Liczba Polaków, którzy korzystają z prywatnych ubezpieczeń medycznych sukcesywnie rośnie. To m.in. wpływ związku wspomnianej już pandemii COVID-19 i dostępu do usług medycznych oraz oczekiwań z tym związanych. Dlatego najczęściej Polacy traktują prywatne ubezpieczenie zdrowotne jako uzupełnienie oferty publicznej gwarantowanej w ramach NFZ.
Już nie tylko opieka ambulatoryjna w prywatnym ubezpieczeniu zdrowotnym
Aż 70 proc. pracowników oczekuje od pracodawcy dodatkowej opieki medycznej w formie benefitu, zaś ponad 35 proc. ubezpieczenia na życie1. Nowoczesne świadczenia pozapłacowe to takie, które spełnią potrzeby pracowników, a jednocześnie są innowacyjne, atrakcyjne i zgodne z ich oczekiwaniami. Do tej pory na rynku benefitów znaczącą rolę odgrywał model prywatnej opieki ambulatoryjnej, ale teraz przyszedł czas na nową formę – Ubezpieczenie Szpitalne LUX MED – Pełna Opieka.
– Jako pierwsi w Polsce uruchomiliśmy polisę szpitalną „all risk”, która obejmuje całość leczenia: od diagnostyki szpitalnej, przez zabiegi planowe, pomoc w nagłych przypadkach, aż po rehabilitację poszpitalną i przegląd zdrowia. Ubezpieczenie Szpitalne LUX MED Pełna Opieka to oferta skierowana do klientów indywidualnych oraz firm – jako benefit pracowniczy. Rozwiązanie to może być uzupełnieniem dotychczasowego pakietu opieki medycznej lub też stanowić oddzielne świadczenie dla pracowników – wyjaśnia Sławomir Łopalewski, dyrektor zarządzający spółki LUX MED Ubezpieczenia.
Oferta Grupy LUX MED odpowiada nie tylko na potrzeby pracownika w nagłych wypadkach czy planowanych zabiegach, zawiera ona również wsparcie Koordynatora Opieki Szpitalnej, który pomaga pacjentowi na wszystkich etapach leczenia, obejmuje również kompleksowe badania profilaktyczne..
Czy innowacyjny benefit przyciągnie pracowników?
Na atrakcyjność benefitów wpływa wiele czynników. Różne oczekiwania względem bonusów oznaczają, że o beneficie nie świadczy wyłącznie jego innowacyjność, a dopasowanie do potrzeb. Dobry benefit przestał już być kojarzony jako ten zapewniający motywację bądź rozrywkę. Jego rolę zastąpiło świadczenie pozapłacowe, które realnie pomaga zabezpieczyć ewentualne, przyszłe problemy zdrowotne pracownika, a także jest efektywną formą wsparcia w nagłej, często trudnej sytuacji.
Projektowanie polityki benefitowej stawia przed firmami oraz ich działami HR wiele wyzwań. Kluczowe jest wprowadzanie rozwiązań, które mogą być dla pracowników pomocne w perspektywie długoterminowej, a firmom pomagają pozycjonować się jako atrakcyjni pracodawcy na rynku.
1https://wynagrodzenia.pl/artykul/podsumowanie-raportu-benefity-w-oczach-pracownikow-2021