Najstrrraszniejsze trendy z TikToka, czyli 5 inspiracji na tegoroczne Halloween

TikTok to skarbnica kreatywnych pomysłów i inspiracji na świętowanie Halloween. W tym roku na platformie dominują m.in. przemiany inspirowane popularnym serialem Euphoria oraz nostalgiczny styl lat 2000. Częścią kostiumowej mody Halloween stały się również motywy cottagecore czy dark academia. To globalne święto jest doskonałym przykładem tego, jak dzięki mediom społecznościowym i znajomości lingua franca przenikają się różne kultury z całego świata, tworząc społeczność zafascynowaną “spooky season”. Aby jeszcze bardziej wzmocnić umiejętności językowe młodych TikTokerów platforma do nauki angielskiego – Novakid przygotowała – dla nich darmowy Maraton Halloweenowy.
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp
Email
Print
5 inspiracji na tegoroczne Halloween
Halloween na TikToku to czas pełen kreatywności i wyjątkowych inspiracji. Budzące grozę trendy makijażowe, kostiumowe czy kulinarne rozprzestrzeniają się w zawrotnym tempie. Platforma ta stała się nie tylko miejscem inspiracji, ale i łącznikiem między kulturami, a tegoroczne trendy Halloweenowe są tego najlepszym przykładem. Poniżej przedstawiamy najciekawsze z nich.

1. “Before & After”, czyli kreatywne metamorfozy DIY

Tutoriale dotyczące tworzenia strojów z horrorów, popularnych seriali czy ikon popkultury są zdecydowanie nr 1 tegorocznego Halloween na TikToku. W szczególności popularne są nostalgiczne stylizacje z lat 2000, styl goblincore oraz estetyka dark academia. Ponadto królują kostiumy z anime i mangi – wielbiciele japońskiej popkultury, zwłaszcza seriali takich jak Demon Slayer czy Jujutsu Kaisen, z imponującą dozą kreatywności wcielają się w swoich ulubionych bohaterów. Kostiumy łączą się z trendem „Before & After” – polegającym na pokazywaniu swojego zwykłego, codziennego życia, a następnie przechodzenia transformacji w postaci halloweenowe – od eleganckich, przez zabawne, po przerażające.

2. Makijaże w stylu Euphoria

Wyraziste, brokatowe makijaże inspirowane serialem Euphoria stały się hitem także w Polsce. Wiele osób na TikToku pokazuje tutoriale z neonowymi cieniami do powiek, kamieniami oraz odważnymi kreskami, idealnymi na imprezy Halloween. Oprócz tego popularne są efektowne rany czy iluzje optyczne. Makijaż glow-in-the-dark, czyli świecący w ciemności, również często pokazywany w TikTokowych tutorialach. Szczególnie efektownie wypada w połączeniu z kostiumami, które również świecą lub zmieniają kolor pod wpływem światła UV.

3. Dźwięki strachu i straszne historie

TikTokerzy wykorzystują również przerażające ścieżki dźwiękowe, by tworzyć krótkie filmiki typu “jump scare”, budując napięcie, a następnie zaskakując widzów przerażającym momentem kulminacyjnym. Ponadto dużym hitem na TikToku jest opowiadanie lub inscenizowanie krótkich, przerażających historii z wykorzystaniem efektów specjalnych.

4. Halloween na talerzu

Użytkownicy TikToka chętnie dzielą się przepisami na halloweenowe przysmaki, takie jak ciastka w kształcie palców czy dyniowe desery. Wiele osób przygotowuje przepisy na strasznie wyglądające potrawy, jak „krwawe” ciasteczka, muffiny z pajęczyną czy napoje o wyglądzie mikstur. Dużym zainteresowaniem cieszą się wyzwania na przygotowanie najbardziej kreatywnej halloweenowej przekąski. W wielu tutorialach kulinarnych pojawiają się przepisy w języku angielskim, co staje się okazją do nauki w formie zabawy i duchu Halloween.

5. „Noc przed Halloween”

Trend, w którym użytkownicy pokazują swoje przygotowania do Halloween, np. układają kostiumy na łóżku i ekscytują się nadchodzącym dniem, cieszy się ogromnym zainteresowaniem w Polsce. To prosta, ale viralowa forma, która szybko zyskuje popularności.

TikTok – brama do globalnej kultury

TikTok to globalna platforma, a większość zawartych tam treści – w tym tutoriali i hashtagów – dostępna jest w języku angielskim. Anglojęzyczna społeczność TikToka to ogromna baza wiedzy i inspiracji, a znajomość tego języka staje się kluczem do zrozumienia i czerpania pełnymi garściami z międzynarodowych trendów. Tworząc treści w tym języku, młodzież w Polsce może zyskać przewagę, ponieważ mogą one stać się popularne nie tylko lokalnie, ale i międzynarodowo.

Z okazji Halloween platforma do nauki angielskiego dla dzieci, Novakid, wspiera najmłodszych w odkrywaniu świata, pomagając im stać się częścią globalnej społeczności. Marka zaplanowała trzydniowy, darmowy maraton języka angielskiego o tematyce Halloween, który odbędzie się w dniach 29-31 października. Zabawa dedykowana jest dzieciom i młodzieży w wieku 4-12 lat i stanowić będzie wciągający sposób na naukę języka angielskiego. Dzięki interaktywnym lekcjom wideo, grom i warsztatom uczestnicy zanurzą się w języku angielskim, świętując “spooky season”. Zabawa, realizowana w mediach społecznościowych potrwa trzy dni, podczas których zaplanowano zróżnicowane aktywności: poznawanie słownictwa i tradycji związanych z Halloweenwieczorny pokaz Halloween z certyfikowaną lektorką Dayną oraz tworzenie własnej, Halloweenowej maski i praktykowanie języka angielskiego podczas lekcji tematyczne.

– Znajomość języka angielskiego pozwala dzieciom na czerpanie inspiracji bezpośrednio od twórców zagranicznych, a także nawiązywanie kontaktów z młodzieżą z całego świata – mówi Max Azarov, CEO i współzałożyciel Novakid. – Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych jest kluczowe w świecie cyfrowym. Znając angielski dzieci mogą lepiej rozumieć globalną kulturę  i aktywnie w niej uczestniczyć – dodaje Azarov.

Novakid
Novakid to internetowa szkoła języka angielskiego dla dzieci założona w 2017 roku w Dolinie Krzemowej (USA) przez Maxa Azarova, Dmitrija Malina i Amy Krolevetskaya. Obecnie ponad 3000 doświadczonych i wykwalifikowanych nauczycieli prowadzi lekcje języka angielskiego dla dzieci w wieku od 4 do 12 lat za pośrednictwem interaktywnej platformy internetowej, zaprojektowanej przez Novakid. W 2021 r. szkoła przeprowadziła ponad 2,6 mln zajęć dla około 200 000 uczniów. Novakid jest obecnie na 133 miejscu na liście Forbes wśród 500 najlepszych pracodawców startupowych w USA. (https://www.forbes.com/consent/?toURL=https://www.forbes.com/lists/americas-best-startup-employers/). Program edukacyjny Novakid English as a Second Language (ESL) – angielski jako drugi język – jest zgodny z Europejskim Systemem Opisu Kształcenia Językowego (CEFR) i został opracowany z myślą o indywidualnych zainteresowaniach i wieku dzieci. Novakid wykorzystuje grywalizację i technologie VR w celu stworzenia anglojęzycznego środowiska i pomaga

Źródło:

Novakid