Nie bez znaczenia jest empatia, nawiązywanie relacji i ludzka twarz technologii
Na powierzchni blisko 350m2 zlokalizowano 8 stref wypełnionych nowoczesną technologią. To tutaj uczniowie Szkoły w Chmurze będą mogli przekonać się jaka różnica jest między robotem a kobotem. I jak ważna w budowaniu rozwiązań dla przyszłości jest współpraca. Kreatywności, logicznego myślenia i działania razem uczyć będą nauczyciele, ale i roboty. Większe i mniejsze: klocki, mikrokontrolery i kobot właśnie, czyli robot kolaboracyjny.
– To i kolejne pokolenia poddawane będą presji rewolucji technologicznych niosących ze sobą zmiany funkcjonowania jednostki jak i całego społeczeństwa. Szkoła powinna uczyć otwartości, nawiązywania relacji, gotowości na zmiany, umiejętności odnalezienia się w zachodzących procesach, ale także bycia inicjatorem tych zmian. Kreatywność, łatwość nawiązywania współpracy, realizowania projektów, wzajemnego szacunku do zróżnicowanych talentów powinny być codziennością w procesie edukacyjnym – mówi Barbara Jędrusiak, dyrektorka Szkoły w Chmurze. -Uczniowie powinni móc zdobywać wiedzę wykorzystując teorię w praktyce, przeprowadzając eksperymenty, biorąc udział w warsztatach, doświadczając interakcji z robotami, nowoczesnymi drukarkami 3D i wszystkim tym, co w krajach wysoko rozwiniętych jest standardem – dodaje.
W Centrum Robotyki znajdziemy ponad 300 różnych produktów. To wspomniany robot kolaboracyjny ABB i ponad 10 robotów programowalnych, 2 drukarki 3D ze stacjami post druk, ploter laserowy, mikroskopy, dwie kamery foto-video. Kilkanaście zestawów do nauki programowania edu sense oraz zestawów lego Mindstorms.
Robot Kolaboracyjny
To najbardziej zaawansowany technologicznie mieszkaniec nowego centrum Dzięki niemu uczniowie będą mogli zdobyć umiejętności, których pozazdrościć im może niejeden student uczelni technicznych.
Mikrokontrolery
Miejsce gdzie możemy zaprogramować złożone przez nas roboty lub mikrokontrolery pozwalające wykonać funkcje przez nas wymyślone.
Kodowanie na dywanie
Kilkanaście zestawów od firmy EduSense które obniżają próg wejścia do zrozumienia programowania. Dwa rodzaje robotów, dzięki którym uczymy się pisać pierwsze kody. W tej strefie znajdziemy też długopisy 3D.
Lego – Miejsce gdzie najmłodsi mogą pobudzić wyobraźnię składają swoje pierwsze Lego konstrukcje. Ci bardziej zapaleni mają do dyspozycji zestawy Lego Mindstorms które w kilkudziesięciu kombinacjach pomogą nam stworzyć interaktywne roboty.
Rękodzieło
Cała technologia, której można doświadczyć w centrum ma już swoje zastosowanie w przemyśle. Istnieją Szkoła w Chmurze maszyny, które potrafią tworzyć całe materiały, całe części garderoby. Bazują one na tych samych podstawach. Tutaj uczniowie będą mogli sami stworzyć tkaniny i swoją garderobę od podstaw.
Projektowanie 3D
Na superkomputerach powstawać będą projekty konstrukcji lub elementów które wydrukujesz na drukarkach 3D
Warsztat
Przestrzeń, w której drukarki 3D wyprodukują zaprojektowane przez uczniów elementy lub konstrukcje. Ploter laserowy wytnie podstawę nowego robota. Na stołach warsztatowych wszystkie te elementy będą mogły zostać dopracowane. Z koeli przy mikroskopach będzie można naprawić zerwane przewody i przylutować elementy mikrokontrolera.
Studio
To miejsce ekspresji. Nagrać tutaj będzie można efekty swojej pracy lecz nie tylko. Można tu nagrać podcast lub nagrać film. Centrum Robotyki Szkoły w Chmurze powstało w ramach projektu Laboratoria Przyszłości z myślą o rozwoju kompetencji cyfrowych uczniów i uczennic. Nie zabrakło tu przestrzeni warsztatowej i integracyjnej. Centrum jest namacalnym dowodem tego, że Szkoła w Chmurze to nie tylko wirtualna przestrzeń zdobywania wiedzy. Przede wszystkim to na nowo zdefiniowany model edukacji, w którym
stawia się na rozwój pasji