Ponad 81 ton żywności – to wynik przedświątecznych zbiórek w sklepach Lidl Polska

Lidl Polska od lat współpracuje z Federacją Polskich Banków Żywności i Caritas Polska. W tym roku, w ramach przedświątecznych zbiórek żywności, klienci sieci przekazali obu organizacjom ponad 81 ton produktów spożywczych na rzecz osób znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej.
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp
Email
Print

Okres zimowy jest dla nich szczególnie trudny, zwłaszcza odkąd wzrosły ceny żywności oraz energii. Wraz z Federacją Polskich Banków Żywności i Caritas Polska, Lidl Polska zorganizował zbiórki żywności w blisko 550 sklepach. W ciągu 4 dni (25- 26  listopada  i  2-3 grudnia), pracownicy sieci oraz klienci przekazali potrzebującym ponad 81 ton artykułów spożywczych. W trakcie zbiórek zbierano produkty, które nie muszą być przechowywane w specjalnych warunkach i mają długi termin przydatności do spożycia: mąkę, makarony, cukier, bakalie, miód, kaszę, konserwy, słodycze, olej, kawę, ryż itp.

Przedświąteczne zbiórki żywności w  sklepach Lidl Polska to już tradycja. Jesteśmy bardzo wdzięczni naszym partnerom – Federacji Polskich Banków Żywności i Caritas Polska – za współpracę w ramach tego przedsięwzięcia, jak również innych działań, które wspólnie podejmujemy na rzecz niemarnowania żywności, edukowania oraz pomagania innym. Podziękowania należą się także pracownikom naszych sklepów i  klientom. Dzięki ich zaangażowaniu osoby potrzebujące – starsze, samotne, schorowane – będą mogły w pełni cieszyć się Świętami – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications & CSR w Lidl Polska.

Lidl Polska
Lidl Polska należy do międzynarodowej grupy przedsiębiorstw Lidl, w której skład wchodzą niezależne spółki prowadzące aktywną działalność na terenie całej Europy. Historia sieci Lidl sięga lat 30. XX wieku, a pierwsze sieci pod szyldem tej marki powstały w Niemczech w latach 70. XX wieku. Obecnie w 31 krajach funkcjonuje około 12 000 sklepów Lidl, a w Polsce około 800.

Źródło:

Lidl Polska