Razem dla przyszłości wolnej od plastiku

Według najnowszych prognoz do 2050 roku stężenie odpadów plastikowych w oceanach może wzrosnąć czterokrotnie. Skutki tego zjawiska będą odczuwalne zarówno dla ludzi, jak i zwierząt.
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp
Email
Print

To zatrważająca informacja, która pojawiła się w opublikowanym ostatnio sprawozdaniu organizacji WWF. Zawiera ono najnowszą analizę stopnia zanieczyszczenia oceanów tworzywami sztucznymi. WWF podkreśla, że podjęcie natychmiastowych działań jest ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. GROHE, światowy producent kompletnych rozwiązań łazienkowych i armatury kuchennej, intensyfikuje swoje działania na rzecz zapobiegania problemowi zanieczyszczenia środowiska naturalnego plastikiem. Firma GROHE oferuje produkty, którą pomagają zmniejszyć ilość plastikowych odpadów w domu, usuwa zbędny plastik ze swoich opakowań oraz wspiera powstawanie innowacyjnych technologii oczyszczania wód. Wszystko to w ramach rozpoczętej w 2018 roku inicjatywy „Less Plastic”.

Wielki sukces kampanii „Made for your water”
Gdy mowa o ochronie naturalnych źródeł wody, marka GROHE wierzy w połączenie odpowiedzialności indywidualnej i organizacyjnej. Firma połączyła zatem siły z niemiecką pozarządową organizacją everwave, która stworzyła zaawansowaną technologicznie łódź “CollectiX”, służącą do wyławiania śmieci ze zbiorników wodnych. W lutym 2022 roku w ramach tej współpracy zebrano 30 ton odpadów z akwenu Bočac w Bośni i Hercegowinie – to waga ponad miliona półtoralitrowych butelek PET. Wyposażona w system analizy składu odpadów łódź oczyszcza wodę od różnego rodzaju plastikowych opakowań i innych przedmiotów, które mają negatywny wpływ na ekosystem. Ostatnim etapem jest wprowadzenie jak największej ilości materiałów pozyskanych z tego surowca z powrotem do obiegu, czyli recykling.

Akcja sprzątania zbiorników wodnych jest bezpośrednim wynikiem kampanii GROHE „Made for your water” (w wersji pol.: „Wyprodukowano dla polskiej wody”), w ramach której marka GROHE zobowiązała się do zebrania jednego kilograma odpadów z europejskich wód za każdy zakup systemu GROHE Blue w terminie między 1 sierpnia a 31 grudnia 2021 roku w regionie EMENA. Konsumenci mieli okazję bezpośrednio przyczynić się do oczyszczenia środowiska naturalnego, eliminując ze swojego, codziennego życia plastikowe butelki jednorazowego użytku i zyskując przy tym więcej wygody. Innowacyjny system kuchenny GROHE Blue zapewnia przefiltrowaną, schłodzoną, niegazowaną, lekko lub mocno gazowaną wodę prosto z baterii kuchennej. Zainstalowanie w domu systemu GROHE Blue może znacząco zmniejszyć zużycie plastiku dzięki możliwości uniknięcia zakupu przez czteroosobową rodzinę do 800 jednorazowych butelek rocznie.

„Możliwość przyczyniania się do zmian i uczestniczenia w globalnych wysiłkach na rzecz zrównoważonego rozwoju staje się coraz ważniejsza dla gospodarstw domowych na całym świecie – zwłaszcza od czasu pandemii. Cieszymy się z sukcesu naszej kampanii GROHE Blue „Made for your water”, dzięki której umożliwiliśmy wielu konsumentom łatwiejsze wprowadzenie zmian w kierunku bardziej ekologicznego stylu życia. Razem udało nam się jednocześnie aktywnie przyczyni

się do oczyszczenia istotnych zbiorników wodnych z plastikowych odpadów. Nie wystarczy natomiast tylko przeciwdziałać dalszemu zanieczyszczaniu środowiska plastikiem. Jako firma musimy dołożyć wszelkich starań, aby przywrócić równowagę delikatnym ekosystemom, które obecnie odczuwają skutki działalności człowieka. Kryzys związany ze skażeniem wód tworzywami sztucznymi to problem, który można rozwiązać tylko wspólnymi siłami. Dlatego jesteśmy szczególnie wdzięczni za nasze silne partnerstwo z organizacją everwave i zaufanie, jakim konsumenci obdarzają nasze produkty” mówi Jonas Brennwald, leader LIXIL EMENA i Co-CEO Grohe AG.

Siła partnerstwa: wspólne rozwiązywanie problemu skażenia wód plastikiem
Ostatnia akcja sprzątania zbiornika wodnego Bocac w Bośni i Hercegowinie jest jednym z głównych założeń długotrwałej współpracy GROHE z everwave, organizacją, która wykorzystuje innowacyjne technologie, aby zbierać plastikowe odpady z rzek i jezior, zanim trafią one do oceanów. Partnerzy razem angażują się w edukację, aby uświadomić ludziom, jak poważny wpływ na ekosystemy mają plastikowe odpady i zmotywować konsumentów do rezygnacji z plastiku.

Jesteśmy dumni, że mamy w firmie GROHE partnera, który podziela naszą wizję lepszej, wolnej od plastiku przyszłości, i z którym możemy podnosić świadomość na temat panującego kryzysu oraz podejmować konkretne działania. Z niecierpliwością czekamy na kolejne wspólne projekty” mówi Clemens Feigl, CEO i współzałożyciel everwave.

Dowiedz się więcej o tym, jak GROHE podchodzi do gospodarki cyrkularnej, tak by dalej zmniejszać zużycie nowych zasobów: GROHE X.

GROHE
GROHE jest wiodącym na świecie producentem kompletnych rozwiązań łazienkowych i kuchennych. Zatrudnia łącznie ponad 6500 pracowników w 150 krajach, z czego 2600 w Niemczech. Firma GROHE jest częścią koncernu LIXIL już od 2014 roku. Marka kieruje się wartościami, takimi jak technologia, jakość, design i zrównoważony rozwój, starając się oferować rozwiązania będące odzwierciedleniem dewizy „Pure Freude an Wasser”. Renomowane produkty, takie jak kolekcja armatury GROHE Eurosmart lub innowacyjne baterie termostatyczne, a także przełomowe innowacje, takie jak system kuchenny GROHE Blue, potwierdzają ogromne doświadczenie w branży. Innowacje, design i rozwój są ze sobą ściśle powiązane i wpisane w niemieckie dziedzictwo firmy. W rezultacie produkty GROHE noszą znak jakości „Made in Germany”. Marka GROHE swoją odpowiedzialność korporacyjną traktuje bardzo poważnie, dlatego koncentruje się na ograniczaniu wykorzystania zasobów do minimum. W kwietniu 2020 roku uzyskała neutralną produkcję dwutlenku węgla*, a do 2021 chce zrealizować następny cel, jakim jest stosowanie głównie opakowań niezawierających plastiku. Tylko w ciągu ostatnich dziesięciu lat firma GROHE zdobyła ponad 490 nagród za wzornictwo i innowacje, a także kilka najwyższych pozycji w niemieckim konkursie Sustainability Award (w 2021 roku w kategoriach „Design” i „Zasoby”), co potwierdza jej sukces. Firma GROHE jako pierwsza w branży otrzymała nagrodę CSR rządu niemieckiego, a także została jednym z 50 Liderów Ochrony Klimatu i Zrównoważonego Rozwoju ONZ.

Źródło:

GROHE