Letni przewodnik po wakacyjnych smakach Starbucks

Lato już w pełni, możemy więc cieszyć się słonecznymi i beztroskimi dniami. Co jednak zrobić, gdy upał zaczyna doskwierać? Sposobów na orzeźwienie jest mnóstwo, a mrożona kawa to niewątpliwie jeden z tych najsmaczniejszych. Nadeszła więc idealna pora by wymienić filiżankę gorącego americano na Iced Coffee od Starbucks! Już teraz na Gości kawiarni czekają letnie napoje, które staną się idealnym dopełnieniem wakacyjnych chwil…
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp
Email
Print

Dla miłośników kawy nadszedł sezon na schłodzone wersje ulubionych napojów. W aktualnej ofercie Starbucks znajdziemy szeroki wybór zimnych, mrożonych czy też zblendowanych z lodem napojów na bazie espresso. Bez wątpienia jedną z bardziej fascynujących rzeczy w kawie jest ilość sposobów na jakie można ją przyrządzić! Czym zatem różnią się od siebie poszczególne rodzaje kaw na zimno?

Kawa mrożona, dostępna w Starbucks w wielu wariantach, najpierw parzona jest na gorąco, a następnie schładzana lodem. Proces ten sprawia, że jej smak nabiera idealnej równowagi pomiędzy słodyczą a kwasowością. Na Gości kawiarni czeka pełna paleta mrożonych kompozycji, od innowacyjnego Iced Brown Sugar Oat Shaken Espresso, którego bazę stanowi delikatny napój owsiany, po klasykę w postaci wzmocnionego Iced Americano. Fani subtelnych smaków mogą spróbować zimnych wersji Caffe Latte, Mocha czy Macchiato. Każdy napój zawierający mleko dostępny jest również w wersji roślinnej.

Całkowicie inną metodą przygotowywana jest kawa Cold Brew – zmielone ziarna zalewamy zimną wodą i zostawiamy na około 20 h. Charakteryzuje ją niższa kwasowość oraz łagodniejszy, niż w przypadku tradycyjnie parzonej kawy, smak. Oprócz podstawowej wersji Cold Brew, w Starbucks skosztować możemy również Cold Brew Latte z dodatkiem mleka, a w tegorocznej ofercie pojawiła się również słodsza wersja – Salted Caramel Cream Cold Brew.

Podczas letniej beztroski nie może również zabraknąć flagowego wakacyjnego napoju, dostępnego wyłącznie w kawiarniach Starbucks. Mowa oczywiście o Frappuccino® Blended Beverage! Ten kultowy napój blendowany z kostkami lodu, Goście kawiarni mogą skosztować w wersji kawowej oraz bezkofeinowej. W ofercie Strabucks znajdziemy wiele wariantów smakowych napoju, jak na przykład Caramel Frappuccino®, Strawberries & Cream Frappuccino® czy Chocolate Cream Frappuccino®. Tego lata nie mogło też zabraknąć nowości! Tym razem do oferty dołączyły wyjątkowe, urzekające kolorem Passionfruit Raspberry Frappucciono® Blended Beverage o egzotycznym smaku marakui oraz Banana Split Frappuccino® Blended Beverage z nutą karmelizowanego banana.

Lato w kawiarniach Starbucks to sezon, który obfituje w wiele pysznych i orzeźwiających smaków. W tym roku, oprócz stałego wachlarza kaw mrożonych, na naszych Gości czekają także dwa nowe i absolutnie przepyszne smaki kultowych Frappuccino®, dostępnych tylko u nas. Miłośnicy wyjątkowych kompozycji na pewno chętnie wypróbują też Cold Brew – kawę inną niż wszystkie, bo przygotowywaną całkowicie na zimno. Serdecznie zachęcamy, aby zajrzeć do naszych kawiarni i odnaleźć swój wakacyjny smak!” mówi Paula Chudzińska, brand manager Starbucks Polska.

Na wynos
Każdą z dostępnych w Starbucks kaw możemy zabrać ze sobą na wynos, również we własnym kubku. Pragnąc wspierać dobre nawyki wśród miłośników kawy marka od początku swojej działalności w Polsce oferuje zniżkę w wysokości 1 zł na dowolny napój zamówiony do własnego kubka. Gościom, którzy jeszcze takiego nie posiadają, sieć oferuje ich szeroki wybór – w najróżniejszych kolorach i wzorach. Kubki czy butelki Starbucks idealnie sprawdzą się podczas wakacyjnych podróży, utrzymując odpowiednią temperaturę naszego napoju.

Na wakacjach kawa nie musi być nudna
Osoby, które chcą delektować się ulubionym napojem nie tylko w kawiarni, ale również przebywając na wakacjach z dala od miejskiego zgiełku, Starbucks zachęca do eksperymentowania z kawami na zimno w warunkach domowych. Klasyczną Cold Brew można przygotować samemu. Zmielone ziarna kawy zalewa się filtrowaną wodą i zostawia do momentu aż kawa się “zaparzy”. Czy to może się udać? Tak! To czego nie zrobi temperatura wody, zrobi czas. Proporcje do uzyskania idealnego napoju to 35 g kawy na 500 ml zimnej filtrowanej wody. Czas macerowania to 18 do 24 godzin. Tak przygotowane Cold Brew możemy trzymać w lodówce nawet przez 2 – 3 dni. Do jego przygotowania idealnie sprawdzą się kawy średnio i jasno palone, takie jak dostępne w kawiarniach Starbucks odmiany Kenya, Guatemala, czy Blond Espresso Roast. Napój można jeszcze urozmaicić dodając do niego sezonowe owoce. Inną propozycją, którą warto wypróbować w domu jest Espresso Tonic. Do jego wykonania potrzebne będą tonic i lód, które należy zalać przygotowanym wcześniej naparem – najlepiej z ziaren Kenya lub Ethiopia. Jako owocowy dodatek świetnie sprawdzą się tutaj pomarańcza, grejpfrut lub cytryna. Klasyczne espresso wykorzystać można również do przyrządzenia domowego Frappuccino. Dwa szoty kawy należy zblendować z lodem, bananem, zimnym mlekiem lub jego roślinnym zamiennikiem. Napój można wykończyć bitą śmietaną i oprószyć ulubioną czekoladą. Gotowe! Zapowiada się naprawdę smakowite lato!

Informacja o AmRest
Grupa AmRest jest wiodącą, publicznie notowaną spółką restauracyjną w Europie z portfolio rozpoznawalnych marek w 25 krajach. Firma zapewnia wyjątkowe jedzenie i najwyższej jakości obsługę, czego dowodem jest 30 milionów gości odwiedzających jej restauracje każdego miesiąca. Obecnie, AmRest prowadzi ponad 2350 restauracji pod markami franczyzowymi, takimi jak: KFC, Starbucks, Pizza Hut i Burger King, a także także pod markami własnymi: La Tagliatella, Sushi Shop, Blue Frog i Bacoa. Firma ma również w swoim portfolio marki wirtualne. AmRest zatrudnia łącznie ponad 45 000 osób.

Starbucks
Historia Starbucks Coffee Company zaczęła się w 1971 roku w Seattle. Obecnie, dysponując kawiarniami na całym świecie, Starbucks Coffee Company jest wiodącą firmą w dziedzinie pozyskiwania, sprzedaży i palenia kawy. Opierając się na naszym zobowiązaniu i przyjętych przez nas wartościach, z każdym kubkiem kawy dostarczamy naszym klientom niepowtarzalną atmosferę i wyjątkowe wrażenia (Starbucks Experience). Aby dowiedzieć się więcej o Starbucks Experience zapraszamy do naszych kawiarni oraz na strony www.starbucks.com i www.starbucks.pl, a także na profil Starbucks na portalu Facebook.

Źródło:

Starbucks