Czy piróg to pasztet, skoro to nie pieróg? Jarmark Produktów Regionalnych w Blue City

Jest kilka rzeczy więcej niż pewnych – podatki, data Bożego Narodzenia, a także to, że co miesiąc w Blue City kupimy rzemieślnicze produkty spożywcze, których próżno szukać w zwykłych marketach. Nie inaczej jest w tym miesiącu – w dniach 21- 24 lutego przy fontannie na poziomie -1 przy fontannie klienci spotkają świetnie znanych sprzedawców, a także kilka nowości.
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp
Email
Print
Jarmark Produktów Regionalnych

Oprócz takich klasyków jak miody z podlaskich pasiek, długo wędzone na dymie z drzew owocowych wędliny czy smalec z jabłkiem i ogórki kiszone, na Jarmarku Produktów Regionalnych każdorazowo można smaki nowe nawet dla kulinarnych patriotów.

Weźmy piróg biłgorajski – oficjalnie wpisany na rejestr produktów tradycyjnych. Piróg wbrew nazwie w niczym nie przypomina pierogów. Już prędzej domowy pasztet – zdziwiłby się jednak ten, kto nastawiłby się na smak mięsa. Piróg, choć przyprawiony skwarkami, twarogiem i sekretną mieszanką przypraw, składa się głównie z ziemniaków i kaszy gryczanej. Efekt finalny jest trudny do opisania – to smak zarówno nowy, jak i w pewnym sensie swojski.

Świetnie będzie smakował zarówno na ciepło, jak i na zimno, sam i z dodatkami. Jakimi? Tu można puścić wodze fantazji, ale i zainspirować się produktami dostępnymi przez cztery dni w Blue City. Piróg z kozim serem – a może z marynowanymi grzybkami?

Fot. Blue City
Fot. Blue City

Dla eksperymentatorów pozostają produkty z Węgier, Azerbejdżanu, Litwy i Turcji – bo specjałów z tych krajów będzie można spróbować podczas lutowej edycji Jarmarku.

Kto zaś nie jest fanem eksperymentów smakowych, z pewnością znajdzie coś dla siebie na jednym ze stoisk z pieczywem na zakwasie, domowymi wypiekami czy wędlinami – a w każdej z tych kategorii wybór jest naprawdę szeroki.

Na uwagę bywalców Jarmarku zasługuje zaś debiutująca w Blue City młoda, polska winnica Jaroch wpisująca się w rozrastający się trend produkcji rodzimych win.

Słowem – z pustymi rękami nie wyjdziecie!

Blue City
Blue City to unikalne w skali kraju centrum czwartej generacji, łączące funkcję handlową, rozrywkową i biurową. Oferuje ponad 200 sklepów, punktów gastronomicznych, usługowych i rozrywkowych, nowoczesne kino, klub fitness, liczne atrakcje dla dzieci oraz kilkadziesiąt wydarzeń specjalnych rocznie. Na trzech najwyższych piętrach centrum funkcjonuje strefa gastronomii i rozrywki, która jest otwarta również we wszystkie niedziele. Centrum Handlowe Blue City było wielokrotnie wyróżniane za komfort zakupów i przyjazność klientom oraz docenione za proekologiczność certyfikatem BREEAM In-Use.

Źródło:

Blue City