Nowy ranking popularności e-commerce’ów od SentiOne

Największą popularnością wśród polskich Internautów spośród platform e-commerce’owych cieszy się Ceneo, a największą sympatią TaniaKsiazka.pl, jak wynika z najnowszej analizy polskiego SentiOne. W mediach natomiast najczęściej wymieniane są Allegro i Amazon. Aż 40 proc. wypowiedzi na temat serwisów sprzedających online pochodzi z Twittera.
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp
Email
Print

Zakupy przez Internet robi 77 proc. polskich Internautów, jak wynika z raportu Gemius, a wśród najczęściej kojarzonych serwisów związanych z zakupami internetowymi znajdują się przede wszystkim platformy typu marketplace, czyli gromadzące oferty różnych sprzedawców. SentiOne, polska firma zajmująca się m.in. monitoringiem Internetu z wykorzystaniem zaawansowanej technologii sztucznej inteligencji, sprawdziła, które e-sklepy cieszą się największą popularnością wśród polskich Internautów. Analiza objęła okres od września 2021 do września 2022.

Pod względem całkowitej liczby wzmianek bezkonkurencyjnie prowadzi serwis Ceneo, wymieniany 505,6 tys. razy. Niemal ¼ tych wypowiedzi pochodzi z lipca tego roku. Drugie w kolejności jest Allegro – ponad 353,7 tys. wzmianek – a trzecie miejsce zajmuje Empik – 341,6 tys. wzmianek. Za nim zlazły się: serwis OLX (313,7 tys. wzmianek), platforma do sprzedaży używanych rzeczy Vinted (134,5 tys. wzmianek), sieć drogerii Rossmann (105,2 tys. wzmianek), księgarnia TaniaKsiazka.pl (76,2 tys. wzmianek) oraz serwisy Aliexpress (55,3 tys. wzmianek), Amazon (50,8 tys. wzmianek) i Shopee (36,4 tys. wzmianek). Pod względem zasięgu natomiast pierwsze trzy miejsca zajmują Allegro, OLX i Empik.

TaniaKsiazka.pl niezmiennie najbardziej lubiana przez Internautów
Trochę inaczej prezentuje się popularność tych platform, jeśli weźmiemy pod uwagę tylko wzmianki w mediach – tutaj dominują Amazon i Allegro, pozostawiając innych daleko w tyle. We wrześniu, być może w związku z rozpoczęciem roku szkolnego, znacząco podskoczyła liczba publikacji, których autorzy wspominali o Empiku. Taką samą zależność zauważyliśmy w ubiegłym roku – komentuje Wojciech Łuszczyński, Head of Marketing w SentiOne Natomiast jeśli chodzi o sympatię Internautów, to zdecydowanym zwycięzcą jest TaniaKsiazka.pl, niemal połowa wypowiedzi na jej temat ma pozytywny wydźwięk. Ta sympatia utrzymuje się konsekwentnie już od dłuższego czasu – pierwszą pozycję pod względem pozytywnie nacechowanych wzmianek zajmowała również w opracowanym przez nas na początku roku rankingu najpopularniejszych marek w polskim Internecie za cały 2021 r.

O platformach e-commerce najwięcej rozmawiamy na Twitterze
Najważniejszym kanałem komunikacji w kontekście e-commerce jest Twitter, z którego pochodzi ponad 40 proc. wszystkich wypowiedzi na temat wymienionych platform. Drugie w kolejności są portale informacyjne (37 proc. wzmianek), a trzeci Facebook (14 proc. wzmianek). Zarejestrowaliśmy bardzo mało wypowiedzi z TikToka, co po części wynika ze wciąż niewielkiej aktywności firm na tej platformie, mimo jej rosnącej popularności. Z TikToka korzysta już ponad miliard użytkowników miesięcznie, a pod względem czasu spędzanego w aplikacji przez jej użytkowników zdecydowanie przewyższa konkurencję – dodaje Wojciech Łuszczyński, Head od Marketing w SentiOne.

Jak działa monitoring Internetu?
SentiOne już od ponad 10 lat rozwija swoje algorytmy sztucznej inteligencji, które rozumieją ludzkie intencje z trafnością na poziomie 96 proc. i są w stanie wskazać towarzyszące im emocje – radość, smutek, złość, rozczarowanie, a nawet sarkazm. Każdego dnia gromadzą i analizują ponad 40 mln wzmianek z domen publicznych z całego świata, takich jak media społecznościowe, fora, serwisy informacyjne czy blogi. Aplikacja SentiOne do monitoringu Internetu pozwala na sprawdzanie w ramach jednego projektu nieograniczonej liczby słów kluczowych i dzielenie się wynikami analizy z innymi użytkownikami. Daje możliwość m.in. śledzenia w jednym miejscu zaawansowanych statystyk oraz komentarzy ze wszystkich kanałów w mediach społecznościowych danej marki i szybkiego reagowania na nie, a także stworzenia Profilu Idealnego Klienta na podstawie informacji demograficznych o obserwatorach.

Kampania składa się z pełnej niesamowitego klimatu i energii serii filmów i zdjęć przedstawiających autentyczne życie. Jej bohaterowie ruszają na wycieczki, szaleją w skateparkach, okazują sobie uczucie i wyrażają emocje przez muzykę. Przez cały rok 2022 Wrangler celebruje swoje 75-lecie, prezentując dziedzictwo marki oraz odwagę, pewność siebie i wytrwałość kultury Zachodu.

W kolekcji jesień-zima 2022 dominuje dobrze znany denim. Pojawi się w niej też model Barrel z szerokimi nogawkami dla kobiet i nowe dżinsy Frontier z prostymi nogawkami dla mężczyzn. Nie zabraknie też nowości w linii dżinsowych kurtek dla kobiet, a wśród nich modeli z polarową podszewką i inspirowanych latami 80. płaszczy.

Dzianiny w paski i dżinsowe dzwony w wyrazistych kolorach nadają kolekcji ducha retro, a klasyczny amerykański styl jest inspiracją dla grafik pojawiających się na koszulkach dla mężczyzn i kobiet. Liliowe ogrodniczki z wranglerowskiej kolekcji odzieży roboczej Casey Jones są odpowiedzią na modny w tym sezonie oversize, ale w kolekcji nie zapomniano również o legendarnym kowbojskim stylu. Jest tu kultowa męska koszula, koszula w kratkę i sztruksowa kurtka z kożuszkiem.

Kampania pokazuje radosnych, odważnych ludzi, którzy żyją pełnią życia bez względu na to, dokąd ich ono prowadzi, i 75 lat historii marki Wrangler, która wiernie im towarzyszy.

Kampania rusza we wrześniu 2022 roku w całej Europie, w druku i w mediach społecznościowych.

 

Obejrzyj film: https://youtu.be/YJZGZsDLv2Q

 

Kampania składa się z pełnej niesamowitego klimatu i energii serii filmów i zdjęć przedstawiających autentyczne życie. Jej bohaterowie ruszają na wycieczki, szaleją w skateparkach, okazują sobie uczucie i wyrażają emocje przez muzykę. Przez cały rok 2022 Wrangler celebruje swoje 75-lecie, prezentując dziedzictwo marki oraz odwagę, pewność siebie i wytrwałość kultury Zachodu.

W kolekcji jesień-zima 2022 dominuje dobrze znany denim. Pojawi się w niej też model Barrel z szerokimi nogawkami dla kobiet i nowe dżinsy Frontier z prostymi nogawkami dla mężczyzn. Nie zabraknie też nowości w linii dżinsowych kurtek dla kobiet, a wśród nich modeli z polarową podszewką i inspirowanych latami 80. płaszczy.

Dzianiny w paski i dżinsowe dzwony w wyrazistych kolorach nadają kolekcji ducha retro, a klasyczny amerykański styl jest inspiracją dla grafik pojawiających się na koszulkach dla mężczyzn i kobiet. Liliowe ogrodniczki z wranglerowskiej kolekcji odzieży roboczej Casey Jones są odpowiedzią na modny w tym sezonie oversize, ale w kolekcji nie zapomniano również o legendarnym kowbojskim stylu. Jest tu kultowa męska koszula, koszula w kratkę i sztruksowa kurtka z kożuszkiem.

Kampania pokazuje radosnych, odważnych ludzi, którzy żyją pełnią życia bez względu na to, dokąd ich ono prowadzi, i 75 lat historii marki Wrangler, która wiernie im towarzyszy.

Kampania rusza we wrześniu 2022 roku w całej Europie, w druku i w mediach społecznościowych.

 

Obejrzyj film: https://youtu.be/YJZGZsDLv2Q

 

Fot. SentiOne
SentiOne
SentiOne, polska spółka założona w 2011 roku, wspiera marki w zakresie automatyzacji obsługi klienta z wykorzystaniem technologii AI. SentiOne oferuje klientom szeroki wachlarz rozwiązań: od monitoringu Internetu i zintegrowanej platformy obsługi klienta, po boty konwersacyjne nowej generacji. Rozwiązania SentiOne były stosowane na całym świecie przez takie marki jak Procter & Gamble, McDonald’s, Nike, Unilever, Beiersdorf, Tesco, Starcom, Mindshare, Mediacom, Saatchi & Saatchi i wiele innych. Firma posiada biura w Gdańsku, Warszawie, Londynie, Ostrawie, Budapeszcie, Monachium, Eindhoven i Meksyku, a produkty zostały wdrożone u ponad 400 klientów na rynkach europejskich, a także w USA, Kanadzie, Meksyku, Kolumbii i Brazylii.

Źródło:

SentiOne