Można powiedzieć, że każdy z nas jest specjalistą od emocji. Przeżywamy je przecież co chwilę – radość, nadzieję, smutek, wdzięczność i wiele innych. Są naturalne jak oddychanie. A szczególnie bliskie wydają się nam te pozytywne. Nieraz odczuwamy je jako łagodne i przelotne stany przyjemności. Choć bywają ulotne, to mają o wiele większe znaczenie niż myślimy. Pozytywne emocje radykalnie odmieniają naszą codzienność. Pozwalają zobaczyć nowe rozwiązania, wyjść z impasu i stać się lepszą wersją siebie. Oddziałują na nasze zdolności umysłowe, wygląd, a nawet na rytm serca i funkcjonowanie całego organizmu. Dlatego warto nauczyć się tworzyć takie sytuacje, które wyzwolą w nas pozytywne emocje. – komentuje Alina Adamowicz, terapeutka, wykładowczyni, autorka książek i ekspertka akcji „Nastrojowe kolory Polski”.
W poszukiwanie naszych emocji wyrusza także marka Mercedes-Benz. W ramach akcji „Nastrojowe kolory Polski” codziennie przez 2 tygodnie marka skanuje Internet, by stworzyć mapę emocji pojawiających się w mediach społecznościowych – w postach i hasztagach. Celem akcji nie jest analiza psychologicznej czy społecznej sytuacji, ale naświetlenie tematu uczuć i emocji. Siłą tego pomysłu jest prostota i uniwersalność, a jego wymiar jest symboliczny.