Przedświąteczny koszyk zakupowy Polaków

Ponad połowa Polaków robi przedświąteczne zakupy w dyskoncie – wynika z badań przeprowadzonych przez Research Collective na zlecenie Netto Polska1. Inflacyjny wzrost cen produktów żywnościowych umacnia ten trend i wpływa na koszyk zakupowy w nadchodzącym czasie. Sieć Netto wychodzi naprzeciw potrzebom klientów i przedstawia promocyjną ofertę na tradycyjne świąteczne produkty, które od lat goszczą na polskich stołach.
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp
Email
Print

Do wielkanocnego koszyka zakupowego Polaków trafiają przede wszystkim jaja (znajdą się średnio w 8 na 10 koszyków), pieczywo (75 proc. koszyków), majonez (66 proc. koszyków), wędliny (65 proc. koszyków), masło (61 proc. koszyków) i biała kiełbasa (60 proc. koszyków).

Tej ostatniej w przedświątecznym tygodniu sprzedaje się w Netto 10 razy więcej w stosunku do poprzedniego tygodnia i aż 25 razy więcej niż w przeciętnym tygodniu roku. Z kolei sprzedaż jaj rośnie przed Wielkanocą średnio aż 6-krotnie1.

———

———

Naturalnie wzrosty notujemy również dla majonezu. Wśród naszych klientów nie brakuje tych, którzy sięgają po majonez marki własnej Quallio. Atrakcyjna cena idąca w parze z wysoką jakością powoduje, że jest to wybór atrakcyjny dla kupujących, zwłaszcza w obliczu dużych wydatków przed świętami. – mówi Patrycja Kamińska, PR Manager Netto Polska – Marki własne pomagają, by je ograniczać. Klienci Netto oszczędzają średnio 30 proc. wybierając je podczas zakupów2.

Od zakupów do świątecznego stołu
¾ Polaków deklaruje, że przynajmniej większość potraw, które znajdą się na wielkanocnym stole, przygotuje w domu z zakupionych składników. Im gospodarstwo domowe starsze stażem, tym ten współczynnik wyższy.

Bez czego Polacy nie wyobrażają sobie świąt? Wśród dziesięciu top potraw/produktów są jaja (w różnej postaci), wędliny, żurek, sałatka jarzynowa, kiełbasa (w tym biała), chrzan, sernik, babka wielkanocna i makowiec. Tradycyjne smaki wygrywają, choć ich fanów więcej jest pośród przedstawicieli tzw. pustych gniazd (pary3 niemieszkające z dziećmi) niż wśród par4 bez dzieci.

Wielka Moc Oszczędności z Netto
Gdzie zatem najlepiej zaopatrzyć się na święta? Jeśli celem jest zrobienie wszystkich zakupów w jednym miejscu, a w dodatku tanio, warto przyjść do jednego z ponad 660 sklepów Netto.

Z myślą o swoich klientach, Netto przygotowało wyjątkową, atrakcyjną ofertę. Od poniedziałku, 3 kwietnia, biała kiełbasa o zawartości mięsa wynoszącej 92 proc., jest w sklepach sieci dostępna w cenie 7,99 PLN za 500 g. Ponadto w niższych cenach dostępne są wybrane produkty marki Mistrz Rohus. Jest to m.in. kiełbasa myśliwska sucha (180 g) w cenie 6,29 PLN za opakowanie czy kiełbasa Mistrz Rohus z gęsiną lub kiełbasa z dziczyzny i wieprzowiny (270 g) za 12,99 PLN za opakowanie.

Z kolei na rodzinny obiad sieć Netto przygotowała specjalną ofertę na mięsa Sztuka Mięsa – wszystkie już przygotowane do włożenia do piekarnika, w cenie 2,49 PLN za 100 g, w tym: Schab ze śliwką do pieczenia Sztuka Mięsa, Szynka do pieczenia Sztuka Mięsa, Boczek do pieczenia Sztuka Mięsa, Karkówka do pieczenia Sztuka Mięsa. Na klientów czeka także Schab wieprzowy Sztuka Mięsa – tańszy o 10 proc. – w cenie 18,89 PLN (1 kg).

Idealnym dodatkiem do potraw mięsnych jest chrzan. Świeżo starty dodaje mocnego i charakterystycznego akcentu potrawom. Tylko w tym wyjątkowym czasie w sklepach Netto można znaleźć prawdziwy, polski chrzan Z Zieleniaka w super cenie 17,99 PLN za 1 kg.

W Netto kupimy także wszystkie warzywa potrzebne do sałatki jarzynowej. W ofercie Z Zieleniaka znajdziemy: marchew (4,99 PLN za 1 kg), seler (6,99 PLN za 1 kg), por (3,99 PLN za 1 szt.), pietruszkę (8,99 PLN za 1 kg) oraz ziemniaki (8,99 PLN za 2,5 kg). Taniej o 28 proc. kupimy Groszek konserwowy Harvest Best – 1,79 PLN (400 g). A świątecznego klimatu nada rzeżucha lub owies w doniczce w cenie 4,99 PLN za 1 szt.

Przez cały tydzień W Netto taniej można kupić twaróg półtłusty Miletto – jego cena to jedynie 12,99 PLN za 1 kg.

1 Na przykładzie Jaj od kokoszki 20 szt.

2 W porównaniu z wynikami badania koszyka zakupowego ASM Sales Force Agency za styczeń i luty 2023 r., uwzględniającego produkty brandowe.

3 W wieku 50-75 lat

4 W wieku do 35 lat

Netto Polska
Sieć handlowa, która w ciągu 27 lat swojej obecności na polskim rynku wypracowała pozycję jednego z największych sprzedawców detalicznych w naszym kraju. Firma ma w Polsce ponad 660 sklepów i 5 centrów dystrybucyjnych, zatrudnia ponad 9 tys. osób. Oznacza to, że Netto Polska zajmuje trzecią pozycję wśród marek obecnych na rodzimym rynku dyskontów. W sklepach sieci można znaleźć szeroką ofertę produktów spożywczych, w tym marek własnych (m.in. Sztuka Mięsa, Premieur, Miletto), jak również asortyment non food. Celem Netto jest oferowanie klientom korzystnych cen na co dzień. Sklepy sieci poza Polską znajdują się także w Danii i Niemczech.

Źródło:

Netto Polska