Zaczynasz nową zabawę w sali. Co robisz najpierw?
Sprawdzam miejsca, w które dziś nie wchodzimy
Proponuję plan zabawy
Zaczynam powoli, równym tempem
Pytam: kto chce zacząć?
Chwila spokoju i rozgląd dookoła
W kolejce po naleśniki w przedszkolu:
Gdy jest tłok, czekam z boku
Pomagam ustawić kolejkę
Idę krok po kroku, bez pośpiechu
Przepuszczam kogoś, komu bardzo zależy
Stoję spokojnie i patrzę, co się dzieje
Na placu zabaw, gdy ścieżki dzieci się krzyżują:
Omijam gęste miejsca, wybieram luźną ścieżkę
Pokazuję ręką kierunek, żeby było łatwiej
Idę równym krokiem, bez zaskoczeń
Daję znak: idźcie wy, ja poczekam
Robię krótką pauzę i rozglądam się
Podczas rozmowy w kółku:
Gdy jest hałas, robię krok w tył
Pilnuję, by każdy miał swoją kolej
Mówię po trochu, w spokojnym rytmie
Oddaję głos koledze
Najpierw słucham uważnie
Kiedy pojawia się nowe zadanie na zajęciach:
Nie ruszam rzeczy, które są odłożone
Pokazuję, jak możemy to zrobić razem
Robię według instrukcji, po kolei
Pytam, czy ktoś chce spróbować przede mną
Najpierw patrzę, potem zaczynam