Dzieła sztuki, diamenty i… metaverse

Kilkanaście galerii i domów aukcyjnych w Monako połączy siły, aby zabrać miłośników sztuki w artystyczną podróż. Na wydarzeniu, które odbędzie się w dniach 12–17 lipca pod patronatem księcia Alberta II, w roli eksperta od NFT wystąpi polska firma SmartVerum, która tokenizuje dzieła sztuki.
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp
Email
Print

Reprezentanci SmartVerum przyjadą do Monako na zaproszenie monakijskiej galerii sztuki Kamil, będącej kolebką sztuki współczesnej i awangardy. Galeria słynie zarówno z prezentowania dzieł twórców uznanych, jak i wspierania wielu wchodzących artystów z całego świata. To właśnie tam można podziwiać arcydzieła włoskiego mistrza renesansu Pabla Picassa, wiodącej postaci szkoły Bauhaus Wassilego Kandynsky’ego, fotografie Helmuta Newtona czy współczesnego nowojorskiego fotografa Jordana Mattera – który zdobył ponad cztery miliony fanów w mediach społecznościowych i którego filmy na YouTube z serii „10 minute photo challenge” obejrzano ponad 200 milionów razy. W tym roku klejnotem w koronie Galerii Kamil podczas Art Weeku będą obrazy z kolekcji „Apokalipsa”, francusko-niemieckiego artysty Érica Massholdera. Przynajmniej jedno z jego dzieł zostanie stokenizowane, czyli zamienione na NFT, przez SmartVerum.

Demony i anioły w cyfrowej rzeczywistości
Éric Massholder, urodzony w 1960 roku, to niezwykła postać niemiecko-francuskiej kultury współczesnej. Jego ekspresjonistyczna twórczość i spontaniczność pociągnięć pędzla wzbudzają wiele emocji. Dzieła twórcy stanowią odpowiedź na zmieniający się świat, który pogrąża się w ekologicznym i ekonomicznym chaosie, obrazują wizje i lęki, ukazując koszmary współczesnego świata wykreowanego w niespokojnej wyobraźni. To właśnie z nich zrodziła się seria „Apokalipsa”, która przedstawia wizję ludzkości na skraju przepaści. A teraz, z typową dla siebie kontrowersją i ironią, Massholder puści w świat swoje proroctwa dzięki partnerstwu z polską firmą specjalizującą się w łączeniu technologii Web3.0 ze światem sztuk pięknych.

Świat się zmienia i zmienia się też postrzeganie sztuki. I tu mamy dobrą wiadomość. Dzięki nowoczesnym technologiom rozszerzamy możliwości sztuki tradycyjnej o artystyczny metaverse. W Monako zaprezentujemy dzieło Massholdera w formacie NFT, ale to nie kres naszych możliwości. Ten i inne obrazy będą dostępne na naszej platformie cyfrowej Mintiq, działającej jak nowoczesna giełda, na której swoje prace mogą wystawiać artyści reprezentowani przez renomowane galerie sztuk, ale też ci artyści, którzy do tej pory nie mieli przestrzeni, żeby prezentować swoją twórczość – mówi Bartosz Bilicki, prezes Smart Verum.

Jak tłumaczy Bilicki, każde z oferowanych dzieł sztuki posiada dokładny opis, klasyfikację i jest zabezpieczone pod względem prawnym. Cyfrowy obiekt w NFT (ang. non-fungible Token), czyli niewymienny, kolekcjonerski token, funkcjonuje jako potwierdzenie autentyczności i własności w postaci zapisu w technologii blockchain.

Każdy zweryfikowany użytkownik platformy Mintiq po dokonaniu zakupu stanie się pełnoprawnym właścicielem fizycznego obiektu w wersji cyfrowej. Obrazy będą przechowywane w elektronicznej formie, ale przygotowaliśmy też specjalne, designerskie wyświetlacze, które wkomponują się w każdy rodzaj wnętrza – dodaje Bilicki.

Na tym nie kończy się obecność polskiej firmy na renomowanym Art Weeku. SmartVerum zaprezentuje także innowacyjny projekt, który trafi do szerokiego grona miłośników piękna – stokenizowaną serię fine art „The M3ssengers”.

Przedstawimy ekskluzywną, limitowaną do 77 sztuk, serię obrazu „Anioł”, przygotowaną przez artystę, który na razie pragnie zostać anonimowy. Jest to seria dopasowana do indywidualnych potrzeb klienta, którą twórca spersonalizuje według życzenia właściciela. Będzie można, na przykład, zmienić twarz anioła, dodać mu akcesoria, takie jak miecz itd. Ale to nie wszystko. Na posiadaczy NFT czekają dodatkowe profity, np. otrzymają za darmo cyfrowe fragmenty wielkich dzieł sztuki – mówi Jakub Sawa, dyrektor operacyjny w SmartVerum. 

Eric Massholder, „Käfer”, 2007 Olej na płótnie, 200x200cm

Zdjęcie udostępnione dzięki uprzejmości Kamil Art Gallery Monaco

Luksusowa podróż po Księstwie
Art Week Monaco to wydarzenie wyjątkowe. Całe księstwo, od La Condamine przez Monte Carlo do Lavrotto, zaprasza zwiedzających do odkrywania różnych okresów historii sztuki na eklektycznym programie wystaw. Wśród wystawców znajdzie się chociażby prestiżowy dom aukcyjny Sotheby’s, który w zeszłą środę w ciągu kilku godzin w Londynie Sotheby’s sprzedał dzieła sztuki o wartości 182 milionów dolarów, takie jak „Portret Luciana Freuda” Francisa Bacona za 53 miliony dolarów i „Autoportret” Andy’ego Warhola za 16 milionów. Sotheby’s udostępni do zakupu kuratorską wystawę luksusowych akcesoriów i biżuterii, w tym specjalną ofertę diamentów VANLELES. W Monako pojawi się również dom aukcyjny Christie’s, który przedstawi dzieła Picassa i współczesne nazwiska, takie jak Hilary Pecis czy Shara Hughes. Zwiedzający zajrzą też do galerii Bastian, Opera i Moretti, obejrzą nowoczesne, monumentalne rzeźby i stuletnie z drzewa oliwnego. Przedstawiciele SmartVerum, którzy przybliżą widzom, czym jest tokenizacja sztuki i jakie płyną z niej wartości, są jedyną organizacją z Europy Środkowej, która została zaproszona na to wydarzenie.

Źródło:

SmartVerum