Dzień Kawy w Starbucks to nie tylko pretekst by zrobić chwilę przerwy na ulubiony napój, to również doskonała okazja, aby przypomnieć jak istotne jest odpowiedzialne pozyskiwanie surowców. Wsparcie plantatorów w miejscach pozyskiwania kawy jest istotną częścią misji i wartości marki. Starbucks wie, że wyjątkowa kawa może powstać wyłącznie z wyjątkowych ziaren, dlatego dąży do pozyskiwania 100% swojej kawy z etycznych upraw.
Dlatego warto świętować Dzień Kawy razem ze Starbucks! Szczególnie, że w weekend 29.09-1.10.2023 marka przygotowała wyjątkową ofertę!
Nie Dzień, lecz Weekend, a nawet Tydzień Kawy
Dzięki atrakcyjnej promocji Starbucks zamienia Dzień Kawy w cały weekend! Odwiedzając kawiarnie marki od piątku (29.09.2023) do niedzieli (1.10.2023) możesz cieszyć się pyszną kawą w wyjątkowej cenie. Promocja obowiązuje przy zamówieniach z własnych kubkiem wielokrotnego użytku. W piątek i sobotę do własnego kubka można będzie zamówić kawę przelewową w rozmiarze Tall za jedyne 10 zł. Natomiast 1.10.2023, czyli w międzynarodowy Dzień Kawy, zamawiając do własnego kubka otrzymamy Cafe Latte w rozmiarze Tall również w cenie 10 zł Wybierz jedną z opcji lub spróbuj obu!
Weekend Kawy to jednak nie wszystko! Tej jesieni będziemy świętować przez cały tydzień, zwany w tym roku Coffee Week, a to za sprawą kawowych zmagań najlepszych baristów z całego świata w konkursie Starbucks!
Za nami regionalny etap zawodów Starbucks Barista Championship, który składał się z dwóch etapów. Bariści kawiarni Starbucks z całej Polski rywalizowali ze sobą, aby wyłonić najlepszą 8-kę w kraju. W tym roku prezentowali oni swoje umiejętności w sztuce Latte Art, a następnie demonstrowali również swoją pasję i wiedzę o kawie. Zwycięzcą tegorocznych zawodów został Karol Oberda, który od 1 do 6 października będzie reprezentować Starbucks Polska podczas International Starbucks Barista Championship w Londynie.
Polska Gwiazda 2023
Pracujący jako zastępca kierownika, w Starbucks w Westfield Mokotów w Warszawie, Karol Oberda został ogłoszony Barista Championem 16 lipca w Poznaniu. To tutaj, w CH Poznań Plaza, odbył się finał polskich zmagań.
Swoją pracę w Starbucks Karol rozpoczął w lipcu 2019 roku jako barista kawiarni Warszawa Zodiak. Aktualny tytuł to nie pierwszy jego sukces w trakcie współpracy z marką, bowiem już w 2022 roku uzyskał tytuł Barista Champion regionu Warszawa. Jeśli chodzi o napoje kawowe, Karol jest wielkim fanem przemyślanych i konkretnych kompozycji smakowych oraz wszelkich kaw o wyrazistej charakterystyce konkretnego regionu, a jego ulubiona metoda parzenia to drip/pour over. Osobiście jego ulubionym napojem w Starbucks jest wzmocnione Iced Latte na ziarnach Blonde Roast.
Poza pracą tegoroczny Mistrz Polski jest studentem filologii angielskiej na Uniwersytecie Warszawskim, interesuje się gotowaniem i współtworzy zespół muzyczny, jako wokalista oraz producent.
Zmagania Starbucks Barista Championship były dla mnie niesamowitym doświadczeniem, nigdy nie sądziłem, że przejdę początkowe etapy, nie mówiąc już o wygranej. Zachęcam wszystkich baristów do udziału w kolejnej edycji! To świetny sposób na doskonalenie swojego rzemiosła, umiejętności przygotowywania kawy i zdobywania nowej wiedzy baristycznej. Z dumą noszę fartuch Coffee Mastera. – mówi Karol Oberda.
International Barista Championship
Jako Mistrz Polski będzie w nadchodzącym tygodniu rywalizował z baristami Starbucks z całej Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (region EMEA), mając nadzieję na zdobycie tytułu Mistrza Baristów EMEA 2023! Ale Starbucks Barista Championship to nie tylko rywalizacja, to przede wszystkim szansa na spotkanie, wymianę doświadczeń i dobrą zabawę z ludźmi, których łączy pasja do kawy.
Jesteśmy naprawdę dumni z naszych Partnerów (pracowników), zarówno tych, którzy awansowali do finałowych etapów Starbucks EMEA Barista Championship, jak również wszystkich, którzy przystąpili do rywalizacji. Międzynarodowy finał odbędzie się w Londynie. – to dla nas ważne, historyczne miejsce, ponieważ 25 lat temu to właśnie w tym mieście otwarto pierwszą kawiarnię Stabucks w Europie. Dało to początek rozwoju naszej sieci w regionie. – mówi Vedran Modri
, Regionalny Dyrektor Operacyjny Starbucks Polska – Życzymy Karolowi i wszystkim uczestnikom powodzenia w międzynarodowym konkursie. Z niecierpliwością czekamy, aby zobaczyć naszych utalentowanych baristów, którzy prezentują swoją pasję i eksperckie zdolności w rzemiośle kawowym.
Podczas kibicowania baristom nie zapominajmy o Dniu Kawy i wizycie w Starbucks przez cały weekend!
##
Informacja o AmRest
Grupa AmRest jest wiodącym multibrandowym europejskim operatorem restauracji z portfolio pierwszorzędnych marek w 21 krajach. AmRest prowadzi ponad 2100 restauracji pod markami franczyzowymi, takimi jak KFC, Starbucks, Pizza Hut i Burger King, a także markami własnymi, takimi jak La Tagliatella, Sushi Shop, Blue Frog i Bacoa. Ponadto, Spółka posiada w swoim portfolio marki wirtualne.