Klienci wybrali: lokalne inicjatywy, które uzyskają wsparcie finansowe od Netto, zostały wyłonione

Utworzenie klubu młodzieżowego, zajęcia z robotyki, integracyjno-aktywizacyjne szycie legowisk dla zwierząt, organizacja gminnego rajdu rowerowego czy stworzenie parku kieszonkowego to tylko niektóre spośród 50 lokalnych inicjatyw, wybrane przez klientów Netto w ramach głosowania w akcji Sąsiedzka Moc. Teraz zwycięskie projekty uzyskają wsparcie finansowe od sieci w kwocie 10 lub 30 tys. zł.
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp
Email
Print

– Akcja Sąsiedzka Moc zakończyła się i dziś wiemy już, do kogo trafią środki finansowe. Cieszymy się, że w ten sposób możemy wspierać lokalne działania w społecznościach, których jako Netto częścią jesteśmy. – podkreśla Patrycja Kamińska, PR Manager Netto Polska.

Zainteresowanie programem było olbrzymie od chwili jego uruchomienia z końcem września 2022 r., kiedy to wystartował etap zbierania zgłoszeń poprzez dedykowaną stronę internetową.

———

———

Zarejestrowaliśmy ponad 1300 zgłoszeń! Pokazuje to nie tylko zaangażowanie lokalnych społeczności, ale także ogrom potrzeb, z którymi na co dzień się zmagają. – mówi Patrycja Kamińska. – Komisja programu miała nie lada wyzwanie, by wybrać inicjatywy, które następnie trafiły do etapu głosowania w naszych sklepach. Założenie akcji było takie, by to klienci Netto, czyli członkowie lokalnych społeczności, zdecydowali o tym które projekty są dla nich najważniejsze, najpotrzebniejsze i tym samym które powinny uzyskać wsparcie.

Głosowanie trwało od 28 listopada do 31 grudnia 2022 roku. w 101 sklepach Netto
w 49 miejscowościach w całym kraju, m.in. w Aleksandrowie Kujawskim, Barcinie, Gliwicach, Nasielsku, Sokółce, Żorach czy Warszawie. Klienci odbierali kartę do głosowania podczas codziennych zakupów za min. 50 zł. Kartę z oddanym głosem na wybrany projekt należało umieścić w specjalnie oznakowanej urnie znajdującej się w sklepie
.

Po zakończonym w styczniu b.r. etapie liczenia głosów, wyłonionych zostało 50 zwycięskich projektów. 45 spośród nich otrzyma po 10 tys. zł. Decyzją komisji, 5 inicjatyw uzyska wsparcie zwiększone do 30 tys. zł. Są to inicjatywy z Ełku (zajęcia sportowe dla dzieci z niepełnosprawnościami), Koszalina (organizacja bezpłatnego, ogólnodostępnego biegu „Biegamy po Północy”), Rudy Śląskiej (wymiana komputerów w SP 21), Pruszkowa (budowa i wyposażenie pawilonu dla psich seniorów przy Punkcie Adopcyjnym) i Januszkowic (stworzenie ogrodu sensorycznego przy PSP im. ks. Jana Twardowskiego). Łącznie do społeczności lokalnych trafi 600 tys. zł.

Wiadomość o tym, że nasz projekt przeszedł do drugiego etapu akcji Sąsiedzka Moc, była dla nas ogromną radością i dała nam poczucie, że pozyskanie pieniędzy na cel, którym jest szerzenie ducha sportu pośród osób z niepełnosprawnościami, jest w zasięgu ręki. I udało się! Cieszymy się z wygranej, dziękujemy klientom sklepów Netto w Ełku, którzy zagłosowali na naszą inicjatywę. Dziękujemy również, że to właśnie nasza inicjatywa uzyskała wsparcie w zwiększonej kwocie. To dla nas ogromne wyróżnienie. – mówi Rafał Sosnowski z Fundacji Akademia Piłkarska Dynamit z Ełku.

Ostatnim etapem programu jest wypłata środków finansowych przez organizatora – firmę Netto, trzecią co do wielkości sieć dyskontów w Polsce. Etap ten zostanie uruchomiony w lutym, dzięki temu inicjatorzy działań już wiosną i latem będą mogli wdrożyć swoje pomysły w życie. Szczegółowe opisy wyłonionych inicjatyw, informacje o akcji oraz regulamin znajdują się na stronie www.sasiedzkamoc.netto.pl

Netto Polska
Sieć handlowa, która w ciągu 27 lat swojej obecności na polskim rynku wypracowała pozycję jednego z największych sprzedawców detalicznych w naszym kraju. Firma ma w Polsce ponad 660 sklepów i 5 centrów dystrybucyjnych, zatrudnia ponad 9 tys. osób. Oznacza to, że Netto Polska zajmuje trzecią pozycję wśród marek obecnych na rodzimym rynku dyskontów. W sklepach sieci można znaleźć szeroką ofertę produktów spożywczych, w tym marek własnych (m.in. Sztuka Mięsa, Premieur, Miletto), jak również asortyment non food. Celem Netto jest oferowanie klientom korzystnych cen na co dzień. Sklepy sieci poza Polską znajdują się także w Danii i Niemczech.

Źródło:

Netto Polska