Lidl przyjął międzynarodowy pakiet rozwiązań wspierających świadome odżywianie – będzie chronił dzieci przed cukrem i solą

Sposób w jaki jemy, ma ogromny wpływ na nasze zdrowie i środowisko. Lidl przyjął właśnie międzynarodowy pakiet rozwiązań, mających na celu wspieranie świadomego odżywiania. Sieć zamierza m.in. wprowadzić nowe standardy w marketingu, aby przeciwdziałać komunikatom dot. żywności o wysokiej zawartości nasyconych kwasów tłuszczowych, cukru czy soli, których odbiorcami mogłyby być dzieci.
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp
Email
Print

Jak ok. 10 miliardów ludzi może mieć zapewnioną w 2050 roku zdrową dietę bez niszczenia planety? To pytanie skłoniło czołowych naukowców z Komisji EAT-Lancet do opracowania Planetary Health Diet. Jest to głównie dieta roślinna, promująca produkty o małym śladzie węglowym. W oparciu o ten model diety Lidl zamierza do 2025 roku oferować swoim klientom najlepszą gamę produktów do świadomego i zrównoważonego stylu życia.

Poza konsekwentnym zwiększaniem udziału roślinnych źródeł białka w asortymencie oraz produktów pełnoziarnistych w produktach marki własnej, od stycznia 2023 roku, z wyjątkiem artykułów promocyjnych na Boże Narodzenie, Wielkanoc i Halloween, Lidl skupi się na przeciwdziałaniu komunikatom marketingowym – których odbiorcami mogą być dzieci – dotyczącym żywności o wysokiej zawartości nasyconych kwasów tłuszczowych, cukru czy soli. Podejmując to działanie, Lidl kieruje się rekomendacją Światowej Organizacji Zdrowia (WHO). Sieć będzie również promowała zdrową i zrównoważoną dietę dla dzieci.

Nowa polityka zakupowa dot. świadomego odżywiania
Obecnie Lidl pracuje też nad rozszerzoną wersją polityki zakupowej dot. świadomego odżywiania, która ma się ukazać do końca roku. Lidl Polska – jako pierwsza sieć handlowa w Polsce – opublikował pierwszą wersję tego dokumentu już w 2019 roku. W „Polityce zakupowej – świadome odżywianie” opisane są zobowiązania sieci w zakresie zdrowego żywienia, np. redukcja zawartości soli i cukru w produktach czy zmniejszenie lub całkowita rezygnacja z wykorzystywania oleju palmowego.

Więcej informacji o zaangażowaniu Lidl w świadome odżywianie można znaleźć w „Polityce zakupowej – świadome odżywianie” na stronie.

Fot. Lidl Polska
Fot. Lidl Polska
Lidl Polska
Lidl Polska należy do międzynarodowej grupy przedsiębiorstw Lidl, w której skład wchodzą niezależne spółki prowadzące aktywną działalność na terenie całej Europy. Historia sieci Lidl sięga lat 30. XX wieku, a pierwsze sieci pod szyldem tej marki powstały w Niemczech w latach 70. XX wieku. Obecnie w 31 krajach funkcjonuje około 12 000 sklepów Lidl, a w Polsce około 800.

Źródło:

Lidl Polska