Starbucks jako pierwsza kawiarnia w Polsce będzie testować produkty wytworzone z własnych fusów kawowych

Ponad miliard ludzi na świecie pije codziennie kawę, ale mało kto wie, że zużyte fusy po kawie to nie odpad, ale wartościowy surowiec, który może zostać ponownie wykorzystany. Jak? Polski startup Ecobean opracował technologię pozwalającą na zamianę ich w zrównoważone materiały. We współpracy z operatorem marki Starbucks w Polsce, AmRest, Ecobean już od niemal dwóch lat opracowuje innowacyjne technologie przetwarzania fusów. Firma startuje właśnie z projektem Circular Coffee, który przybliży całą branżę o kolejny krok do bardziej zrównoważonej produkcji i gospodarki obiegu zamkniętego.
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp
Email
Print

Współpraca marki Starbucks w Polsce z Ecobean, startupem wywodzącym się z Politechniki Warszawskiej, trwa już od 2021 roku. Starbucks dostarcza do Ecobean zużyte fusy kawowe z warszawskich kawiarni. Startup, który niedawno z powodzeniem zamknął rundę finansowania, rozpoczyna obecnie następną fazę projektu Circular Coffee, który ma na celu wdrożenie przełomowej technologii recyklingu odpadów kawowych w wysokiej jakości zrównoważone surowce. Ecobean planuje także budowę Centrum Technologicznego, które ma przetwarzać aż 1000 ton odpadów rocznie.

Zastosowanie różnych procesów chemicznych i biotechnologicznych umożliwia nam przetworzenie prawie 100% kawowych fusów na pięć produktów handlowych biologicznego pochodzenia: olej kawowy, ekstrakt antyoksydantów, kwas mlekowy, dodatki białkowe oraz ligninę. W produkcji zapewniamy bardzo niski ślad węglowy, a dodatkowo ograniczamy ilość fusów zalegających na wysypiskach i emitujących gazy cieplarnianepodkreśla Maciej Majchrowicz, członek zarządu Ecobean, odpowiedzialny za rozwój.

Współpraca z Ecobean to to jedna z wielu inicjatyw, poprzez które Starbucks spełnia swój cel stania się marką pozytywną pod względem zasobów.

Od początku wspieramy projekt, dlatego cieszymy się sukcesem polskiego startupu i jego planami wdrożenia technologii waloryzacji odpadów kawowych w zrównoważone surowce. W Starbucks Polska zawsze szukamy nowych sposobów na ponowne wykorzystanie surowców, w tym fusów kawowych i cieszymy się, że będziemy pierwszą marką w Polsce, która przetestuje nowe, innowacyjne produkty wytworzone z własnych odpadów. Projekt Circular Coffee stwarza możliwość przetwarzania ich na masową skalę, co jest dla nas szczególnie istotne jako marki chcącej wykorzystać nasz globalny zasięg w dobrych celach mówi Paula Chudzińska, brand manager marki Starbucks w Polsce.

##

Informacja o AmRest
AmRest Holdings SE jest wiodącą publicznie notowaną spółką restauracyjną w Europie z szerokim portfolio najlepszych marek obecnych w 23 krajach. Firma dostarcza wyjątkowe jedzenie i serwis najwyższej jakości, czego dowodem jest 30 milionów gości odwiedzających jej restauracje każdego miesiąca. AmRest zarządza liczbą ponad 2350 restauracji w ramach franczyzy takich marek jak: KFC, Starbucks, Pizza Hut i Burger King, a także także własnych marek takich jak: La Tagliatella, Sushi Shop, Blue Frog i Bacoa. Dodatkowo firma ma w swoim portfolio kilka marek wirtualnych. AmRest zatrudnia łącznie ponad 50 000 osób, więcej informacji znajdą Państw na stronie: https://www.amrest.eu/pl

Informacja o EcoBean
EcoBean Sp. z o.o. to start-up Politechniki Warszawskiej, który opracował opatentowaną technologie przetwarzania fusów kawy w wartościowe surowce. Spółka zamierza zbudować pierwszą w Europie biorafinerię do ekstrakcji wartościowych składników jakie znajdując się w cennym surowcu czyli fusach po kawie. Celem jest nadanie drugiego życia kawie i przywrócenie tego surowaca do obrotu w postaci gotowych, przyjaznych dla środowiska produktów i zielonych surowców. Ecobean jest wspierany przez najlepsze polskie i europejskie fundusze VC oraz grupę topowych aniołów biznesu. Więcej informacji dostępnych jest na stronie: www.ecobean.pl

Starbucks Polska
Historia Starbucks Coffee Company zaczęła się w 1971 roku w Seattle. Obecnie, dysponując kawiarniami na całym świecie, Starbucks Coffee Company jest wiodącą firmą w dziedzinie pozyskiwania, sprzedaży i palenia kawy. Opierając się na naszym zobowiązaniu i przyjętych przez nas wartościach, z każdym kubkiem kawy dostarczamy naszym klientom niepowtarzalną atmosferę i wyjątkowe wrażenia (Starbucks Experience). Aby dowiedzieć się więcej o Starbucks Experience zapraszamy do naszych kawiarni oraz na strony www.starbucks.com i www.starbucks.pl, a także na profil Starbucks na portalu Facebook.

Źródło:

Starbucks Polska