Wybór tegorocznego hasła kampanii – „Smakuj życie” – nie jest przypadkowy. To nawiązanie do jednej z niewątpliwych zalet produkowanej przez Wodociągi Warszawskie wody. Jej walory smakowe potwierdza aż 84 proc. badanych warszawiaków w sondażu satysfakcji przeprowadzonym w maju 2023 r.[i] Dlatego też spot wideo prezentowany w mediach społecznościowych stołecznej spółki, a także spoty emitowane w lokalnych stacjach radiowych skupiają się na tym aspekcie. W tym roku wodociągowcy pytają w kampanii: „jak smakuje życie?” – czy przypomina nam rześkie powietrze podczas porannego spaceru, wolne popołudnie z ulubioną lekturą, a może czas spędzony z przyjaciółmi. Z pewnością każdy z nas wybierze różne odpowiedzi. Eksperci z Wodociągów Warszawskich przekonują jednak, że wspólnym mianownikiem może tu być warszawska kranówka, z którą nasze życie smakuje jeszcze lepiej.
Spotkajmy się w plenerze i on-line
Wodociągi Warszawskie nie tylko zachęcają do picia kranówki w domu, ale też zapraszają mieszkańców do skosztowania wody w trakcie letnich wydarzeń miejskich – koncertów, pikników i imprez sportowych. Na miłośników klasyki czekają beczkowozy ze świeżą, schłodzoną warszawską kranówką. A z myślą o poszukiwaczach nowych smaków jest przygotowywana woda w letnich wariantach – z miętą i owocami. Informacje o imprezach, na których Wodociągi Warszawskie serwują kranówkę, są na bieżąco zamieszczane na profilu spółki na Facebooku www.facebook.com/WodociagiWarszawskie.
Dla tych, którzy są spragnieni wiedzy i chcieliby dowiedzieć się więcej o warszawskiej kranówce, Wodociągi Warszawskie przygotowały specjalną stronę internetową www.warszawskakranowka.pl. W witrynie można znaleźć informacje o źródłach wody w Warszawie, procesach jej uzdatniania, jakości i stałych badaniach laboratoryjnych.
Warszawska kranówka – zawsze pod ręką
– Naszym celem jest, by warszawska kranówka na co dzień i o każdej porze towarzyszyła mieszkańcom stolicy i gościom, którzy odwiedzają Warszawę. Dlatego zachęcamy, aby korzystać z tej najbardziej dostępnej wody w domu, w pracy czy w czasie wolnym, zabierając ją ze sobą w bidonie lub butelce wielokrotnego użytku i razem z nami smakować życie – mówi rzecznik prasowy Wodociągów Warszawskich Marek Smółka.
Przedstawiciel spółki podkreśla, że nie tylko na stronie www.warszawskakranowka.pl, ale też i w codziennej komunikacji z mieszkańcami Wodociągi Warszawskie promują postawy ekologiczne. Zachęcają do picia wody prosto z kranu, która jest wysokiej jakości, bogata w minerały oraz bezpieczna, bo stale badana i nieopakowana w zaśmiecający planetę plastik. Na stronie internetowej wodociągowcy prezentują także wiele cennych wskazówek, m.in. jak ograniczać zużycie wody, by chronić jej globalne zasoby jako wspólnego dobra, czy edukują o postępujących zmianach klimatu, widocznych „gołym okiem” w postaci coraz dłuższych okresów suszy.
– Warto pomyśleć, po jaki napój sięgnąć, by jak najlepiej zaspokoić pragnienie podczas upalnych dni, a przy okazji zadbać o siebie i środowisko – podsumowuje Marek Smółka.
[i] Badanie satysfakcji klientów Miejskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji w m.st. Warszawie S.A., maj 2023, ARC Rynek i Opinia Sp. z o. o.