Kaufland podsumowuje świąteczne akcje charytatywne

Pół miliona złotych – taką kwotę przekaże Kaufland organizacjom pożytku publicznego w ramach świątecznej akcji „Twoje punkty mają moc”. O wysokości udzielonego wsparcia konkretnym podmiotom zdecydowali klienci, którzy ochoczo przekazywali swoje punkty zebrane w ramach programu lojalnościowego Kaufland Card. Klienci sieci brali również udział w zbiórkach produktów spożywczych, dzięki czemu do potrzebujących za pośrednictwem Banków Żywności i Caritas trafiło ponad 14 ton artykułów. Sukces odniosła również akcja „List do św. Mikołaja” – pracownicy Kaufland spełnili ponad 330 świątecznych marzeń dzieci i seniorów.
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp
Email
Print
Kaufland podsumowuje świąteczne akcje charytatywne

Od 16 listopada do 6 grudnia użytkownicy programu Kaufland Card mogli przekazywać zebrane punkty na rzecz organizacji pożytku publicznego, z którymi Kaufland współpracuje od lat: Caritas, Fundacji Serca dla Maluszka oraz Polskiej Akcji Humanitarnej. Największą liczbę głosów – ponad 26 000 – uzyskała Fundacja Serca dla Maluszka, otrzymując tym samym wsparcie w wysokości 250 000 zł. Caritas z wynikiem ponad 19 000 głosów dostanie środki w wysokości 150 000 zł, a 100 000 zł za ponad 14 000 głosów przypadło Polskiej Akcji Humanitarnej.

Zaangażowanie w akcję charytatywną „Twoje punkty mają moc”, którą zorganizowaliśmy po raz pierwszy przy pomocy Kaufland Card, potwierdza, że klienci mają wielkie serca i chcą pomagać potrzebującym. Sieć Kaufland cyklicznie podejmuje inicjatywy społeczne, a włączając w nie swoich klientów, w myśl hasła „Zróbmy to razem”, działamy ze zdwojoną siłą. Cieszymy się, że przekazane w ramach akcji środki o łącznej wartości 500 000 zł będą nieść realną pomoc wielu potrzebującym – mówi Maja Szewczyk, dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej w Kaufland Polska.

Środki otrzymane w ramach akcji „Twoje punkty mają moc” Polska Akcja Humanitarna przeznaczy na wsparcie młodzieży wychowującej się w warunkach niekorzystnych do prawidłowego rozwoju oraz zdrowia psychicznego w ramach programu „Pajacyk”. Darowizna przekazana Caritas posłuży z kolei edukacji dzieci z najuboższych rodzin poprzez działania programu „Skrzydła”, natomiast Fundacja Serca dla Maluszka z uzyskanych środków zorganizuje bezpłatne turnusy rehabilitacyjne w gabinecie terapeutyczno-rehabilitacyjnym „Leśna Ścieżka”.

W listopadzie oraz grudniu Kaufland angażował klientów w jeszcze inną akcję – zbiórki żywności organizowane w wybranych sklepach. W wyniku zbiórek przeprowadzonych w sieci Kaufland wspólnie z Bankami Żywności oraz Caritas do osób potrzebujących trafiło ponad 14 ton produktów spożywczych, które pozwolą im przygotować się do nadchodzących świąt.

Fot. Kaufland Polska

Pracownicy Kaufland też angażują się w pomaganie

W tym roku odbyła się także 7. edycja akcji wolontariatu pracowniczego „List do św. Mikołaja”. Pracownicy sieci Kaufland po raz kolejny wcielili się w role świętych mikołajów na rzecz podopiecznych Fundacji Serca dla Maluszka oraz Domu Pomocy Społecznej Samarytanin we Wrocławiu. Wolontariusze co roku otrzymują listy opisujące potrzeby i marzenia dzieci oraz seniorów, które starają się spełnić. Od 2017 roku, czyli od początku istnienia akcji, pracownicy przekazali łącznie prawie 1500 prezentów na rzecz potrzebujących.

Akcja „List do św. Mikołaja” to wspaniały przykład zaangażowania pracowników naszej sieci. W tegorocznej edycji nasza załoga z marketów, centrów dystrybucyjnych oraz centrali przygotowała ponad 330 prezentów dla seniorów i dzieci. Cieszymy się, że dzięki tej inicjatywie udało nam się stworzyć podopiecznym świąteczną atmosferę i wywołać uśmiech na ich twarzach. Osób będących w trudnej sytuacji życiowej jest bardzo wiele, dlatego jesteśmy dumni z naszych pracowników, którzy każdego roku angażują się w inicjatywy firmowe, ale także prywatnie podejmują różne działania niosące potrzebną pomoc – dodaje Maja Szewczyk.

Więcej informacji na temat przeprowadzonej akcji „Twoje punkty mają moc” i jej szczegółowych wyników można znaleźć na dedykowanej stronie internetowej.

Kaufland Polska
Kaufland to odnosząca sukcesy międzynarodowa sieć sklepów oferująca artykuły spożywcze oraz produkty codziennego użytku. W całej Europie Kaufland posiada ponad 1500 sklepów i zatrudnia ok. 155 000 pracowników. W Polsce sieć posiada 243 markety i zatrudnia ok. 15 500 pracowników. Asortyment sklepów Kaufland liczy kilkanaście tysięcy produktów. Sieć koncentruje się przede wszystkim na ofercie produktów świeżych – owoców i warzyw, produktów mlecznych, a także mięsa, wędlin, serów i ryb. Kaufland realizuje swoją misję w oparciu o cztery fundamentalne wartości, którymi są: jakość, wybór, cena i łatwość zakupów. Jako firma odpowiedzialna, w ramach strategii zrównoważonego rozwoju pn. „Zróbmy to razem”, Kaufland angażuje w swoje działania różne grupy interesariuszy – pracowników, partnerów biznesowych, klientów, lokalne społeczności, organizacje pozarządowe oraz podejmuje i wspiera inicjatywy mające na celu promowanie zdrowego odżywiania, przeciwdziałanie marnowaniu żywności, poprawę dobrostanu zwierząt, przeciwdziałanie zmianom klimatycznym, redukcję zużycia tworzyw sztucznych.

Źródło:

Kaufland Polska