Sektor zabawek pod lupą. Co nowego w 2024?

Stymulacja rozwoju, poznawanie świata, wprowadzenie w edukację, zaznajomienie z kolorami i pobudzanie kreatywności. Zabawki już dawno przestały kojarzyć się jedynie z zajmowaniem czasu malucha i… miejsca na półkach. Dzisiaj świat małych odkrywców to przede wszystkim zabawki, które uczą i rozwijają poprzez radość i uśmiech. Czy ma to odzwierciedlenie także w wyborach konsumentów? Eksperci MGA Entertainment podsumowują rok 2024.
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp
Email
Print
Zabawa dziewczynki

Wydawałoby się, że niesprzyjająca sytuacja gospodarcza, wzrost inflacji czy kryzysy społeczne mogą dotknąć takie sektory jak sprzedaż zabawek. Nic bardziej mylnego. Zgodnie z raportem Market Hub prognozy dotyczące przychodów w tym sektorze wskazują na nieprzerwany wzrost aż do 2028 roku, kiedy to wartość rynku ma przekroczyć 230 miliardów USD. Znajduje to potwierdzenie także w danych, zebranych przez panel RMD Research, według których tylko pierwszej połowie 2024 roku rynek odnotował wzrost wartości o około 6% oraz około 3% wzrost w liczbie sprzedanych zabawek.

Ku naszej radości, nie od dzisiaj zauważamy, że coraz większą popularność zdobywają zabawki, które nie tylko przyciągają uwagę swoim wyglądem, lecz także angażują dzieci i stymulują ich kreatywność. Zabawki edukacyjne wspierają rozwój najmłodszych poprzez zabawę, co niesie za sobą liczne korzyści. Nic więc dziwnego, że ich rodzice i bliscy coraz częściej dokonują przemyślanych wyborów zakupowych. Jako MGA Entertainment staramy się podąża za tym trendem, w myśl zasady play value, która skupia się na cennych wartościach zabawek, w tym, ich roli edukacyjnej i rozwojowej – zaznacza Katarzyna Spieszko, Marketing Manager, MGA Entertainment Poland.

Pixel-Petz

Najlepszym tego dowodem jest wyjątkowe wyróżnienie – lalka Rainbow High Classic od MGA Entertainment została uznana za najlepiej sprzedającą się lalkę w Polsce w 2024 roku. Zajęła pierwsze miejsce w kategorii lalek według danych z raportu niezależnej firmy badawczej RMD Research „TOYS Poland RMDR”, który analizuje rynek zabawek w Polsce, obejmując takie segmenty jak klocki, gry i puzzle, pojazdy, zabawki dla dzieci w wieku 0-5 lat, lalki i pluszaki oraz zabawki edukacyjne i sportowe.

Seria Rainbow High, wprowadzona na rynek w lipcu 2020 roku, szybko zdobyła popularność dzięki unikalnemu połączeniu kolorowych postaci i modnych stylizacji. Każda lalka reprezentuje inny kolor tęczy, co pozwala dzieciom na poznawanie świata kolorów, kreatywną zabawę i rozwijanie wyobraźni. Zabawki z serii Rainbow High zyskały fanów także dzięki wyjątkowym charakterom, wyrażonym wyszukanym strojem, długimi włosami i licznymi akcesoriami, które zachęcają najmłodszych do twórczego działania poprzez tworzenie stylizacji i fryzur.

Sukces lalki Rainbow High Classic w 2024 roku świadczy o rosnącym zainteresowaniu konsumentów produktami łączącymi estetykę z możliwością kreatywnej zabawy, co stanowi istotny trend w branży zabawkarskiej, widoczny także w konkursie Zabawka Roku. To kolejny sukces, który zawitał w roku 2024 do MGA Enterteinment.

Tytuł „Zabawka Roku Nagroda Dzieci 2024” powędrował do interaktywnych, uroczych zwierzątek Pixel Petz. Cyfrowe zwierzątka nie tylko reagują na głos i dotyk, lecz także nawiązują kontakt z innymi „pieskami”, które z czasem rozwijają swoje własne osobowości. Wymagają one uwagi i opieki, dlatego ta innowacyjna zabawka nie tylko zapewnia mnóstwo radości, lecz także może rozwijać nowe umiejętności, takie jak słuchanie potrzeb czy empatia.

W obliczu wyzwań gospodarczych, które dotykają różne sektory, rynek zabawek zaskakuje swoją odpornością i dynamicznym rozwojem. Prognozy rynku zapowiadają się optymistycznie, zarówno dla producentów, jak i konsumentów, którzy coraz bardziej kierują swoje wybory na zabawki, które łączą zabawę z edukacją. Produkty, jak lalki Rainbow High czy interaktywne Pixel Petz, zdobywają serca dzieci, a ich sukcesy w 2024 roku to dowód na to, jak ważne jest, by zabawki nie tylko bawiły, ale także rozwijały wyobraźnię, kreatywność oraz umiejętności społeczne najmłodszych – mówi Katarzyna Spieszko, Marketing Manager, MGA Entertainment Poland – obiecujemy kontynuować naszą misję i odpowiadać na potrzeby naszych odbiorców, dając im zabawki pełne wartości edukacyjnych i rozwojowych – dodaje.

MGA
MGA Entertainment jest jedną z najszybciej rozwijających się i największych prywatnych firm zajmujących się zabawkami oraz rozrywką na świecie. Firma z siedzibą w Los Angeles i biurami na całym świecie tworzy innowacyjne, zastrzeżone i licencjonowane produkty konsumenckie oraz rozrywkowe, w tym zabawki, gry, lalki, odzież, elektronikę użytkową, elementy wystroju domu, artykuły papiernicze, artykuły sportowe, filmy i seriale telewizyjne. Rodzina MGA obejmuje wielokrotnie nagradzane marki, takie jak L.O.L. Surprise!™, Little Tikes®, Rainbow High™, Shadow High™, Bratz®, Miniverse™ MGA, Fluffie Stuffiez™, Na! Na! Na! Surprise™, Micro Games of America™, Baby born® Surprise and Zapf Creation®. Więcej informacji znaleźć można na stronie www.mgae.com oraz w social mediach: LinkedIn, Twitter i Facebook. 
mga logo

Źródło:

MGA