Odpowiedzialne zakupy na wigilijny stół

Święta nadchodzą wielkimi krokami, a wraz z nimi jeden z najważniejszych wieczorów w roku – Wigilia. Podczas uroczystej kolacji na stołach królują dania rybne w różnych odsłonach. Polacy z coraz większą uwagą myślą o tym, co i w jakiej ilości przygotować, ponieważ chcą żyć bardziej świadomie. Dbają m.in. o przemyślany wybór produktów rybnych, co umożliwia zminimalizowanie negatywnego wpływu na środowisko.
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp
Email
Print
stół wigilijny fot. Flickr

Wigilia Bożego Narodzenia dla większości Polaków nie może odbyć się bez ryb. Jednak nie bez znaczenia jest ich pochodzenie. Badania przeprowadzone przez agencję badawczą GlobeScan w 2022 roku na zlecenie organizacji pozarządowej Marine Stewardship Council (MSC) rzucają światło na świadomość konsumentów ryb i owoców morza w Polsce. Zgodnie z wynikami, aż 88 proc. badanych wyraziło zaniepokojenie kondycją mórz i oceanów. W rezultacie, 7 na 10 respondentów podkreśliło, że istotnym krokiem dla ochrony wód, jest wybór certyfikowanych ryb i owoców morza. Co więcej, już co 5 konsument deklaruje, że bierze to pod uwagę, podejmując decyzje zakupowe.

Badanie MSC pokazało także, jakie produkty rybne wybierają polscy konsumenci. Na ryby mrożone decyduje się 56 proc. Polaków. Natomiast paluszki rybne wybiera 48 proc. badanych, a ryby przyrządzone, gotowe do spożycia 36 proc.

FRoSTA wybierając ryby z certyfikowanych łowisk, angażuje się w działania na rzecz poprawy kondycji mórz i oceanów. Firma doskonale rozumie potrzeby świadomych konsumentów i konieczność dostarczania im dobrej jakości ryb, które pochodzą ze zrównoważonych źródeł. Wśród produktów, które oferuje FRoSTA, znajdują się filety naturalne i panierowane ryby mrożone oraz gotowe dania rybne – w grudniu konsumenci wybierają chętnie produkty z wszystkich tych kategorii.

– Wszystkie ryby, które FRoSTA wykorzystuje w swoich produktach, pochodzą z certyfikowanych łowisk MSC – stabilnych, legalnych i dobrze zarządzanych. Produkty FRoSTY odpowiadają więc na potrzeby świadomych konsumentów pod względem certyfikacji, dobrej jakości, smaku i łatwości przygotowania. Wybierając ryby FRoSTY na świąteczny stół, konsumenci nie tylko troszczą się o środowisko, ale także zapewniają sobie i bliskim więcej czasu na radosne chwile spędzane przy wigilijnym stole. Co więcej, warto wspomnieć, że wszystkie nasze produkty są naturalnie pyszne – bez żadnych dodatków do żywności – mówi Aleksandra Wysocka, Dyrektor FRoSTY na Polskę i Europę Centralno-Wschodnią.

Dane potwierdzają, że dla konsumentów ekocertyfikaty na produktach rybnych mają znaczenie – aż 60 proc. badanych potwierdza, że produkty z takim oznaczeniem wzbudzają znacznie większe zaufanie wobec marki, nawet jeśli wiąże się to z wyższą ceną produktu. Oznaczenie produktu niebieskim certyfikatem MSC potwierdza, że ryby i owoce morza pochodzą ze zrównoważonych połowów, które spełniają najbardziej rygorystyczne światowe normy środowiskowe. Ich niewielki wpływ na morski ekosystem pozwala zachować jego równowagę i nie stanowi zagrożenia dla pozostałych zwierząt morskich. Jak dowodzi badanie, rozpoznawalność certyfikatu MSC rośnie – 32 proc. konsumentów w Polsce jest świadomych jego istnienia. Natomiast wśród 78 proc. osób, które spotkały z oznaczeniem MSC na produktach, aż 68 proc. poleciłoby je jako zaufany wybór swojej rodzinie i znajomym.

Źródło:

Niebieska rewolucja na polskich talerzach – wyniki badania GlobeScan 2022, msc.org [dostęp: 8.12.2023].

FRoSTA
FRoSTA to marka, która od 1998 roku wyróżnia się na rynku mrożonej żywności. Najważniejszym elementem marki jest filozofia 100% naturalnego smaku! Produkty FRoSTY nie zawierają dodatków do żywności – substancji konserwujących, wzmacniaczy smaku, barwników ani aromatów. FRoSTA w swoich daniach używa świeżych ziół, prawdziwego masła czy świeżej śmietany – stąd właśnie bierze się naturalny, domowy smak jej dań. FRoSTA. Smaczna i prosta.

Źródło:

FRoSTA