Marka Lee® ogłasza premierę nowej kolekcji powstałej we współpracy z The Brooklyn Circus (BKc). Kolekcja ta jest dostępna w USA i Europie. Ta legendarna marka z ponad 133-letnią historią, słynąca z odzieży denimowej i codziennej, połączyła siły z brandem, u którego steru stoi czarnoskóry projektant mody, tworzący ubrania w miejskim stylu z roboczym sznytem. Efektem jest wspólna kolekcja, która łączy podobne dla obu marek podejście do rzemiosła i styl.
Kolekcja Lee x BKc, czerpiąca z historii odzieży roboczej i zachodniego dziedzictwa Lee, łączy archiwalne fasony tej marki z niepowtarzalną wizją BKc. Zainspirowany historią czarnoskórych kowbojów Ouigi Theodore – założyciel i dyrektor kreatywny The Brooklyn Circus – ściśle współpracował z zespołem projektantów Lee na każdym etapie powstawania kolekcji, aby podkreślić wpływ, jaki na amerykański Zachód miała kultura osób czarnoskórych.
„Dajmy siłę zwykłym ludziom. Naszym celem jest opowiadanie historii naszej społeczności poprzez współpracę ze znaczącymi markami, takimi jak Lee” – mówi Theodore. „The Brooklyn Circus znajduje inspiracje na kartach historii, więc współpraca z marką o bogatym dziedzictwie, taką jak Lee, w celu opowiedzenia historii czarnoskórych osób pracujących na Zachodzie miała sens”.
„Lee przemawia do różnych społeczności i kultur, ponieważ była tam na miejscu w czasie rzeczywistym. Praca nad wspólną kolekcją była niezwykle ekscytująca, ponieważ zależało nam na połączeniu odzieży kowbojskiej z roboczą i wysmakowanym miejskim stylem, przy jednoczesnym zachowaniu spójności każdego z nich” – powiedział globalny dyrektor Lee ds. kolekcji męskiej, Sedgwick Cole Jr. „Każdy szczegół, od japońskiego denimu selvedge po wełnę Melton oraz stworzone specjalnie dla tej kolekcji wzory i kolorystyka łączą te dwie historie w spójną całość. Efekt? Niepowtarzalna kolekcja, która sprawia, że mówisz: „To się nazywa nowe i świeże spojrzenie”.
Kolekcja obejmuje spodnie dla mężczyzn i kobiet, topy, kombinezony (w tym słynny Union-All) i kurtki. Na szczególną uwagę zasługują:
- Cowboy Jacket – model ten nawiązuje do kultowego fasonu 101 Cowboy Jacket. W interpretacji Lee x BKc kurtka ta łączy klasyczny styl z nowoczesnym miejskim sznytem.
- Unisex Varsity Jacket – uwielbiana przez The Brooklyn Circus kurtka z wełny Melton i skóry z ozdobnym haftem przedstawiającym czarnoskórego kowboja. Jest to bardzo efektowny model na wiele sezonów.
- Cowboy Jeans – dżinsy inspirowane modelem Lee Cowboy Jeans z 1925 roku. Spodnie Lee x BKc są unowocześnioną wersją wykonaną z denimu selvedge z personalizowanymi okuciami i nowoczesną estetyką.
- Whizit Bib Overall – kombinezon Whizit to ukłon w stronę dziedzictwa Lee, które jako pierwsze wykorzystało w swojej odzieży zamki błyskawiczne. Wykonany z kraciastego denimu kombinezon oddaje hołd pracownikom, którzy zbudowali Amerykę. Model ten dostępny jest w wersji dla mężczyzn i kobiet.
„Współpraca przy tworzeniu odzieży damskiej z The Brooklyn Circus była dla nas zaszczytem” – powiedziała Nicola Mielke, globalny dyrektor Lee ds. projektowania odzieży damskiej. „Wykorzystaliśmy pierwotnie męskie fasony, takie jak kombinezon WhizIt Overall, i dodaliśmy kobiece detale, aby stworzyć ubrania, które są zgodne z ogólną wizją kolekcji. Łączenie przeszłości z nowoczesnością lub tym, co nieoczekiwane, czyni projektowanie bardzo interesującym. Potwierdzeniem jest właśnie ta kapsułowa kolekcja”.
Ceny wahają się od 110 $ do 385 $, a kurtka Varsity zostala wystawiona za rekordową sumę 1200 $. Kolekcja kapsułowa jest dostępna na stronach internetowych Lee i BKc, w sklepach Lee w Europie i Karolinie Północnej oraz w The Brooklyn Circus (150 Nevins St, Brooklyn, NY). Można ją rownież kupić w American Rag (Los Angeles), City Workshop, Moda (Pittsburgh), End (Uk), Double5 (Włochy), Cultizm.com (Niemcy), Royal Cheese (Francja), Hepcat (Szwecja) i Arborator (Holandia).
Odwiedź www.lee.com, aby uzyskać więcej informacji.
THE BROOKLYN CIRCUS
Ouigi Theodore, dyrektor kreatywny The Brooklyn Circus, stworzył niepowtarzalny styl, który zdobył uznanie nie tylko wśród nowojorskich entuzjastów mody, ale także wśród fanów streetwearu z Europy, RPA, Japonii, Korei i Wielkiej Brytanii. Stał się postacią rozpoznawalną i zdobył pozycję prekursora trendów w agencjach reklamowych i marketingowych, które chcą zdobyć przewagę na rynku. Konsultował kampanie dla Hennessy/LVMH, Sean John Vote or Dies, Toyota, Casio G-Shock, American Express, PF Flyers, Liberty Fairs, ENVSN FEST, New Balance, Reebok, Deutsch Advertising, Sennheiser Audio. Jako założyciel The Brooklyn Circus, jednego z najbardziej wpływowych konceptów detalicznych w USA, wiele podróżuje i dzieli się wizją The Brooklyn Circus/BKc oraz 100-letnim planem Style + Character. Ostatnio The Brooklyn Circus współpracował z marką Macy’s, Jack Daniels i Todd Snyder.