Smart mamy – jak smartfony wspierają je w zadaniach rodzica?

75 proc. mam używa dziennika elektronicznego, by sprawdzać wyniki w nauce swojego dziecka. Co druga z nich robi to codziennie. Technologia pomaga także rodzicom najmłodszych. Co trzecia kobieta korzysta bądź korzystała z aplikacji monitorujących ciążę, a co piąta wykorzystuje smartfona do organizacji opieki nad dzieckiem. To najnowsze dane z badania przeprowadzonego przez Digital Care, największego na polskim rynku dostawcę usług dla urządzeń mobilnych. Z okazji Dnia Matki firma sprawdziła, jak smartfony ułatwiają życie matkom.
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp
Email
Print
pierwsze lata życia dziecka
Zbliżający się Dzień Matki to doskonała okazja do tego, by sprawdzić, jak nowe technologie pomagają kobietom w opiece nad dziećmi. Z obserwacji największego na polskim rynku dostawcy usług dla urządzeń mobilnych firmy Digital Care wynika, że Polacy są coraz pozytywniej nastawieni do cyfryzacji i nowych technologii. Chętniej sięgają po nowinki technologiczne i są zdania, że te ułatwiają im codzienne życie. A w jaki sposób smartfony i aplikacje pomagają kobietom w opiece nad dziećmi?

– Technologia jak jeszcze nigdy dotąd, jest na wyciągnięcie ręki. Korzystamy z niej w czasie wolnym i w pracy. Smartfon towarzyszy nam na każdym kroku, więc czemu nie miałby przysłużyć się także mamom? Na rynku dostępnych jest wiele aplikacji, od tych monitorujących ciążę, po weryfikujące postępy nastolatków w nauce. Mądrze wykorzystane mogą stać się nieocenioną pomocą. Badanie pokazuje, że mamy przede wszystkim monitorują edukację dzieci – mówi Anna Kozłowska-Pietraszko, Corporate Communication Director, Digital Care.

Sojusznik od pierwszych miesięcy
Z najnowszych danych Digital Care wynika, że co trzecia mama korzysta bądź korzystała z aplikacji na telefon monitorujących ciążę. Dość chętnie (21 proc.) kobiety wykorzystują smartfony także do organizacji opieki w pierwszych latach życia dziecka. Co druga z nich używa niani elektronicznej, a 46 proc. oprogramowania ułatwiającego dziecku zasypianie np. poprzez puszczanie spokojnej muzyki. Popularne są także aplikacje do pomiaru wagi i wzrostu dziecka (42 proc). Co trzecia mama wykorzystuje smartfon w opiece do monitorowania karmienia czy snu.

Kontrola – w ograniczonym zakresie
Okazuje się, że Polki przeważnie nie decydują się na sprawdzanie telefonu dziecka – taką odpowiedź deklaruje 51 proc. respondentek. Co czwarta kontroluje sprzęt od 1 do 3 razy w tygodniu. Jedynie 12 proc. mam zagląda do niego codziennie. – W Internecie najmłodsi użytkownicy mogą być narażeni na treści nieadekwatne do ich wieku, o które niestety nie trudno. Mamy, które używają aplikacji kontrolujących, zwykle zwracają uwagę na te uniemożliwiające dostęp do określonych witryn czy niewłaściwych aplikacji – 66 proc. Ponad połowa, bo 63 proc. często limituje także czas korzystania z telefonu – mówi Anna Kozłowska-Pietraszko z Digital Care. Niemal 40 proc. kobiet decyduje się na instalację aplikacji geolokalizacyjnych, a co czwarta ma zdalny wgląd w historię przeglądarki telefonu dziecka.

Codzienny przegląd ocen
Choć z badania wynika, że mamy przeważnie nie kontrolują smartfonów dzieci, to znacznie częściej zaglądają do ich ocen. Z dziennika elektronicznego aktywnie korzysta aż 75 respondentek. Ten umożliwia zwykle nie tylko weryfikację postępów w nauce, ale także komunikację ze szkołą. Jak często do niego zaglądają? Nieco ponad połowa (51 proc.) kobiet loguje się do aplikacji codziennie, a co piąta od 1 do 3 razy w tygodniu. Co ciekawe, 15 proc. zagląda tam nawet kilka razy na dobę. Mamy, które robią to zdecydowanie rzadziej są w wyraźnej mniejszości. Na sprawdzenie ocen od 4 do 6 razy w tygodniu decyduje się 8 proc. a 5 proc. raz w miesiącu. Badanie zostało zrealizowane w dniach 16-18 maja na grupie 517 Polaków w wieku 30-45 lat deklarujących posiadanie dziecka.
Digital Care
Digital Care to największy na polskim rynku dostawca usług dla urządzeń mobilnych, działający od 2012 roku. Współpracuje z sieciami telefonii komórkowej, producentami urządzeń mobilnych oraz ich dystrybutorami. Aktualnie firma działa na 12 rynkach w Europie, Azji i Afryce i łącznie obsługuje na całym świecie ponad 3,8 mln klientów.

Źródło:

Digital Care