Świąteczna lampka charytatywna Sephora na rzecz wsparcia młodzieży

Wśród propozycji kolekcji świątecznej dostępnej w perfumeriach Sephora i na sephora.pl, znaleźć możemy unikalny produkt – nocną lamkę w kształcie tęczy, która nie tylko rozjaśni zimowe wieczory, ale ma też moc pomagania. Od 6. lat cały dochód z jej sprzedaży wspiera realizację programu Fun.Tech.Future. na rzecz aktywizacji zawodowej młodzieży z pieczy zastępczych oraz z innych grup nieuprzywilejowanych społecznie. Od startu programu, którego organizatorem jest Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką, ze wsparcia skorzystało już blisko 730 młodych osób.
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp
Email
Print
Świąteczna lampka charytatywna Sephora na rzecz wsparcia młodzieży

Z badania, które Fundacja SPS przeprowadziła w sierpniu na grupie respondentów w wieku 18-26 lat wynika, że aż 90 proc. z nich uważa, że młodzi ludzie kończący edukację nie są przygotowani do poszukiwań pracy i udziału w rekrutacji. Spośród tych, którzy pracują dorywczo lub jeszcze nie rozpoczęli aktywności zawodowej, 56 proc. deklaruje, że nie czują się przygotowani do podjęcia pełnoetatowej pracy, która pozwoliłaby im samodzielnie się utrzymać*.

– Wyrównywanie barier edukacyjnych w obszarze aktywizacji zawodowej jest kluczową inwestycją społeczną. Podczas warsztatów pracujemy z młodymi osobami dając im praktyczne umiejętności stanowiące narzędzia do samodzielnego poszukiwania pracy, dlatego tak ważne jest, aby programy jak  Fun. Tech. Future. odbywały się cyklicznie, a marki takie jak Sephora wspierały go – mówi Olga Legosz, współzałożycielka Fundacji Sukcesu Pisanego Szminką.

Poznaj bliżej program Fun.Tech.Future

Dostęp do programu Fun.Tech.Future. ma charakter otwarty. Każdy młody człowiek, który poszukuje wsparcia, motywacji i konkretnej wiedzy, która ułatwi mu postawienie pierwszych kroków na rynku pracy, może zarejestrować się do udziału w nim na stronie Fundacji. Rekrutacja wspierana jest przez Fundację we współpracy z domami dziecka i rodzinnymi domami dziecka, a także zaprzyjaźnionymi organizacjami i stowarzyszeniami działającymi na rzecz wsparcia aktywacji zawodowej z różnych nieuprzywilejowanych grup społecznych.

Uczestnicy Fun.Tech.Future. korzystają z warsztatów online i webinarów prowadzonych zarówno przez ekspertki fundacji, jak i partnerów projektu, takich jak Sephora. W tym roku we Wrocławskim Parku Technologicznym odbyły się również dwudniowe warsztaty stacjonarne dedykowane doradztwu zawodowemu, w których uczestniczyło ponad 50 osób. Wzięły w nich udział osoby, które pracują w obszarze doradztwa zawodowego i wsparcia w aktywizacji ludzi na rynku pracy oraz młodzież ze środowisk nieuprzywilejowanych, która właśnie wkracza w dorosłość.
Sephora wspiera program od 6.lat

Podobnie jak w minionych edycjach, ważnym elementem wsparcia Sephora, obok dotowania programu, był udział 6 uczestników w programie stażowym. Płatne, dwumiesięczne staże w perfumeriach Sephora odbyły się pod opieką dedykowanych mentorów – pracowników firm. W wybranych perfumeriach Sephora, odbyły się również grupowe warsztaty z makijażu odpowiedniego na rozmowę rekrutacyjną. Podczas spotkań, w których udział wzięło 40 dziewcząt, eksperci Sephora opowiadali również o charakterze i specyfice pracy w branży retail i beauty.

– W tym roku już po raz szósty zapraszamy naszych klientów w tym bardzo szczególnym czasie do wspólnego działania i dofinansowania programu Fundacji Sukcesu Pisanego Szminką poprzez zakup specjalnego produktu świątecznego z Sephora Collection. Zysk ze sprzedaży Sephora w całości przekazuje na działania Fundacji. Dzięki temu projektowi od lat pomagamy młodym osobom stawiać pierwsze kroki na rynku zawodowym, ale też realizujemy filozofię Sephora, której jednym z elementów jest niesienie pomocy innym – mówi Małgorzata Dzięcielewska, Dyrektor Marketingu Sephora w Polsce i Czechach. 

Więcej o projekcie Fun.Tech.Future. na: https://sukcespisanyszminka.pl/fun-tech-future/ .Kolorowa lampka tęcza Sephora Collection dostępna jest we wszystkich perfumeriach Sephora oraz na www.sephora.pl od listopada do wyczerpania zapasów. Cena produktu: 59 zł.

*W badaniu przeprowadzonym w sierpniu 2023 r. wzięło udział 6 639 osób, 16 proc. zamieszkuje wieś, 9 proc. miasto do 20 tys. mieszkańców, 18 proc. miasto 20-100 tys. mieszkańców, 18 proc. – miasto 100-500 tys. mieszkańców i 39 proc. miasto powyżej 500 tys. mieszkańców. 12 proc. ma wykształcenie średnie, a 87 proc. wyższe, 7 proc. jest w trakcie studiów, 18 proc. uczy się na kursach, warsztatach, szkoleniach etc., a 74 proc. zakończyło już edukację. Wśród badanych w wieku 18-26 lat 56 proc. pracuje w pełnym wymiarze godzin, a 22 proc. jedynie dorywczo. 70 proc. badanych jest rodzicem: 40 proc. z nich ma jedno dziecko, 50 proc. – dwoje, a 11 proc. troje lub więcej. 67 proc. respondentów deklaruje, że ich dzieci uczęszczają do placówki publicznej.

Sephora
Sephora to najbardziej uwielbiana społeczność piękna na świecie, oferująca swoim klientom wyjątkowe doświadczenia zakupowe oraz innowacyjne marki kosmetyczne, zachęcająca do kreatywności i śmiałego wyrażania siebie. Od swojego debiutu, ponad 50 lat temu, Sephora jest liderem światowej, wielokanałowej sprzedaży dóbr luksusowych, który inspiruje klientów do zgłębiania wszechświata zdrowia i urody – za sprawą nieustannie ewoluującego portfolio starannie wyselekcjonowanych marek partnerskich – od klasycznych marek selektywnych, po ekskluzywne marki niezależne, a także uznaną markę Sephora Collection. W ramach grupy LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton – światowego lidera dóbr luksusowych – Sephora wraz z właściwymi jej: perfekcją, innowacyjnością i duchem przedsiębiorczości – jest prawdziwym pionierem wielokanałowej sprzedaży produktów beauty w 35 krajach.

Źródło:

Sephora