Współpraca marki Starbucks w Polsce z Ecobean, startupem wywodzącym się z Politechniki Warszawskiej, trwa już od 2021 roku. Starbucks dostarcza do Ecobean zużyte fusy kawowe z warszawskich kawiarni. Startup, który niedawno z powodzeniem zamknął rundę finansowania, rozpoczyna obecnie następną fazę projektu Circular Coffee, który ma na celu wdrożenie przełomowej technologii recyklingu odpadów kawowych w wysokiej jakości zrównoważone surowce. Ecobean planuje także budowę Centrum Technologicznego, które ma przetwarzać aż 1000 ton odpadów rocznie.
Zastosowanie różnych procesów chemicznych i biotechnologicznych umożliwia nam przetworzenie prawie 100% kawowych fusów na pięć produktów handlowych biologicznego pochodzenia: olej kawowy, ekstrakt antyoksydantów, kwas mlekowy, dodatki białkowe oraz ligninę. W produkcji zapewniamy bardzo niski ślad węglowy, a dodatkowo ograniczamy ilość fusów zalegających na wysypiskach i emitujących gazy cieplarniane – podkreśla Maciej Majchrowicz, członek zarządu Ecobean, odpowiedzialny za rozwój.
Współpraca z Ecobean to to jedna z wielu inicjatyw, poprzez które Starbucks spełnia swój cel stania się marką pozytywną pod względem zasobów.
Od początku wspieramy projekt, dlatego cieszymy się sukcesem polskiego startupu i jego planami wdrożenia technologii waloryzacji odpadów kawowych w zrównoważone surowce. W Starbucks Polska zawsze szukamy nowych sposobów na ponowne wykorzystanie surowców, w tym fusów kawowych i cieszymy się, że będziemy pierwszą marką w Polsce, która przetestuje nowe, innowacyjne produkty wytworzone z własnych odpadów. Projekt Circular Coffee stwarza możliwość przetwarzania ich na masową skalę, co jest dla nas szczególnie istotne jako marki chcącej wykorzystać nasz globalny zasięg w dobrych celach – mówi Paula Chudzińska, brand manager marki Starbucks w Polsce.
##
Informacja o AmRest
AmRest Holdings SE jest wiodącą publicznie notowaną spółką restauracyjną w Europie z szerokim portfolio najlepszych marek obecnych w 23 krajach. Firma dostarcza wyjątkowe jedzenie i serwis najwyższej jakości, czego dowodem jest 30 milionów gości odwiedzających jej restauracje każdego miesiąca. AmRest zarządza liczbą ponad 2350 restauracji w ramach franczyzy takich marek jak: KFC, Starbucks, Pizza Hut i Burger King, a także także własnych marek takich jak: La Tagliatella, Sushi Shop, Blue Frog i Bacoa. Dodatkowo firma ma w swoim portfolio kilka marek wirtualnych. AmRest zatrudnia łącznie ponad 50 000 osób, więcej informacji znajdą Państw na stronie: https://www.amrest.eu/pl
Informacja o EcoBean
EcoBean Sp. z o.o. to start-up Politechniki Warszawskiej, który opracował opatentowaną technologie przetwarzania fusów kawy w wartościowe surowce. Spółka zamierza zbudować pierwszą w Europie biorafinerię do ekstrakcji wartościowych składników jakie znajdując się w cennym surowcu czyli fusach po kawie. Celem jest nadanie drugiego życia kawie i przywrócenie tego surowaca do obrotu w postaci gotowych, przyjaznych dla środowiska produktów i zielonych surowców. Ecobean jest wspierany przez najlepsze polskie i europejskie fundusze VC oraz grupę topowych aniołów biznesu. Więcej informacji dostępnych jest na stronie: www.ecobean.pl