Dlatego marka Dove, pozostając wierna swojej misji, w nowej kampanii społecznej zachęca kobiety do zrobienia nowego postanowienia, tym razem w trosce o siebie, swoje dobro i szczęście. #PostanowieNIE ma być zerwaniem z ograniczającymi postanowieniami noworocznymi, przejawiającymi się dążeniem do perfekcji i osiągnięcia nierealnych wzorców piękna. W kampanię zaangażowały się influencerki, które stale wspierają markę w jej misji, m.in. Joanna Koroniewska, Red Lipstick Monster i Kinga Sawczuk.
Jeden rok życia w zamian za idealny wygląd
W 2024 roku, na zlecenie marki Dove, przeprowadzono globalne badanie „The Real State of Beauty Report”1. Jego wyniki są przygnębiające. Aż 1 na 3 kobiety oddałaby rok swojego życia za idealny wygląd, a 69% przyznaje, że nie bierze udziału w wielu aktywnościach ze względu na niskie poczucie wartości. Takie odczucia nasilają się wraz z nadejściem nowego roku, kiedy to połowa kobiet dokonuje postanowień noworocznych, ponieważ nie są zadowolone ze swojego ciała. Planują podjęcie kolejnej diety cud, uzyskanie znacznej utraty masy ciała, poprawienie swojego wyglądu, a wręcz chcą wyglądać młodziej. To oznacza, że dążą one do nieosiągalnego.
Z badania wynika, że kobiety urodzone między rokiem 1981 a 1995 przejawiają niższe poczucie pewności siebie i w bardziej negatywny sposób postrzegają swoje ciało w porównaniu z przedstawicielkami wcześniejszego pokolenia, urodzonymi przed 1981 rokiem. W rezultacie doświadczają one więcej problemów związanych z postrzeganiem swojego ciała.
Czy praktykujesz postanowienia noworoczne?
Oddaj swój głos i zobacz wyniki!
Wyniki:
TAK: 0%
NIE: 0%
Nowy rok – szczęśliwa Ja
Dove od 20 lat buduje pewność siebie i pozytywny obraz ciała wśród nastolatków, prowadząc program Dove Self-Esteem. Teraz marka rozszerza założenia programu o działania dedykowane kobietom, zachęcając je do rozpoczęcia własnej podróży ku budowaniu pewności siebie i poczucia własnej wartości.
Wraz z nadejściem nowego roku marka Dove wspiera kobiety w czerpaniu radości z bycia sobą, koncentrując się wokół nowego wymiaru postanowień – #PostanowieNIE. To proponowane przez Dove zobowiązanie do niepodejmowania się i nieprzyjmowania postanowień nawiązujących do zmian w wyglądzie oraz odrzucenie szkodliwych ideałów piękna.
Przez ostatnie 20 lat marka Dove prowadzi globalny program edukacyjny dla nastolatków w szkołach Dove Self-Esteem. Realizując go, pomagamy kolejnym pokoleniom budować pozytywną samoocenę, relację ze swoim ciałem oraz poczucie własnej warości, by w pełni mogli wykorzystywać swój potencjał. Rozpoczynając nowy rok, gorąco zachęcamy do podjęcia postanowień noworocznych, koncentrując się wokół tego, co sprawia nam radość i przyjemność, a nie wokół nierealnych i nieosiągalnych standardów piękna. – mówi Joanna Orzechowska, Head of Marketing & Media Personal Care / Category Lead w Unilever.
Chcemy wesprzeć kobiety w budowaniu pewności siebie i samoakceptacji. By umiały odrzucać nierealne ideały piękna, stawiały na autentyczność, bycie sobą oraz potrafiły definiować piękno na własnych zasadach.
#PostanowieNIE – Ja na własnych zasadach
Marka Dove, razem z zaangażowanymi influencerkami, zaprasza kobiety do zerwania z ograniczającymi je standardami piękna, tworząc noworoczne #PostanowieNIE. Każda kobieta może napisać na karteczce postanowienie, które na ogół podejmowała, będąc pod presją nierealistycznych ideałów piękna, a następnie ją podrzeć, by uwolnić się od szkodliwych wyzwań. Dove zachęca do podzielenia się tą wiadomością w mediach społecznościowych, by zachęci
kobiety do zerwania ze szkodliwymi, nierealistycznymi standardami piękna. Takie postanowieNIE w styczniu podejmują współpracujące stale z marką w szerzeniu jej misji prawdziwego piękna, znane z działań na rzecz różnorodności i ciałopozytywności – Joanna Koroniewska, Ewa Grzelakowska–Kostoglu, Kinga Sawczuk, Ania Guellard, Justyna Lis, Karolina Czak, Natalia Szymaniec oraz Justyna Mazur-Kuderska.
Globalny ruch #PostanowieNIE
Kampania ma charakter globalny. Za lokalizację kampanii odpowiada That One Agency. Za zakup mediów Mindshare Polska. Agencja Yellowcups prowadzi działania w obszarze public relations.
………………………………………………………………
Program Dove Self-Esteem dotarł do ponad 114 milionów młodych ludzi w 153 krajach, realizując działania edukacyjne na temat pewności siebie i poczucia własnej wartości. Dove dokłada wszelkich starań, aby wszystkie kobiety, niezależnie od wieku, miały dostęp do wiedzy i narzędzi niezbędnych do budowy pewności siebie i pozytywnej relacji ze swoim ciałem. Misją marki Dove jest uczynienie piękna źródłem szczęścia, a nie niepokoju. Odwiedź Dove.com, aby uzyskać dostęp do pierwszego w historii projektu Dove Self-Esteem dla kobiet oraz stronę www.doveselfesteem.pl dedykowaną szkołom podstawowym i nastolatkom w Polsce.
#LetsChangeBeauty #Dove #DoveSelfEsteemProject #postanowieNIE
Inspiracją dla marki Dove od samego początku jej istnienia były prawdziwe kobiety, autentyczne w swojej różnorodności i inkluzywności, oraz promowanie prawdziwego piękna, zarówno w reklamach, komunikacji marki i prowadzonych kampaniach społecznych. W Dove wierzymy, że piękno jest w każdym z nas.
Od ponad 65 lat Dove angażuje się w poszerzanie wąskiej definicji piękna. Działania te widoczne są w:
Pokazywaniu kobiet takimi, jakie są w prawdziwym życiu, w ich różnorodności i inkluzywności. Dlatego występujące w reklamach marki kobiety są w różnym wieku, reprezentują różne typy sylwetek i urody, mają różne kolory skóry i rodzaje włosów.
Zdjęcia prezentowanych kobiet nie są poddawane obróbce cyfrowej i zawsze są przez nie aprobowane, zanim zostaną użyte w reklamie lub kampanii społecznej.
Prowadzenie edukacyjnego programu o globalnym zasięgu Dove Self-Esteem, który pomaga nastolatkom budować pewność siebie i poczucie własnej wartości, a którego celem jest wyedukowanie w tym kierunku 250 milionów młodych ludzi na całym świecie do 2030 roku.
1 Dove research conducted with 2,000 women across the United Kingdom & United States through Toluna, Metrix Lab