Sport dostępny dla każdego – Decathlon prezentuje swoje najnowsze innowacje

Innowacje są kluczowe przy projektowaniu sprzętów sportowych przez inżynierów Decathlonu. Innowacyjność wpisuje się też w filozofię marki, jaką jest umożliwianie uprawiania sportu jak najszerszej grupie osób. Najważniejsze nowości produktowe, udoskonalające praktyki setek sportowców, zarówno profesjonalistów, jak i amatorów, prezentowane są w ramach corocznego wydarzenia organizowanego przez Decathlon – Reveal Innovation. Na żywo z Francji relacjonowali je Tomasz Smokowski i Rafał Masny.
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp
Email
Print

Podczas ostatniej edycji Reveal Innovation zaprezentowano aż 16 niezwykle innowacyjnych produktów z czterech kategorii. Ich zwycięzców wybrano w głosowaniu na żywo. W kategorii design zwyciężył nadmuchiwany namiot z panoramicznym dachem, najlepszym produktem w kategorii technologia okazał się rower z automatyczną skrzynią biegów, jako najlepszy eko design wskazano żel w formie pastylki z membraną, która w całości rozpływa się w ustach, a w kategorii zastosowanie doceniono wielofunkcyjną kurtkę z pasem, dopasowującą się do temperatury ciała.

Kategoria Innowacje w designie
W pierwszej kategorii prezentowanej podczas wydarzenia, chodziło o projekt – nagradzana była równowaga pomiędzy wyglądem a praktycznością. Niezależnie od wyjątkowej estetyki, dobry produkt musi być przede wszystkim użyteczny, przynosząc korzyści sportowcom. W tym roku pod głosowanie poddano cztery innowacyjne projekty: Invisible Fitness Room (sprzęty sportowe będące ozdobą każdego wnętrza), Fold Light 1Second (kompaktowy rower miejski, który z łatwością można złożyć i rozłożyć), Airseconds Skyview (nadmuchiwany namiot z panoramicznym dachem) oraz Tennis Wall (nadmuchiwana ściana do gry w tenisa). Zwyciężył nadmuchiwany namiot z panoramicznym dachem, który zapewni komfortową noc w naturze z widokiem na rozgwieżdżone niebo.

Kategoria Innowacje w technologii
Kategoria Innowacje w technologii miała na celu nagrodzenie najbardziej śmiałych innowacji w zakresie wykorzystania materiałów, konkretnych komponentów oraz dostosowanych i innowacyjnych systemów. W ramach tej grupy doceniano dobrze przemyślane produkty, technicznie odpowiadające potrzebom sportowców oraz mogące zmienić ich nawyki treningowe. Podczas wydarzenia zaprezentowano cztery innowacje: Canaveral Eds 500 (interaktywna tarcza do gry w rzutki), Plywood MT500 (kijki do trekkingu ze śladem węglowym zmniejszonym o 50%), Maillot 500 Negombo (kostium kąpielowy w pełni nadający się do recyklingu) oraz Long Distance 920 E Connected (rower z automatyczną skrzynią biegów). Głosujący jako zwycięzcę wskazali ostatni produkt, umożliwiający płynny przejazd zarówno w terenie, jak i mieście oraz pozwalający na zawsze zapomnieć o przerzutkach.

Kategoria Innowacje w eko designie
Ambicją marki Decathlon jest, aby do 2026 roku 100% jej produktów było wykonanych w tzw. eko designie, czyli z użyciem materiałów o mniejszym wpływie na środowisko i wyprodukowanych przy użyciu mniej energochłonnych procesów. Kategoria Innowacje w eko designie miała na celu wyróżnienie produktów o przedłużonej żywotności, zachęcających do bardziej odpowiedzialnego stylu życia oraz o ponad 20% zmniejszonym wpływie na środowisko. W tym roku zaprezentowano w niej następujące produkty: Helmet Explore 100 (niezwykle bezpieczny kask z recyklingu), Duffle Minimal Editions – Local (torba podróżna ze śladem węglowym obniżonym o 64%), Gel Pod (żel w formie pastylki z membraną, która w całości rozpływa się w ustach) oraz One Shoe (but wykonany z jednej grupy komponentów, stworzony z myślą o całkowitym recyklingu). Tym razem głosujący docenili żel w formie pastylki z membraną z alg morskich i roślin, która w całości rozpływa się w ustach. To doskonałe rozwiązanie dla wszystkich miłośników trekkingów, zapobiegające zaśmiecaniu terenu.

Kategoria Innowacje w zastosowaniu
Produkty docenione w tej kategorii mają za zadanie ułatwić użytkowanie, unowocześnić przyzwyczajenia i umożliwić zmianę w sposobie wykonywania ćwiczeń przez sportowców. Projektanci Decathlon chcieli przełamać rutynę za pomocą bardziej odpowiednich produktów, zapewniając więcej zabawy, większą łatwość w wykonywaniu aktywności fizycznej oraz umożliwiając sportowcom przekraczanie granic. W tym roku w tej kategorii znalazły się: Reverslide (sanki w formie plecaka), Ski Classic 150 Compact (narty niezwykle łatwe do przechowywania i transportu), Jacket Ultralight Second (wielofunkcyjna kurtka z pasem, dopasowująca się do temperatury ciała) oraz Volleyball Net VB900 (przenośna siatka do gry w siatkówkę). Zwyciężyła kurtka dostosowująca się do temperatury ciała, którą można rozłożyć z paska.

Wszystkie zaprezentowane produkty można zobaczyć w wirtualnym showroomie pod adresem www.revealinnovation.com. Będą one także sukcesywnie wprowadzane do sprzedaży, począwszy od 2023 roku.

Decathlon
Decathlon to producent sprzętu sportowego i sieć dużych sklepów sportowych z tysiącem punktów sprzedaży na całym świecie. Pierwszy sklep Decathlon powstał w 1976 r. we Francji. W Polsce pierwsze otwarcie sklepu miało miejsce w 2001 r. Decathlon zarządza wszystkimi etapami swojej działalności: od badań i rozwoju po sprzedaż, produkcję i logistykę. Misją Decathlon jest umożliwianie jak największej liczbie osób czerpania radości i korzyści płynących z uprawiania sportu.

Źródło:

Decathlon