Wydawałoby się, że niesprzyjająca sytuacja gospodarcza, wzrost inflacji czy kryzysy społeczne mogą dotknąć takie sektory jak sprzedaż zabawek. Nic bardziej mylnego. Zgodnie z raportem Market Hub prognozy dotyczące przychodów w tym sektorze wskazują na nieprzerwany wzrost aż do 2028 roku, kiedy to wartość rynku ma przekroczyć 230 miliardów USD. Znajduje to potwierdzenie także w danych, zebranych przez panel RMD Research, według których tylko pierwszej połowie 2024 roku rynek odnotował wzrost wartości o około 6% oraz około 3% wzrost w liczbie sprzedanych zabawek.
Ku naszej radości, nie od dzisiaj zauważamy, że coraz większą popularność zdobywają zabawki, które nie tylko przyciągają uwagę swoim wyglądem, lecz także angażują dzieci i stymulują ich kreatywność. Zabawki edukacyjne wspierają rozwój najmłodszych poprzez zabawę, co niesie za sobą liczne korzyści. Nic więc dziwnego, że ich rodzice i bliscy coraz częściej dokonują przemyślanych wyborów zakupowych. Jako MGA Entertainment staramy się podąża za tym trendem, w myśl zasady play value, która skupia się na cennych wartościach zabawek, w tym, ich roli edukacyjnej i rozwojowej – zaznacza Katarzyna Spieszko, Marketing Manager, MGA Entertainment Poland.

Najlepszym tego dowodem jest wyjątkowe wyróżnienie – lalka Rainbow High Classic od MGA Entertainment została uznana za najlepiej sprzedającą się lalkę w Polsce w 2024 roku. Zajęła pierwsze miejsce w kategorii lalek według danych z raportu niezależnej firmy badawczej RMD Research „TOYS Poland RMDR”, który analizuje rynek zabawek w Polsce, obejmując takie segmenty jak klocki, gry i puzzle, pojazdy, zabawki dla dzieci w wieku 0-5 lat, lalki i pluszaki oraz zabawki edukacyjne i sportowe.
Seria Rainbow High, wprowadzona na rynek w lipcu 2020 roku, szybko zdobyła popularność dzięki unikalnemu połączeniu kolorowych postaci i modnych stylizacji. Każda lalka reprezentuje inny kolor tęczy, co pozwala dzieciom na poznawanie świata kolorów, kreatywną zabawę i rozwijanie wyobraźni. Zabawki z serii Rainbow High zyskały fanów także dzięki wyjątkowym charakterom, wyrażonym wyszukanym strojem, długimi włosami i licznymi akcesoriami, które zachęcają najmłodszych do twórczego działania poprzez tworzenie stylizacji i fryzur.
Sukces lalki Rainbow High Classic w 2024 roku świadczy o rosnącym zainteresowaniu konsumentów produktami łączącymi estetykę z możliwością kreatywnej zabawy, co stanowi istotny trend w branży zabawkarskiej, widoczny także w konkursie Zabawka Roku. To kolejny sukces, który zawitał w roku 2024 do MGA Enterteinment.
Tytuł „Zabawka Roku Nagroda Dzieci 2024” powędrował do interaktywnych, uroczych zwierzątek Pixel Petz. Cyfrowe zwierzątka nie tylko reagują na głos i dotyk, lecz także nawiązują kontakt z innymi „pieskami”, które z czasem rozwijają swoje własne osobowości. Wymagają one uwagi i opieki, dlatego ta innowacyjna zabawka nie tylko zapewnia mnóstwo radości, lecz także może rozwijać nowe umiejętności, takie jak słuchanie potrzeb czy empatia.
W obliczu wyzwań gospodarczych, które dotykają różne sektory, rynek zabawek zaskakuje swoją odpornością i dynamicznym rozwojem. Prognozy rynku zapowiadają się optymistycznie, zarówno dla producentów, jak i konsumentów, którzy coraz bardziej kierują swoje wybory na zabawki, które łączą zabawę z edukacją. Produkty, jak lalki Rainbow High czy interaktywne Pixel Petz, zdobywają serca dzieci, a ich sukcesy w 2024 roku to dowód na to, jak ważne jest, by zabawki nie tylko bawiły, ale także rozwijały wyobraźnię, kreatywność oraz umiejętności społeczne najmłodszych – mówi Katarzyna Spieszko, Marketing Manager, MGA Entertainment Poland – obiecujemy kontynuować naszą misję i odpowiadać na potrzeby naszych odbiorców, dając im zabawki pełne wartości edukacyjnych i rozwojowych – dodaje.