Zdrowa dieta to wyzwanie

Zdrowa dieta i zdrowy tryb życia to tematy, którymi Polacy są coraz bardziej zainteresowani. Powodem tego jest coraz większa świadomość konsumentów, które przejawia się poszukiwaniem zdrowych, bezpiecznych i wysokiej jakości produktów. Tendencja ta uległa znacznemu przyspieszeniu w czasie pandemii COVID-19 i utrzymuje się na wysokim poziomie do teraz. Zjawisko to dotyczy przede wszystkim młodszych konsumentów, jednak zdrowa, zbilansowana dieta jest tak samo ważna dla każdej grupy wiekowej.
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp
Email
Print

O ile tematyka zdrowej diety nie jest kontrowersyjna, o tyle dyskusja o tym, czy mięso może być jej ważną i potrzebną częścią, budzi wiele emocji, a czasem kontrowersji. O tym, że to nie emocje i kontrowersje powinny kształtować naszą dietę przekonuje projekt „Wyzwanie QAFP” finansowany ze środków Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego i Drobiowego, który stawia na nowoczesne i zaskakujące podejście do spożywania mięsa.

Wbrew pozorom kampania promująca odpowiedzialne i prawidłowe włączenie produktów mięsnych do diety, nie musi nim epatować na każdym kroku. Projekt skupia się na całościowym podejściu do problematyki zdrowego żywienia, uwzględniając nie tylko to, co i jak jemy, ale również to w jaki sposób się zachowujemy oraz podkreśla potrzebę ciągłego uczenia się, a przede wszystkim zwracania uwagi na informacje potwierdzone przez naukę i specjalistów: dietetyków i lekarzy.

W jaki sposób promować produkty mięsne w momencie, gdy jego spożycie spada, a sam wizerunek mięsa nie jest pozytywny? Projekt odpowiada w najprostszy, a jednocześnie słuszny sposób: wygrywać powinna zawsze jakość. To nie ilość spożywanego mięsa, ale jego wysoka jakość powinna być dominującym powodem, dla których podejmujemy takie, a nie inne decyzje zakupowe. Jednocześnie projekt będzie promował wiedzę i wartościowe informacje dotyczące samego systemu jakości QAFP i zalet oraz korzyści jakie produkty nim oznaczone mogą pełnić w zbilansowanej diecie. Jest to bardzo istotne działanie, ponieważ konsumenci czują się przytłoczeni liczbą oznaczeń i certyfikatów umieszczanych na opakowaniach produktów. Nie jest tajemnicą poliszynela, że większość z nich to sprytne chwyty reklamowe producentów i sprzedawców, a nie rzeczywista wartość dodana oraz konkretne zalety produktów.

Zdecydowana większość z nas chciałaby odżywiać się zdrowo. Bardzo często jednak nie wiemy, w jaki sposób to zrobić. Projekt „Wyzwanie QAFP” oferuje proste i przemawiające do wyobraźni rozwiązanie: dwie piątki: piątka dla zdrowia i piątka dla szczęścia. Piątka dla zdrowia skupia się na różnorodności produktów, jakie powinny znaleźć się na naszych talerzach oraz porusza problem aktywności fizycznej, odpowiedniego nawodnienia oraz sen. Zaś piątka dla szczęścia to zestaw postaw i zachowań, które pozytywnie wpływają na nasz nastrój i samopoczucie.

Projekt zakłada również inne niż do tej pory wykorzystanie najbardziej popularnego kanału przekazu jakim jest internet oraz media społecznościowe. Najważniejszym aspektem jest wysoka jakość merytoryczna przekazywanych informacji oraz ich atrakcyjność i łatwość w odbiorze. Zdaniem autorów projektu problematyka zdrowej diety nie może być oparta jedynie o serię „ładnych” obrazków prezentujących propozycje dań czy postaw żywieniowych. Odbiorcy muszą dowiedzieć się przede wszystkim jak stosować zdrową i zbilansowaną dietę i przełożyć tą wiedzę na swoje codzienne zachowania. Dzięki tak całościowemu podejściu konsumenci zyskają wiedzą na temat nowoczesnego wykorzystania mięsa w diecie oraz dowiedzą się jakie korzyści niosą ze sobą produkty objęte systemem jakości QAFP.

Źródło:

Unia Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego, fot. Flickr