Za każde serce udostępnione przed 31 grudnia w mediach społecznościowych lub w aplikacji LEGO Life z hasztagiem #BuildToGive, Grupa LEGO podaruje darmowe zestawy LEGO dzieciom spragnionym zabawy. Akcja jest skierowana do 1,5 miliona dzieci przebywających w szpitalach, domach dziecka lub pochodzących z wykluczonych społeczności z całego świata. Zestawy są przesyłane przez lokalną sieć partnerów charytatywnych Grupy LEGO działających w 24 krajach. W ramach inicjatywy #BuildToGive, od 2017 roku w ręce najmłodszych budowniczych trafiło już 6,5 miliona zestawów klocków.
„Akcję organizujemy już 7 rok z rzędu. Dzięki pomocy ludzi z całego świata podarowaliśmy dotąd miliony zestawów LEGO, które trafiły do najbardziej potrzebujących dzieci, pozbawionych zabawy w codziennym życiu. Podobnie jak w poprzednich latach, także w tym roku zwracamy się z prośbą do rodzin o pomoc w podzieleniu się radością płynącą z tej wyjątkowej inicjatywy. Obecność serc w centrum #BuildToGive jest nieprzypadkowa, ponieważ stanowią one uniwersalny symbol miłości i szczęścia w wielu kulturach. Nie możemy się doczekać wszystkich różnorodnych interpretacji stworzonych konstrukcji. Jesteśmy wdzięczni, że ponownie możemy zamienić kreatywność i zabawę płynącą z budowania z klocków w moc dawania – mówi Maciej Seliński, General Manager Grupy LEGO na Polskę, Ukrainę i kraje bałtyckie. Więcej informacji o tym, jak wziąć udział w tegorocznej odsłonie akcji #BuildToGive można znaleźć na stronie lego.com/pl-pl/build-to-give.
O #BuildtoGive
Akcja #BuildToGive jest częścią szerszej kampanii Grupy LEGO „Zabawa jest Twoją Supermocą” inspirującej rodziny do przywrócenia znaczenia tej formie spędzania czasu. Jak pokazało badanie Grupy LEGO, dzieci poświęcają dzisiaj na nią 60% mniej czasu w tygodniu, niż dorośli średnio na używanie smartfonów w ciągu tygodnia. Sami rodzice także rzadziej sięgają po zabawę – aż 70% z nich wybiera przede wszystkim zajęcia ukierunkowane na bezpośredni rozwój swoich pociech. Tymczasem dzieci mogą w pełni wykorzystać swój potencjał w późniejszym życiu właśnie dzięki zabawie, która w nieskrępowany sposób pomaga im odkrywać świat, swoje zainteresowania czy talenty.
O badaniach
Badanie towarzyszące kampanii „Zabawa jest Twoją Supermocą” przeprowadzono na grupie 21 180 rodziców dzieci w wieku od 6 do 12 lat z 22 krajów w sierpniu 2023 r.Badanie Play Well przeprowadzono na grupie 32 781 rodziców i 24 593 dzieci w wieku od 5 do 12 lat z 35 krajów w 2022 r.