Polska daje kobietom dobre perspektywy
Zgodnie z raportem „Woman, Business and the Law 2024”, który analizuje sytuację kobiet w 190 gospodarkach, Polska uzyskuje 93,8 punktu na 100. Choć wynik ten może wydawać się dobry, jest poniżej średniej regionalnej krajów OECD (36 wysoko rozwiniętych i demokratycznych państw). Cieszy jednak, że Polska wypada dobrze w kwestiach dotyczących decyzji kobiet o podjęciu pracy, wynagrodzenia oraz przepisów dotyczących macierzyństwa i pracy po urodzeniu dzieci. Niestety, jednym z najniższych wyników naszego kraju jest wskaźnik związany z bezpieczeństwem kobiet.
Co te dane oznaczają w kontekście nadchodzącego Dnia Kobiet? Przede wszystkim pokazują, że dziewczynki dorastające w Polsce mają szansę rozwijać swoje indywidualne cechy, kształcić się w sprzyjającym środowisku i wkraczać w dorosłość w kraju, który zapewnia stabilne struktury wspierające ich rozwój. To naprawdę sporo! Warto jednak pamiętać, że równie istotne, jak zapewnienie stabilności, jest stawianie na rozwój i indywidualizm dziecka. Dorastanie jest kluczowym momentem, wartym inwestycji w pasje, marzenia i talenty, co pomaga tworzyć przestrzeń do wyrażania siebie i podejmowania wyzwań. Dziewczynki, które od najmłodszych lat uczą się, że ich głos ma znaczenie i mogą osiągać swoje cele niezależnie od ograniczeń społecznych, wyrosną na silne kobiety, gotowe do podejmowania odpowiedzialności i wprowadzania zmian w świecie.
Zachęcanie do rozwijania indywidualności, wspieranie w odkrywaniu pasji oraz nauka wyrażania siebie to kluczowe elementy, które pomagają kształtować przyszłe liderki, artystki oraz kobiety zajmujące się nauką czy biznesem. Warto, by każde dziecko, niezależnie od płci, miało równe szanse na rozwój, naukę i realizację swoich marzeń – mówi Katarzyna Spieszko, Marketing Manager, MGA Entertainment Poland.
Zadbajmy o możliwości rozwoju pasji u chłopców
Równie ważne jak wspieranie dziewczynek w rozwoju ich pasji i indywidualnych cech jest inwestowanie w zainteresowania i umiejętność wyrażania siebie przez płeć przeciwną. Chłopcy także potrzebują przestrzeni, by odkrywać swoje talenty, budować pewność siebie i realizować marzenia. Zdarza się, że problemem stają się narzucane stereotypy i oczekiwania, które często wpływają na ograniczenie rozwoju cech indywidualnych oraz talentów. Rolą rodziców i opiekunów jest więc zachęcanie najmłodszych do nauki stawiania na siebie i pogłębianie kreatywności. Warto mieć na uwadze, że wsparcie to przełoży się również na aspekty takie jak kształtowanie zdrowych i wartościowych relacji, możliwości wyrażania swoich emocji oraz radzenia sobie z wyzwaniami codzienności.
Prezenty, które dają szansę na odkrywanie siebie
Jak wybrać upominek z okazji Dnia Kobiet i Mężczyzn? MGA prezentuje zabawki, które pomagają kształtować kreatywność, poczucie siły oraz indywidualność dzieci, niezależnie od płci. Dzięki zestawowi Miniverse Botanicals lub kulom z serii Miniverse Nature dzieci zanurzą się w świecie przyrody, który uczy dbałości – o roślinki, ale również samych siebie. Kreatywna zabawa w tworzenie miniaturowych ogrodów to pomysł idealny na wiosnę i dobry dla dzieci od 8 r.ż. (sprawdzi się także jako alternatywa dla żywego kwiatka dla dorosłej kobiety). Z kolei lalki Rainbow High to propozycja, która dzięki swojej kolorowej odsłonie uczy różnorodności i tego, jak ważny jest indywidualizm.
Jeśli szukamy zabawki, która poprzez rozwój wyobraźni i zdolności manualnych przeniesie dzieci do świata kulinarnej zabawy, możemy postawić na Creative Chefs od Little Tikes. Wcielenie się w małych szefów kuchni jeszcze nigdy nie było tak przyjemne! Bogaty zestaw akcesoriów takich jak talerze, sztućce, garnki oraz gofrownica, czy nawet piec do pizzy zachęcają do kreatywnej zabawy, ucząc najmłodszych samodzielności poprzez rozwijanie nowej pasji, jaką może okazać się gotowanie!
Warto, by każde dziecko – bez względu na płeć – miało równe szanse na odkrywanie siebie, rozwijanie swoich talentów i budowanie pewności siebie. Prezenty powinny rozwijać, uczyć i bawić, jednocześnie zachęcając do twórczej zabawy i odkrywania nowych możliwości – podsumowuje Katarzyna Spieszko, Marketing Manager, MGA Entertainment Poland.