Marka FRoSTA umacnia się na polskim rynku mrożonek

W 2022 roku marka FRoSTA w Polsce urosła znacznie szybciej niż rynek mrożonek: +14,8% wolumenowo oraz +26,9% wartościowo. Wzrost wolumenu był szczególnie silny dla dań gotowych (+25%) i produktów rybnych (+15%).
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp
Email
Print
frosta logo
100% naturalnego smaku
Kluczowym czynnikiem tego sukcesu jest konsekwentnie od lat prowadzona przez FRoSTĘ filozofia 100% naturalnego smaku, która od 11 lat dotyczy wszystkich produktów marki. W 2012 roku FRoSTA całkowicie zreorganizowała swój asortyment i produkcję, i od tego czasu konsekwentnie rezygnuje ze wszystkich konserwantów, aromatów, wzmacniaczy smaku i innych dodatków do żywności – nawet tych, które nie muszą być deklarowane.

„Pomysł, aby produkować żywność w taki sam sposób, jak w domu, tylko w większych ilościach – był jak na tamte czasy szalony. W 2011 roku polscy nie konsumenci nie analizowali tak świadomie składu kupowanych produktów. Dziś cieszymy się, że wytrwaliśmy w naszych postanowieniach przez pierwsze trudne lata i nie poszliśmy na żadne kompromisy…” mówi Paweł Wojciechowski, dyrektor handlowy FRoSTY na Polskę i Europę Centralną.

Wyniki finansowe grupy FRoSTA
Skonsolidowane przychody FRoSTY AG wyniosły w 2022 roku 579 mln euro, co daje +9,8% wzrostu w stosunku do roku poprzedniego. Oprócz przychodów ze sprzedaży produktów marki FRoSTA, na ten wynik składają się przychody pochodzące ze sprzedaży produktów dla gastronomii, który to rynek odradza się po kryzysie związanym z pandemią. Natomiast działalność FRoSTY AG na rzecz marek własnych i production partnering znacznie straciła na znaczeniu.

Roczny zysk netto FRoSTY AG spadł w 2022 r. do 24,3 mln EUR w porównaniu z 28,6 mln EUR w roku poprzednim, a jest to bezpośredni, opóźniony efekt wzrostu kosztów prawie wszystkich surowców oraz energii.

Plany na 2023 rok
Na rok 2023 FRoSTA przewiduje, że poziom kosztów i cen sprzedaży z ostatnich kilku miesięcy utrzyma się na wszystkich rynkach. Na tej podstawie, przy zrównoważonym rozwoju marki, FRoSTA AG zarząd spodziewa się wzrostu przychodów w wysokości + 10 % do + 15 % i dochodów w wysokości 3 % do 5 % przychodów.

W 2023 roku FRoSTA planuje poszerzyć swój asortyment o kolejne produkty wegetariańskie, zachęcona popularnością warzywnych burgerów i paluszków. „Na polskim rynku wciąż mało jest produktów roślinnych z dobrym składem, bez dodatków do żywności. Dlatego FRoSTA chce poszerzać swoją ofertę dla wegan, wegetarian i fleksitarian, dostarczając smacznych, naturalnych produktów roślinnych ” – mówi Aleksandra Wysocka, dyrektor marketingu FRoSTY.

FRoSTA 
FRoSTA to marka, która od 1998 roku wyróżnia się na rynku mrożonej żywności. Najważniejszym elementem marki jest filozofia 100% naturalnego smaku! Produkty FRoSTY nie zawierają dodatków do żywności – substancji konserwujących, wzmacniaczy smaku, barwników ani aromatów. FRoSTA w swoich daniach używa świeżych ziół, prawdziwego masła czy świeżej śmietany – stąd właśnie bierze się naturalny, domowy smak jej dań. FRoSTA. Smaczna i prosta.

Źródło:

FRoSTA