpracy – Partnerzy Starbucks wspierają ośrodek w ramach wolontariatu pracowniczego, a marka przekazuje dotacje na wsparcie remontów w domach, wyposażenie oraz wyprawki szkolne dla dzieci.
Celebrując Światowy Dzień Ziemi razem zadbajmy o planetę, siebie nawzajem i spotkajmy się przy kawie w kubku wielokrotnego użytku!
Informacja o AmRest
AmRest Holdings SE jest wiodącą publicznie notowaną spółką restauracyjną w Europie z szerokim portfolio najlepszych marek obecnych w 25 krajach. Firma dostarcza wyjątkowe jedzenie i serwis najwyższej jakości, czego dowodem jest 30 milionów gości odwiedzających jej restauracje każdego miesiąca. AmRest zarządza liczbą 2350 restauracji w ramach franczyzny takich marek jak: KFC, Starbucks, Pizza Hut i Burger King, a także także własnych marek takich jak: La Tagliatella, Sushi Shop, Blue Frog and Bacoa. Dodatkowo firma ma w swoim portfolio kilka marek wirtualnych. AmRest zatrudnia łącznie ponad 45 000 osób.