Niecały tysiąc złotych i czas z rodziną – czyli święta wielkanocne po polsku

Polacy na Wielkanoc wybierają rodzinę, aktywność i… kreatywność. Aż 81,5 proc. z nas zamierza spędzić święta z bliskimi – to o ponad 10 punktów procentowych więcej niż rok temu – wynika z badania Badanie IBRIS dla PAP. Coraz chętniej wychodzimy też z domów: na rower, spacer czy do kościoła. Co ciekawe, tegoroczny Lany Poniedziałek to także Światowy Dzień Kreatywności i Innowacji – doskonała okazja, by wspólnie z dziećmi nie tylko świętować, ale i rozwijać twórcze podejście do codziennych wyzwań. Czy te święta będą nie tylko tradycyjne, ale i… inspirujące jak nigdy dotąd?
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp
Email
Print
MGA_święta wielkanocne po polsku

Dzień wolny od szkoły nie musi być dniem wolnym od rozwoju

Aż 81,5 proc. Polaków planuje spędzić tegoroczną Wielkanoc z rodziną – to wyraźny sygnał, jak ważny jest dla nas wspólny czas. W codziennym pędzie trudno o chwilę tylko dla bliskich, dlatego warto doceniać każdą okazję, by być razem – szczególnie w dni wolne od pracy i szkoły. Tych w roku kalendarzowym jest 14, ale jeśli odejmiemy święta przypadające w weekendy, zostaje ich tylko 10. Co więcej, dzieci nie mają możliwości „odebrania” wolnego za święto przypadające np. w sobotę – chyba że szkoła samodzielnie zaplanuje dodatkowy dzień wolny. Tym bardziej warto zadbać o to, by dni takie jak Wielkanoc były nie tylko tradycyjne, ale i wartościowe – budujące relacje i wspierające rozwój najmłodszych.

Jak więc spędzić nadchodzący poniedziałek tak, aby odpoczywać w sposób wspierający rozwój dziecka, a jednocześnie niewiejący nudą? Warto zacząć od przekazywanych z pokolenia na pokolenie, pięknych zwyczajów, takich jak świąteczne śniadanie, poszukiwanie zabawek i słodyczy czy popularny śmigus-dyngus – zwany lanym poniedziałkiem. Już podczas śniadania warto ustalić plan na resztę dnia, tak aby każdy z domowników był gotowy na to, co przyniesie dzień.

Zajączek przybywa!

Jednym z najnowszych – a zarazem najbardziej uroczych – zwyczajów, który zadomowił się w polskich domach, są odwiedziny wielkanocnego zajączka. Maluchy od wczesnego rana przeszukują domy i ogrody w poszukiwaniu ukrytych niespodzianek – najczęściej słodyczy lub drobnych prezentów. Choć tradycja ta przywędrowała z zagranicy, szybko zdobyła serca Polaków i stała się częścią świątecznego rytuału. Coraz częściej zabawa w poszukiwanie wielkanocnych skarbów wykracza poza domowe podwórko – organizują ją także lokalne społeczności, angażując dzieci i dorosłych we wspólne, radosne świętowanie.

Co ciekawe, w tym roku Polacy planują przeznaczyć średnio 941 zł na organizację Wielkanocy (według badania IBRiS dla PAP) – część tej kwoty z pewnością trafi do koszyków zajączków, które przygotowują prezenty dla najmłodszych. Warto więc postawić na zabawki, które nie będą kolejną, chwilową rozrywką, a pomogą rozwijać kreatywność naszych pociech. Świetną propozycją są drobne, ale kreatywne zabawki. Hitem tej Wielkanocy może okazać się seria Miniverse Make It Mini – edycja wiosenna, w której znajdziemy m.in. miniaturowe jaka, majonez, piękne żonkile i urocze wiosenne dekoracje. Oczywiście nie zabrakło innych pięknych potraw i pisanek wykonane z największą dbałością o detale.

Lany Poniedziałek na nowo

Stare dobre śmigusy-dyngusy wciąż mają się świetnie – choć forma nieco ewoluowała. Zamiast wiader z wodą królują kolorowe pistolety, balony wodne i inne gadżety. Dzieci nie tylko leją wodą, ale też prześcigają się w kreatywności. Jednym z oryginalniejszych pomysłów jest Water Balloon od L.O.L. Surprise! – lalka, której włosy… to balony wodne. Lalki kryją mnóstwo niespodzianek i aż 4 sposoby zabawy!

Każda laleczka zawiera dwa rodzaje balonów oraz wspaniałe ubrania i akcesoria do rozpakowania! Korzystając z dołączonej butelki, dziecko napełnia balony wodą, aby następnie je rozbić i poznać akcesoria! Projektując nasze zabawki, staramy się mnożyć możliwe warianty zabawy tak, aby dziecko odkrywając je, cieszyło się z zabawki jak najdłużej i rozwijało swoją ciekawość – komentuje Katarzyna Spieszko, Marketing Manager w MGA Entertainment Poland.

Wielkanoc może być magiczna – i to niezależnie od tego, czy świętujemy przy stole, czy szukamy jajek na łonie natury. Wystarczy odrobina kreatywności i otwartość na nowe pomysły.

Wszystkie zabawy i tradycje mają jeden wspólny mianownik – budują więzi i tworzą wspomnienia, które zostają z nami na lata. Świąteczne aktywności to nie tylko sposób na spędzenie wolnego czasu, ale też okazja do wspólnego śmiechu, ruchu i poznawania tradycji – także tej w nowoczesnym wydaniu – dodaje Katarzyna Spieszko, Marketing Manager w MGA Entertainment Poland.

MGA
MGA Entertainment jest jedną z najszybciej rozwijających się i największych prywatnych firm zajmujących się zabawkami oraz rozrywką na świecie. Firma z siedzibą w Los Angeles i biurami na całym świecie tworzy innowacyjne, zastrzeżone i licencjonowane produkty konsumenckie oraz rozrywkowe, w tym zabawki, gry, lalki, odzież, elektronikę użytkową, elementy wystroju domu, artykuły papiernicze, artykuły sportowe, filmy i seriale telewizyjne. Rodzina MGA obejmuje wielokrotnie nagradzane marki, takie jak L.O.L. Surprise!™, Little Tikes®, Rainbow High™, Shadow High™, Bratz®, Miniverse™ MGA, Fluffie Stuffiez™, Na! Na! Na! Surprise™, Micro Games of America™, Baby born® Surprise and Zapf Creation®. Więcej informacji znaleźć można na stronie www.mgae.com oraz w social mediach: LinkedIn, Twitter i Facebook. 
mga logo

Źródło:

MGA