Obecnie sektor ochrony zdrowia zmaga się z wieloma problemami – w tym z niedoborem kadry, dlatego musimy nauczyć się „szanować” kadrę medyczną i ich czas. Temu służy także ta kampania. Obserwujemy i analizujemy problem nieodwoływanych wizyt od kilku lat, stąd konsekwentnie edukujemy naszych pacjentów, usprawniamy systemy, by każdy mógł w szybki i wygodny sposób zarządzać swoimi wizytami lekarskimi, w tym je odwoływać i dawać innym szansę na zajęcie terminu – mówi Artur Białkowski, Dyrektor Zarządzający ds. Usług Biznesowych w Medicover w Polsce.
W Medicover w 2022 roku odnotowaliśmy blisko 220 tys. nieodwołanych wizyt oraz około 79 tys. odwołanych zbyt późno, aby je wykorzystać. Daje to ponad 33 tys. wizyt miesięcznie, czyli ponad 1000 utraconych wizyt dziennie. To ogromne straty zarówno dla pacjentów, którzy nie mogą korzystać z konsultacji i zabiegów, ale i podmiotów medycznych, które bezpośrednio ponoszą koszt nieanulowanych konsultacji – przekonuje Artur Białkowski. Inauguracja kampanii odbyła się 27 października. Od tego momentu za pośrednictwem strony internetowej kampanii, wszystkie podmioty chcące wesprzeć ideę #ODWOLUJE #NIEBLOKUJE mogą zgłaszać swój akces.
Honorowy patronat nad kampanią objęło Ministerstwo Zdrowia oraz Narodowy Fundusz Zdrowia. Organizatorem kampanii jest Centrum Medyczne CMP. Współorganizatorami projektu są: Centrum Medyczne Żelazna – Szpital i Przychodnia św. Zofii, Mazowiecki Szpital Bródnowski, Centralny Szpital MSWiA, Warszawski Szpital dla Dzieci, Szpital Wolski, POLMED, Medicover i LUX MED. Wśród partnerów społecznych znalazły się organizacje jak Instytut Praw Pacjenta i Edukacji Zdrowotnej oraz Fundacja My Pacjenci. Patronem naukowym został Warszawski Uniwersytet Medyczny, a partnerami merytorycznymi Centrum Medyczne Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego i Centrum e–Zdrowia.
O Centrum Medycznym CMP
Centrum Medyczne CMP to sieć przychodni posiadających obecnie 19 oddziałów na terenie Warszawy, Piaseczna, Łomianek i Józefosławia. Jest polską, rodzinną firmą, która powstała w 2002 roku. Jej misją jest dostosowanie się do potrzeb pacjentów i ich zaspokojenie, a także wyjście naprzeciw oczekiwaniom rynku i rozwój oferty biznesowej. CMP oferuje prywatną opiekę specjalistyczną, a także realizuje wizyty z zakresu Podstawowej Opieki Zdrowotnej i Ambulatoryjnej Opieki Specjalistycznej w ramach Narodowego Funduszu Zdrowia. Na stałe współpracuje z ok. 500 podwykonawcami na terenie całej Polski i ponad 800 specjalistami. Opieką lekarską w CMP objętych jest ok. 650 000 pacjentów. Od 2019 r. firma prowadzi badania kliniczne m.in. w zakresie leczenia grypy czy chorób z obszaru pulmonologii, kardiologii i ginekologii, a obecnie również leków na COVID-19.