Lidl Polska zaczął tegoroczne wspólne granie z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy już w połowie grudnia 2022 r. Właśnie wtedy przy kasach w ponad 800 sklepach w Polsce pojawiły się wielkie skarbony z serduszkiem WOŚP – wystartowały zbiórki pieniędzy.
Kolejne wzmożone działania, mające na celu wsparcie Finału, rozpoczęły się na przełomie roku. W tym czasie w sklepach pojawiły się gadżety WOŚP, takie jak: bawełniane t-shirty, kolorowe skarpetki, kubki, kalendarze czy breloki. Sieć po raz kolejny zaangażowała się także w charytatywne aukcje finałowe. Na licytację trafiły: koszulka dla fanów e-sportu z autografami gamerów legendarnej „Złotej Piątki”, dzień na planie zdjęciowym Kuchni Lidla oraz wyjątkowa kolacja dla dwóch osób w restauracji Platter by Karol Okrasa – przygotowana i zaserwowana przez samego Szefa Kuchni.
Triumf empatii
Każdego roku oficjalne ogłoszenie wyników zbiórek WOŚP wzbudza wiele emocji. Lidl Polska wraz z klientami wspiera działania Fundacji już od 14 lat. W tym roku, dzięki prowadzonym działaniom (czyli zbiórkom, sprzedaży gadżetów WOŚP oraz licytacjom) sieć Lidl Polska przekazała ponad 5 mln zł, które zostały w całości przeznaczone na cel 31. Finału: walkę z sepsą i zakup nowoczesnego wyposażenia dla laboratoriów mikrobiologicznych w całym kraju.
Współpraca między Lidl Polska a Fundacją Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy trwa już 14 lat. W tym czasie sieć przekazała na cele Fundacji łączną kwotę ponad 44 mln zł.